steininho Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Jeg har akkurat satt opp en ny ESXi-server med boot fra USB minnepenn, men har kommet borti et irriterende problem. Serveren fungerer knirkefritt, bortsett fra at alle innstillinger resettes ved reboot. Det gjelder endringer gjort både fra console og fra vSphere GUI, inkl. nettverksinstillinger, chkconfig, opprettelse av VM's (men filene ligger fysisk igjen på datastore), etc. Av en eller annen grunn så er ingen endringer persistente. Googling har så langt ikke gitt meg noe hint til hva som forårsaker det, men er det noen som har vært borti tilsvarende eller har tips? Lenke til kommentar
pipati Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 (endret) Veldig rart. Jeg kjører fra USB uten problemer. Jeg bruker kun root brukeren. Bruker du roles and permissions? Kan du har noe tull der? Endret 14. februar 2013 av pipati Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Har du satt av noen USB-kontrollerne til DirectPath? Hvis du har satt av kontrolleren minnepinnen din bruker vil ikke endringer bli lagret. Kan også være en ide å prøve en annen USB-port, f.eks. en USB 2.0-port i stedet for 3.0 om du har kobla minnepinnen på en slik. Lenke til kommentar
steininho Skrevet 16. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2013 Kan også være en ide å prøve en annen USB-port, f.eks. en USB 2.0-port i stedet for 3.0 om du har kobla minnepinnen på en slik. Og verre var det ikke... Viste seg at begge portene jeg hadde prøvd var USB3, men etter å ha byttet til en USB 2.0 port så går det knirkefritt. Takker! Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Og verre var det ikke... Viste seg at begge portene jeg hadde prøvd var USB3, men etter å ha byttet til en USB 2.0 port så går det knirkefritt. Takker! Flott at det ordna seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå