del_diablo Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 (endret) Er det deler du vet du ikke trenger? F.eks. skjerm, tastatur etc Har skjerm, skjermkort(5670), mus, tastatur, ekstra ethernet kort, 2x vifter, DVD brenner. Hva skal maskinen brukes til? Path of Exile, PS2 emulering(minst 4 kjerner altså), Dark Souls, Dota2 Prisantydning Under 5000, klarer meg fint med mye lavere også så lenge den klarer bruken Skal maskinen overklokkes Nei. Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert? AMD basert? Usikker på om det blir A? eller FX basert. Evt. andre spesielle preferanser/kommentarer Sitter for øyeblikket med et tårn, har lyst på et så lite kabinett som mulig. M-ATX? Kabinett bør ha PS/2 tilkobling, men trenger ikke. Vet ikke om strømforsyningen kan resirkuleres. Strøm forsyningen er 400w North Q, tror det er ATX format? Ekstra viftene i kabinnettet ser ut til å være 120mmx120mm. Så trenger vel kabinett, strømforsyning, CPU, moderkort, RAM, HDD, bedre vifte til CPU? Tror det blir Windows 7 til OS, men er ikke sikker. Edit: http://www.prisjakt.no/category.php?&l=s115459224#prodlista Ser ut som SSD til operativsystemet er mulig å skaffe, så er det noen jeg burde unngå på listen? Eller noen spesielle som ikke er der? Endret 14. februar 2013 av del_diablo Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Åssen utseende vil du ha? To forslag: Silverstone fjern GPU Prodigy Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 14. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2013 Bryr meg ikke så hardt, men Prodigy ser litt stilig ut. Lenke til kommentar
K-van Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Eller sidan du ville ha så liten som mogleg så kan du gå for noko sånt? Og endå mindre Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Eller sidan du ville ha så liten som mogleg så kan du gå for noko sånt? Og endå mindre Den første er ikke noe særlig mindre enn Prodigy, den andre lurer jeg på åssen du skal få putta GPU og PSU inni Bryr meg ikke så hardt, men Prodigy ser litt stilig ut. Da anbefaler jeg Prodigy lista, som jeg linket til, men du kan bytte til i5 (som har 4 fysiske kjerner ) Husk å dobbeltsjekke fargen på Prodigy før du bestiller Lenke til kommentar
K-van Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Du har nok rett i at det ikkje er særleg mindre, men ein anna form på den ihvertfall Og seint på kvelden så gløymte eg ut at det var snakk om atx størrelse på PSUen Men når det kjem til budsjett og cpu, så er vel AMD det beste til prisen? Har kun hatt intel sjølv, så kan ta feil Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Du har nok rett i at det ikkje er særleg mindre, men ein anna form på den ihvertfall Og seint på kvelden så gløymte eg ut at det var snakk om atx størrelse på PSUen Men når det kjem til budsjett og cpu, så er vel AMD det beste til prisen? Har kun hatt intel sjølv, så kan ta feil Nja, AMD leverer mere GHz til prisen, men Intel yter bedre på 3.3GHz enn AMD gjør på 4.5 GHz Lenke til kommentar
K-van Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Du har rett i det når eg først tenker meg om Einaste som eg ville forandra på i den lista er vel å valgt modulær PSU. Lite kabinett = lite plass Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 14. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2013 Men når det kjem til budsjett og cpu, så er vel AMD det beste til prisen? Har kun hatt intel sjølv, så kan ta feil Hadde jeg drevet på med video redigering eller streaming eller 3D rendering hadde jeg gått for AMD garantert. Vet ikke om forskjellen er så stor på spill. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Hadde jeg drevet på med video redigering eller streaming eller 3D rendering hadde jeg gått for AMD garantert. Vet ikke om forskjellen er så stor på spill. 1: Hvorfor? Intel er helt klart bedre på begge sider, men AMD er helt klart billigere Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) Husk at det er svært få Mini ITX hovedkort for AMD der ute som støtter AM3+ Hvis du vil ha lite kabinett kan jeg anbefale Fractal design Node 304 og Silverstone sg07/sg08 Men da ville jeg gått for en intel prosessor siden de utvikler vesentlig mindre varme en tilsvarende AMD f.eks i5-3570 Liste som burde holde lenge, om ikke litt ekstrem Endret 15. februar 2013 av Stagga89 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Husk at det er svært få Mini ITX hovedkort for AMD der ute som støtter AM3+ Hvis du vil ha lite kabinett kan jeg anbefale Fractal design Node 304 og Silverstone sg07/sg08 Men da ville jeg gått for en intel prosessor siden de utvikler vesentlig mindre varme en tilsvarende AMD f.eks i5-3570 Liste som burde holde lenge, om ikke litt ekstrem Det var mye "cube" style Blir litt kjedelig, da Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) ja, men de er suverene på størrelse og kjøling i forhold til størrelsen. prodigy-en blir nesten to slike oppå hverandre(på grunn av bøylene og volum på kabinettet) Endret 15. februar 2013 av Stagga89 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 1. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2013 Ser dette greit ut? http://www.prisjakt.no/list.php?l=41665&view=b Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Ja, men anefaler heller i5 3570K, og Disse og en Samsung eller Intel SSD (De to eneste JEG ville stolt på ) Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Det er allerede en strømforsyning i kabinettet! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå