Gå til innhold

Finne gull i Morrowind?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for svaret, shotgun. Veit at man kan finne gull rundt omkring i kasser og liknende. Men er det ingen som har en mer spesifikk plass hvor det finnes en del gull, slik at jeg får kjøpt meg en brukbar rustning.

Driver og forbereder meg til å angripe han gærningen som står på brua og maner fram skjeletter ved inngangen til de dvergeruinene hvor en skal finne "Dwevers" et eller annet. Trenger brukelig med armor til dette så tidlig i spillet...

Lenke til kommentar

Det jeg gjorde så tidlig i spillet var å stjele. (Ikke pent selvfølgelig) Tok nesten alt jeg kom over. Så fartet jeg litt rundt å solgte. Samlet vekster osv. Litt lommenasking ble det også. Det ble en god slant penger til slutt. Du får sikkert gode tips når de erfarne Morrowind-gutta logger seg på! :)

Lenke til kommentar

Prøver meg på det! Men, hvis jeg robber og dreper en person uten at noen andre merker det, vil det da ikke gå ut over ryktet mitt eller noe liknende?

Og hvordan stjeler du fra lommene til folk? og vil ikke dette bli merka?

Sorry at jeg maser så karer, men jeg er skikkelig n00b på detta her... :-?

Lenke til kommentar

Jau erfarne og erfarne :p

Har jo ihvertfall runda spillet.

Jeg må si at det finnes dessverre ingen "lett" måte å skaffe seg penger på. Man må jobbe for det enten ved å ta oppdrag, rote rundt i andres eiendom eller samle ting utenfor byen for så og selge. Det jeg vil anbefale deg er å la hovedoppdraget ligge inntill videre. De er ikke så vansklige når man kommer seg opp i lvl, men tidlig så kan de være noe vansklig. Mitt tips er at du joiner en av guildene som du vil være med i. Du kan velge mellom Mage Guild, Fighters Guild, Thieves Guild, Hæren :p , En av de tre store husene + et par andre. Ta oppdrag for dem for å bygge deg opp og bli mektig. Her får du endel bra missions hvor du kan få mere penger og utstyr. Du kan være medlem av flere guilds samtidig, men noen av guildene kan krasje med hverandre. Et lite tips der er å holde seg unne fighters guild og thieves guild. Disse to vil krasje.

Når du har jobbet deg oppover i systemet innenfor guildene så kan du få tak i masse stuff og du vil ikke ha noen problemer med fyren på brua.

Håper dette hjelper deg litt :)

Lenke til kommentar

Er medlem i Fighters Guild, driver med tredje oppdraget der. Tror nok at jeg holder meg til dem en stund til, og tar hovedoppdraget seinere ja. :)

Forresten, en kamerat av meg fortalte nå at det er mulig å skaffe seg penger på en svært enkel måte. Han påstår at man kan kjøpe en ting av en hvilken som helst selger, for så å selge tingen til ham igjen, og så kjøpe, og så selge osv. Etterhvert som du får experience for å handle, vil du tjene mer og mer på dette. Til slutt kan du oppnå så mye gull du bare vil. Er dette virkelig sant? I så fall vil det svekke spillopplevelsen hvis det er såpass enkelt :grumpy:

Lenke til kommentar

viss du kommer over noen skikkelig bra våpen eller ting du ikke har bruk for så reiser du med mages guild eller kommer deg til caldera på egen hånd og stikker inn i et hus som heter "et-eller-annet" Manor, med en masse orker inne i. I 2. etasje der er det en liten scamp som heter Creeper og han har 5000 i gold hvor du kan selge ting. Etter 24 timer så har han nye 5000 gold i lommene sine slik at man kan bli få solgt items uten å lete seg ihjel etter kjøpmenn som har nok gold.

Lenke til kommentar
Forresten, en kamerat av meg fortalte nå at det er mulig å skaffe seg penger på en svært enkel måte. Han påstår at man kan kjøpe en ting av en hvilken som helst selger, for så å selge tingen til ham igjen, og så kjøpe, og så selge osv. Etterhvert som du får experience for å handle, vil du tjene mer og mer på dette. Til slutt kan du oppnå så mye gull du bare vil. Er dette virkelig sant? I så fall vil det svekke spillopplevelsen hvis det er såpass enkelt :grumpy:

I begynnelsen så vil du tape penger på det, men du kan få opp Mercantile skillen din ganske kjapt. Det er denne skillen man bruker for å prute på varer. Prut ned prisen når du kjøper noe og prut opp prisen når du selger. Det er mulig, men det spørs om du gidder å stå der i x antall timer for å trene kun den skillen for kanskje 100-150 gull tjent på en vare. Husk at det er ikke alle som har masse penger.

viss du kommer over noen skikkelig bra våpen eller ting du ikke har bruk for så reiser du med mages guild eller kommer deg til caldera på egen hånd og stikker inn i et hus som heter "et-eller-annet" Manor, med en masse orker inne i. I 2. etasje der er det en liten scamp som heter Creeper og han har 5000 i gold hvor du kan selge ting. Etter 24 timer så har han nye 5000 gold i lommene sine slik at man kan bli få solgt items uten å lete seg ihjel etter kjøpmenn som har nok gold.

Stemmer så vanvittig. Det er det eneste stedet jeg har funnet med så mye penger. Du finner det greit fordi det kun er orcer inne i den byggningen + en liten scamp.

Hvis man har lyst så kan man også bruke Construction Setet for å sette opp en merchant med masse penger. Har ikke gjort det selv, men det er mulig.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig masse trix for å fixe penger og über-items, men det fete med Morrowind er jo bare å labbe rundt, oppdage verden, se på utsikten, whacke en (mange) cliffracers.

Plutselig en dag oppdager du at du har brukt vannviittig mange timer på spillet, og at karakteren din er temmelig kick-ass..

Helt klart den beste RPG'en. Med unntak av BG2, som stiller i en litt annen klasse..

Lenke til kommentar

Ta en titt oppå skapet øverst i vakttårnet nærmest huset til Caius Cosades i Balmora :)

Sword of White Woe

Fint sverd, men noe vanskelig å rappe. Brukte Chameleon + Telekinesis for å få det til selv sist jeg spilte. Veldig greit våpen i begynnelsen av spillet.

Lenke til kommentar

lett måte å skaffe penger på:

robb skattkamrene til de forskjellige great houses i vivec. det hjelper med litt level i både chameleon, charm, sleep, invisibility, lockpicking, telekinesis osv osv....

var lvl 8 når jeg robba de...

et annet nyttig tips:

når du stjeler noe av høy verdi, overgi deg til nærmeste vakt, ETTER du har droppa itemet på bakken. når du har gitt noen småpenger til vakta, kan du plukke opp tingen og selge den til høystbydende, uten å få en plett på rullebladet!

/edit: vivec for fisk!

Lenke til kommentar

Jeg var helt i starten og klarte å skaffe meg Deadric Sword, Deadric Boots, Deadric Shield og Deadric Helmet. Fikk også tak i Glass Dagger og Glass rustning! Stjal alt sammen fra noen pakkiser i en hytte rett ved Startbyen :D Prøvde sikkert 20-30 ganger da, men klarte det :D Jeg var så dårlig at de slo meg ned på ett slag. Men jeg måtte stjele sinnsykt kjapt også løpe som faaaaan :D Det var dritmorro, jeg eide jo noe sinnsykt! Kongebra start iallefall! Du burde prøve på det, jeg husker ikke hvor det var da, er så lenge siden jeg spilte det nå...

Men lykke til, MorroWind er et endeløst spill :roll:

Lenke til kommentar

Støtter Creeper tipset. I tillegg til å ha en del penger (5000) så kjøper han av deg til value. Det skal være en mud-crab også som har masse penger og som kjøper value, men ham fant jeg aldri. Det var forresten en kunst å selge ting til Creeper'en med verdi over 5000. Da må en først selge han endel ting med verdi under, så må du vente 24 timer til han igjen har fått penger, så kan du kjøpe tilbake noe slik han får mer enn 5000 for så å selge det du vil til f. eks. 20 000, for så å vente igjen å selge tilbake det du ikke vil ha.

Det er vel også noen miner rundt omkring du kan stjele ifra.

Lenke til kommentar
Hvis man har lyst så kan man også bruke Construction Setet for å sette opp en merchant med masse penger. Har ikke gjort det selv, men det er mulig.

(edit)

Hadde linker til noe mods her, men linken er ikke oprativ lenger.

Prøv google ;)

Endret av Mr-CEO
Lenke til kommentar
Ta en titt oppå skapet øverst i vakttårnet nærmest huset til Caius Cosades i Balmora :)

Sword of White Woe

Fint sverd, men noe vanskelig å rappe. Brukte Chameleon + Telekinesis for å få det til selv sist jeg spilte. Veldig greit våpen i begynnelsen av spillet.

vanskelig?? høh, nei... først slenger du fra deg alt du eier og har som er stjelt f.eks nederst i vakthuset du er i... (husk å ha litt penger, noen hundre gold) så labber du opp til vakten... der han står, så er det ei våpenhylle etasjen nedenfor som han ser... gå ned dit å ta et våpen så han ser det. da løper han etter, løp ned noen trapper, la han fakke deg, og betal et to-sifret beløp for den usle gjenstanden du tok...

Etter du har betalt, kjapp deg opp før vakten og ta sverdet... han merker deg ikke og du slippe å bruke no dilldall... :wink:

Lenke til kommentar

Plukk opp alt som er i seyda neen, og gi ringen til han kisen du møter rett utenfor census & excise office -- da blir han tosken i butikken glad i deg.

ellers plukker du opp alt du finner og pruter alltid, ALLTID, i pris!!

Så går du opp i andre-etasjen i butikken og snakker med norden som vil ha tak i tjuvegodset til han du gav ringen til-- går oppp i fyrtårnet-- venter til klokka 12 om natta-- da legger han tjuvegodset i en hul trestokk (se mot byen)

etter å ha snakket med norden igjen, går du nordover langs veien til du hører noen som roper [ se oppover ] -- det kommer en tosk fallende, han har et sverd++ som du kan ta... med det samme du er der kan du prøve å finne tax-collector'n ( han ligger langs stranda nord for Seyda Neen -- IKKE langt unna ) ++opdrag og stuff til forskjellige gulds og houses, lønner seg !

Når du er ferdig i Seyda Neen- drar du til Balmora-- stjel ALT av verdi og selg det ( pass på så du ikke selger til den du har stjålet fra) :p

Bra utstyr-- glass armor i fighter guild i Ald'Ruhn

-- etter du er kvitt corprus kan du drepe Divayth Fyr og ta rustningen hans

-- dra til Dagon Fel og drep en eller annen tosk ( husker ikke navnet ) -- han bor litt unna de andre husene -- dwemer tårn .. bra hjelm

--- oppi fjellene ovenfor Suran er det en Orc som vil at du skal drepe han [ vanskeli] -- har bra sverd med soul trap

hvis du har Bloodmoon og tribunal , gidder jeg ikke forklare nå..

- mudcrab ( merchant med 10 000 gull ) han er rett nedenfor Mzahnch [ øst for Vivec ] på ei lita øy halveis skjermet av steiner, pass på å ikek drep han, han ser ut som en hvilken som helst annen mudcrab ;)

håper det hjelper...

PS. ikke dra opp i red mountain før du har fått oppdrag om det!!

edit: hvis du vil ha eget hus tar du fighters guild oppdrag i balmora, du får huset til Dura Grabol :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...