Gå til innhold

Feilmedling 80080005

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

1) Hvor alvorlig er denne feilen? Laster Windows? Er det blåskjerm? Kommer denne feilmeldingen når du starter et program?

2) Hvilke løsninger er det du har prøvd uten å lykkes? Så vi ikke tipser om de samme.

3) Hva er det du ikke kan ta reinstall av? Programmet eller Windows 7? Er det fordi du ikke har setup tilgjengelig eller har du ikke en gyldig produktnøkkel?

Lenke til kommentar

1. Feilsen er at jeg ikke får til å motta oppdateringer på mitt win 7 64 bit. Har verken blåskjerm eller problem med at denne feilen kommer når jeg starter andre program.

2.Disse forslagene har jeg prøvd:

http://www.sevenforu...set.html?filter[2]=Performance%20Maintenance

http://answers.micro...30-ed3822c75f37

Har også prøvd forslaget til SkoMedHull. Ikke den delen med å kjøpe et program til å fikse dette.

I Tillegg har jeg benyttet meg av programmet fix it som er en det av problemløsningen innebygget i win 7.

3. Jeg kan ikke reinnstallere win 7 pro 64 bit som jeg har på min maskin. Grunnen er at når jeg gikk på et it-kurs så fikk vi utdelt prod nøkler til dette OS. Disse nøklene var kun gyldig så lenge jeg gikk på skolen. Men så lenge jeg ikke reinnstallerer så virker win 7.

Endret av TarzanIUnderbuksa2
Lenke til kommentar

OK, problemer med Windows Update. Jeg ville foreslått Fix It fra Microsoft og tipsene på Seven Forums, men hvis du allerede har prøvd dette uten hell, vet jeg ikke.

Jeg hadde et lignende problem på XP en gang og husker det var registreringen av en fil (muligens DLL) som til slutt løste problemet. Du har sjekket at service starter og kjører?

Når det gjelder re-install av Windows 7, har jeg aldri vært borti nøkler som "går ut på dato". Så jeg ville hentet ut produktnøkkelen med f.eks. ProduKey fra NirSoft og re-installert. Får du problemer med aktiveringen, så ringer du Microsoft og forklarer problemet. De har aldri nektet meg å aktivere før. Og jeg har flere nøkler fra høgskolen.

Lenke til kommentar

Ang produktnøkkel utfordringen. Microsoft kan gjøre slik at nøkler utløper, men da blir de også svartelistet. Det betyr at Windows kopien uansett vil bli merket som piratkopi.

Siden det ikke har skjedd, så tror jeg nok bare at tilgangen til f.eks MSDNAA/DreamSpark var den som forsvant, men at nøkkelen lever fortsatt.

Skulle derfor ikke være noe problem å aktivere den på nytt om du velger å installere Windows 7 på nytt.

Lenke til kommentar

Du har sjekket at service starter og kjører?

Er usikker hva du mener med dette Pey'J.

Det med produktnøkkelen ble jeg fortalt av læreren, at det gikk bra så lenge jeg installerte OS før jeg sluttet skolen. Men at det ikke var mulig å gjøre det etter jeg var ferdig på skolen. Har ikke testet om dette stemmer:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis jeg har nødt til å kjøpe meg ny OE, skal jeg kjøpe win 7 eller win 8?

Ikke lett å få tak i Windows 7 lengre siden salget ble stoppet 26.oktober i fjor. Men noen butikker har det fortsatt på lager.

Med et par tredjepartsprogrammer (Som Start8 og ModernMix) så får du jo Windows 8 til å oppføre seg som Windows 7, bare du har fordelene av et nyere OS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...