Skurupu Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Jeg oppgraderte nylig PC-en, og når jeg prøver å starte den er det ikke noe bilde på skjermen. Jeg satt inn nytt hk, cpu og ram. AMD FX-6100 6-Core Processor Gigabyte GA-970A-D3, Socket-AM3+ Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 Skjermkortet er det samme. XFX Radeon HD 6850 Jeg har prøvd to forskjellige skjermer, og to forskjellige skjermkort. Ligger feilen i hovedkortet? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Skjermkortet er det samme. XFX Radeon HD 6850 Jeg har prøvd to forskjellige skjermer, og to forskjellige skjermkort. Ligger feilen i hovedkortet? Kanskje, kanskje ikke. Sjekk at alle kabler sitter skikkelig i, RAM brikkkene (hvis du har to av dem) skal være i de hvite sporene hvis jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Kan være så simpelt som RAM'en. Hvist det er dual ram så bytt prøv å sette den i de andre 2 portene(annen farge) Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 14. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2013 Takk! Det skal jeg prøve. Hovedkortet spesifiserte de blå portene som nummer 1 og 2 så jeg satt de der. Skal prøve de hvite (nummer 3 og 4). Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 14. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2013 (endret) Jeg prøvde å flytte på RAM-en. Byttet fra blå spor til hvite. Prøvde med èn brikke i alle slots, og så den andre brikken. Ingenting forandret seg, fortsatt null bilde. Endret 14. februar 2013 av Skurupu Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Litt innviklet det med de RAM sporene, i følge manualen så er sporene slik (Tell fra CPU sokkelen): DDR spor 4, DDR spor 2, DDR spor 3 og DDR spor 1. Anbefalte spor er 1 og 2, altså de hvite sporene. Igjen sjekk at begge ATX kablene sitter i, både 24 pins og 8 pins. Prøv å resette BIOS (CMOS) (koble fra strømkabel først!!) ved å ta ut batteriet på hovedkort, la det være ute ca 2 minutter. Husk å lade deg ut først, enten ved å holde på en metalldel til kabinettet eller bruke antistatisk bånd. Statisk elektrisitet, hovedkortets verste fiende. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 14. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2013 (endret) Ja, RAM skal nå stå korrekt. Dobbeltsjekket ATX-kontakter, tok de ut og inn igjen. Prøvde å resette BIOS, fortsatt svart skjerm. Endret 14. februar 2013 av Skurupu Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Prøvd å slå av og på skjerm når maskina står på? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Er det kun skjermen som er svart? Vifter og slikt spinner når du slår på PC'en? Prøvd det andre PCie sporet også? Avstandstykkene er alle på plass? Eventuelt ta ut hovedkortet, legg det på et ikke statisk underlag og koble til alt ijgen. Kanskje litt tungvint, men det er en måte å feilsøke på. Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Mulig CPU-kjøler er feilmontert. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Vet du hvilken revisjon av hovedkortet du har? Normalt sett burde du få rev. 3.0, men jeg ser at det er enkelte som fremdeles får rev. 1.0/1.1 og da kan det tenkes at kortet trenger en BIOS-oppdatering. Mener det skal stå på esken hvilken revisjon det er. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Står det ikke på esken, så finner du det i hjørnet på bakdelen av hovedkortet der alle utgangen. Se bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå