Drugstar Genius Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Har en kameratt som kanskje skryter litt får mye men jeg vet ikke Han sier han har gått fra ett sted i Dvergsnes til ett sted i Lillesand og på 1881,no`s kart så viser det seg att det er 6mil begge veier og han sier han gikk det på 7 timer. er det mulig? Han er ikke den mest atletiske og sporty personen du finner. Lenke til kommentar
tribalman Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Er jo bare snakk om litt under 10 km/t så hvorfor ikke? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 (endret) Det er mulig, men da kalles det ikke for å gå, men å jogge/løpe. Han bør være godt trent for å klare det. Det tilsvarer nesten et og et halvt marathonløp. Som du beskriver ham, har jeg vanskelig for å tro det. Endret 14. februar 2013 av Zarac Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 8.57km/t Om jeg ikke er helt på bærtur. Burde gå fint det, om man er litt utholden og "sta". Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Gå 60kilometer Jeg har gått 16 kilometer på en dag og har aldri vært så sliten før Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 (endret) Skulle klart å gå 6 mil på en dag, selv om jeg er overvektig og ikke i verdens beste form. Men ikke på 7 timer. Endret 14. februar 2013 av Sexylubb1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 (endret) Har "gått" 3 mil på ca 2 timer med sekk, så 6 mil på 7 timer høres absolutt ikke ut som noe umulighet... Var ikke noe atlet da, men var vandt med å være mye fysisk, var i førstegangstjenesten jeg gjorde det Endret 14. februar 2013 av aklla waits for alice Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 (endret) Høres ganske knallhardt ut. De fleste som har vært innom førstegangstjenesten har vel rusla 30km, og der er tidskravet 4,5 timer (om jeg husker rett). Man er nødt til å jogge store deler av veien for å klare det. Jeg hadde vondt i bein, hofter og rygg i noen dager etterpå, og hadde ikke vært veldig lysten til å gå dobbelt så langt. Det er sikkert mulig, men man skal være ganske godt trent på rolig langkjøring i forkant. Har "gått" 3 mil på ca 2 timer med sekk, Sikker på at det ikke var 15km du gikk? 2 timer på 3 mila er sinnssykt fort. Endret 14. februar 2013 av Distressor Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Det er snakk om å jogge halvannet maraton; folk gjør langt mer ekstreme ting, men ikke uten å være rimelig veltrente. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Sikker på at det ikke var 15km du gikk? 2 timer på 3 mila er sinnssykt fort. Ja, var 3 mil, men var vist på 4 timer, ikke 2... Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Man går ikke i det tempoet, man jogger. Når det er sagt så er det ikke noe problem å jogge 6 mil på 7 timer, men du må ha i deg næring på veien. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 For en grei t trent person er det nok null stress. Men jogging i syv timer i kupert terreng er noe de fleste vil slite med. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Høres ganske knallhardt ut. De fleste som har vært innom førstegangstjenesten har vel rusla 30km, og der er tidskravet 4,5 timer (om jeg husker rett). Man er nødt til å jogge store deler av veien for å klare det. Jeg hadde vondt i bein, hofter og rygg i noen dager etterpå, og hadde ikke vært veldig lysten til å gå dobbelt så langt. Det er sikkert mulig, men man skal være ganske godt trent på rolig langkjøring i forkant. Sikker på at det ikke var 15km du gikk? 2 timer på 3 mila er sinnssykt fort. 4.5t ja. I førstegangstjenesten min gikk vi langs en vei som ikke var altfor kupert. Jeg klokka inn på litt under 3.5t uten å ha løpt spesielt mye, men gikk raskt 90-95% av veien (løp lett i nedoverbakker og den siste strekka før mål ettersom befalet sa på forhånd at det måtte til for å klare kravet og det var noe jeg gjerne ville). Det var en kaptein og en sersjant som jogga (mer eller mindre) hele veien og de kom inn på 2t og 5X minutter. Så som nevnt tidligere lar det seg gjøre, men du klarer ikke det uten en god porsjon motivasjon. Nå er det heller ikke automatikk at om man klarer å gjennomføre X antall mil på X antall timer så klarer man 2X antall mil på 2X antall timer ;-) Så her har du nok å gjøre med en skrønemaker av rang. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Selv har jeg jogget 1 mil på 52 minutter (Ikke no særlig høyt tempo, men jogging) og dette uten pauser, så det er vel mulig med kappgang? Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Selv har jeg jogget 1 mil på 52 minutter (Ikke no særlig høyt tempo, men jogging) og dette uten pauser, så det er vel mulig med kappgang? Selvfølgelig er det mulig. Finnes folk i verden som ville grust den tiden der. Men klarer en person som ikke er særlig godt trent å småjogge/kappgange i 6mil? Nei. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå