Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Lampeholder 150-200W

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vel... det finnes mange type sokkler der ute. er redd det er best å begynne med å finne pæren..

E27 sokkel?

Vel, pæren har jeg på gang - E27 sokkel, refererer til tidligere post, hvor noene mente det ikke lar seg gjøre å bruke en lampeholder beregnet for f.eks. 75w til en sparepære på 150w-200w.

Lenke til kommentar

det viktige for kapasiteten til lampeholderen, er varmeutviklingen fra lyskilden, ikke effekten.

snakker vi en sparepære som TREKKER 150 - 200W (svært sjeldent) eller som (skal) TILSVARE 150-200 W tradisjonell glødepære?

hvis den bare skal tilsvare kan du mest sannsynlig helt trygt bruke en helt vanlig lampeholder.

Lenke til kommentar

Det er snakk om en Osram dulux 30W og en annen type med følgende spesifikasjoner: Output Watts 45W = Equal to 150W Energy Saving Light Bulb

Jeg tror med andre ord at dette er snakk om sprarepærer som skal TILSVARE 132w og 150w, ikke at de trekker så mye.. !?!?

Da må du faktisk se på forbrukt watt og ikke tilsvarende avgitt, for med lampe handler det hele om hvor mye varme lampa takler og ei 45W sparepære avgir ikke mere varme en du tilfører pæra i effekt.

At den avgir lys tilsvarende ei 150W glødepære er ikke noe problem.

Pæra jeg viste deg avgir lys tilsvarende ei 500W glødepære.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...