Gå til innhold

Gå 6mil på 7timer. Mulig?

Anbefalte innlegg

Har en kameratt som kanskje skryter litt får mye men jeg vet ikke :p Han sier han har gått fra ett sted i Dvergsnes til ett sted i Lillesand og på 1881,no`s kart så viser det seg att det er 6mil begge veier og han sier han gikk det på 7 timer. er det mulig? Han er ikke den mest atletiske og sporty personen du finner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har "gått" 3 mil på ca 2 timer med sekk, så 6 mil på 7 timer høres absolutt ikke ut som noe umulighet...

Var ikke noe atlet da, men var vandt med å være mye fysisk, var i førstegangstjenesten jeg gjorde det

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

Høres ganske knallhardt ut. De fleste som har vært innom førstegangstjenesten har vel rusla 30km, og der er tidskravet 4,5 timer (om jeg husker rett). Man er nødt til å jogge store deler av veien for å klare det. Jeg hadde vondt i bein, hofter og rygg i noen dager etterpå, og hadde ikke vært veldig lysten til å gå dobbelt så langt.

Det er sikkert mulig, men man skal være ganske godt trent på rolig langkjøring i forkant.

Har "gått" 3 mil på ca 2 timer med sekk,

Sikker på at det ikke var 15km du gikk? 2 timer på 3 mila er sinnssykt fort.

Endret av Distressor
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Høres ganske knallhardt ut. De fleste som har vært innom førstegangstjenesten har vel rusla 30km, og der er tidskravet 4,5 timer (om jeg husker rett). Man er nødt til å jogge store deler av veien for å klare det. Jeg hadde vondt i bein, hofter og rygg i noen dager etterpå, og hadde ikke vært veldig lysten til å gå dobbelt så langt. Det er sikkert mulig, men man skal være ganske godt trent på rolig langkjøring i forkant. Sikker på at det ikke var 15km du gikk? 2 timer på 3 mila er sinnssykt fort.

4.5t ja.

I førstegangstjenesten min gikk vi langs en vei som ikke var altfor kupert. Jeg klokka inn på litt under 3.5t uten å ha løpt spesielt mye, men gikk raskt 90-95% av veien (løp lett i nedoverbakker og den siste strekka før mål ettersom befalet sa på forhånd at det måtte til for å klare kravet og det var noe jeg gjerne ville). Det var en kaptein og en sersjant som jogga (mer eller mindre) hele veien og de kom inn på 2t og 5X minutter. Så som nevnt tidligere lar det seg gjøre, men du klarer ikke det uten en god porsjon motivasjon. Nå er det heller ikke automatikk at om man klarer å gjennomføre X antall mil på X antall timer så klarer man 2X antall mil på 2X antall timer ;-) Så her har du nok å gjøre med en skrønemaker av rang.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Selv har jeg jogget 1 mil på 52 minutter (Ikke no særlig høyt tempo, men jogging) og dette uten pauser, så det er vel mulig med kappgang?

Selvfølgelig er det mulig. Finnes folk i verden som ville grust den tiden der. Men klarer en person som ikke er særlig godt trent å småjogge/kappgange i 6mil? Nei.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...