Gå til innhold

Kabinett - Chieftec Dragon DX-02B vs. Corsair Carbide 500R

Corsair Carbide 500R eller Chieftec Dragon DX-02B?  

8 stemmer

1. 1. Hvilket kabinett burde jeg kjøpe?

• Carbide 500R
      4
    • Dragon DX-02B
      4

Anbefalte innlegg

Hallois! Jeg tittet på Hardware.no i dag, som jeg gjør hver dag. Jeg fant en test av det relativt nye kabinettet Chieftec Dragon DX-02B. Jeg hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe Corsair Carbide 500R, men testen av dette kabinettet fra Chieftec åpnet øynene mine for noe nytt.

Da ble jeg plutselig veldig usikker, enda jeg var så sikker da jeg valgte ut 500R. Kabinettene er utrolig like, bortsett fra småting og noe jeg egentlig ikke forstår meg på.

Ta en titt på de to testene om du vil:

http://www.hardware.no/artikler/corsair_carbide_500r/103316

http://www.hardware.no/artikler/chieftec-dragon-dx-02b/116236

Dersom du vil hjelpe, takker jeg mye! Legg gjerne igjen en kommentar om hvorfor jeg burde velge hvilket! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rent objektivt kan vi dessuten slå fast at det er en fryd å montere i, og å få kabler unna vei har sjelden vært enklere. Å putte ting inn i Cooler Master-kassen var et svare strev i forhold til dette, og selv montering i det nevnte Corsair-kabinettet ble littegrann slitsomt i forhold.

Er da 800d det refereres til. Tror ikke cable management er noe stort problem i Chieftech kabinettet.

Endret av dag128
Lenke til kommentar

Selv ville jeg valgt Chiefteck sitt. Sitter i dag med et Chieftech Dragon II, som sikkert er 12 år gammelt og modent for utskifting :p

Ikke så stor forskjell i pris heller på de to ser jeg, så her er det vel egentlig bare utsende det går på for min del.

Synes Corsair sitt var litt vel simpelt, og minner om en vanlig Elkjøp pc eller noe :p

Chieftech sitt derimot, var massivt og rått (Merk at dette er min mening her)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...