Gå til innhold

Oppbevare andres penger på konto

-KooPa

Anbefalte innlegg

Har et familiemedlem som er på vei inn i gjeldsordning, og får utbetalt en erstatning p.g.a. yrkesskade.

Personen lurer på om jeg kan ta imot erstatningspengene på min konto, for å ta dem ut i kontanter. Hvis personen får pengene inn på sin egen konto, blir de automatisk trukket. Hvor fornuftig det er å ta ut disse pengene i kontanter fremfor å la de gå til nedbetaling av gjeld er nå en annen sak. Men jeg er i utgangspunktet villig til å la personen bruke kontoen min.

Men kan dette få konsekvenser for meg?

Det skal nevnes at vi for tiden mottar supplerende støtte fra NAV, da inntektene våre ikke strekker til p.g.a. vi er ringevikarer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg føler meg vel egentlig usikker på om en erstatning på grunn av yrkesskade i det hele tatt er inntekt som kommer inn under en gjeldsordning og kan bli trukket fra av kreditorer.

Tviler egentlig og tror vedkommede kan motta dem på egen konto uten fare for å bli trukket.

Edit:

Kreditorer har vel ikke innsikt til kontoene til de som har gjeld, hvis det skal blir trukket penger fra erstatningen blir nok de sannsynligvis trukket før de blir overført til konto.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...