Gjest Slettet+3124 Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Gravstøtter i månelys Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Her får vel himmelen mere oppmerksomhet enn gravstøttene, men ut i fra tittel på bildet så kunne du nok beskjært himmelen en god del for å gi gravstøttene den oppmerksomheten som de fortjener Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Spennende! Himmelen i fin kontrast mot kald grunn og metall. Kunne fotografen ha plassert kameraet lengre ned? Eller opp? De tre horisontale delene i korsene ville jeg ikke hatt mot den mørke horisonten i bildet. Strukturen på korsene kommer derfor ikke så godt fram. Men det ser nesten ut til at fotografen har gjort dette med overlegg? Den høye himmelen syns jeg formidler en, ja, nettopp: himmelsk stemning. Noe høytidelig og urgammelt. Mennesket, døden og himmelen. Det store, overordnede mot det lille mennesket. Tankene kommer lett på gli, noe som understreker at bildet formidler noe. Toppers! Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Her får vel himmelen mere oppmerksomhet enn gravstøttene, men ut i fra tittel på bildet så kunne du nok beskjært himmelen en god del for å gi gravstøttene den oppmerksomheten som de fortjener Har sett på bildet flere ganger nå og jeg må nesten be om unnskyldning for den raske bedømmelsen som jeg først kom med. Himmelen er jo for det første veldig godt eksponert og lyset over kirkegården det samme, For det andre så er det kanskje en religiøs parallell mellom gravstøttene og himmelen Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Her får vel himmelen mere oppmerksomhet enn gravstøttene, men ut i fra tittel på bildet så kunne du nok beskjært himmelen en god del for å gi gravstøttene den oppmerksomheten som de fortjener Har sett på bildet flere ganger nå og jeg må nesten be om unnskyldning for den raske bedømmelsen som jeg først kom med.Himmelen er jo for det første veldig godt eksponert og lyset over kirkegården det samme, For det andre så er det kanskje en religiøs parallell mellom gravstøttene og himmelen Det er plass for mange tolkninger. Og som du også påpeker, hadde jeg gjerne sett et bilde i breddeformat med mer fokus på gravstøttene. Ser iallfall ut til at fotografen er i stand til å utnytte motivet på en god måte. :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Takk for svarene!! Det er riktig at det har litt med oss mennesker, døden & hvor uendelig alt er.. Denne kirkegården ligger på måte ved verdens ende.. det er bare hav utenfor og dra man utover kommer tilslutt til østkysten av USA. Drar man der i mot oppover.. er det usikkert hvor man havner.. Bildet er bevisst tatt slik, med tanke på korsene, da de lager en liten S kurve, samt at de er i vater med horisonten.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg