Gå til innhold

Gaming stasjonær til 6-8k


Anbefalte innlegg

Hei

 

Laptopen begynner å bli sliten, så da tenker jeg på ny maskin. Jeg spiller mye, men stort sett ikke noen svært krevende spill. For tiden går det egentlig mest i League of legends og dette krever ingenting av pcen.

 

Det jeg trenger er en maskin som er god nok til gaming og som kan dra litt krevende spill

 

Krav:

 

1600mhz minne

SSD

bedre hovedkort..

modulær strømforsyning

 

Det jeg har fra før er:

Skjerm

Mus

Tastatur

eksternt lydkort

Høytalere

 

 

Ser helst for meg at jeg bygger selv.

Endret av Emaldiom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan spille noe som er krevende i blant ja.. men det går fint så lenge den greier bf3 på høy .. alt på ultra er ikke vits. Kan være greit om den kan være oppdaterings venlig.

 

Har lydkort som kan spille av 5.1 ja, men dette er eksternt.. Hovedkort kan gjerne være litt dyrerer enn normalt, da jeg kommer til å oppdatere pcen ved senere anledning og da er det like så greit å kjøpe et greier hovedkort med en gang..

 

Ingen redigering nei

Lenke til kommentar

58604f78-ed45-452b-bec3-bd58f04e2706.jpg

 

Forslag med et par alternativer.

 

HD7950 synes jeg er bra priset (det billigste jeg finner) og det er bra inkludert et par spill for 1899,-. HD 7870 er et bra kort som du klarer deg med.

 

To alternative strømforsyninger. Modulær er en fordel så du slipper alle kablene du ikke bruker (du skulle jo ha Modulær ser jeg!).

Endret av jornboss
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser greit ut dette.. utenom Hovedkortet.. Her tenker jeg at det kan gi meg litt mer..

 

hadde jeg fått tilnærmet denne ytelsen bare ned litt i pris så hadde jeg blitt fornøyd.

(bedre priser hos andre butikker ?)

 

Snublet over denne: http://www.multicom.no/i800-Gamer-PC--Intel-Core-i5-3450e-8GBe-120GB-SSDe-1TBe-DVDRWe-GeForce-GTX660-2GBe-600W-Multicom/cat-p/c100583/p10623346

 

Noen som har noe formening om den ?

Lenke til kommentar

Ser greit ut dette.. utenom Hovedkortet.. Her tenker jeg at det kan gi meg litt mer..

 

hadde jeg fått tilnærmet denne ytelsen bare ned litt i pris så hadde jeg blitt fornøyd.

(bedre priser hos andre butikker ?)

 

Snublet over denne: http://www.multicom....00583/p10623346

 

Noen som har noe formening om den ?

Den yter dårligere enn HD 7950, men GTX660 er bra. Det synes å være et bra kjøp, men husk en ting: du klaget litt på hovedkortet jeg anbefalte, som btw får toppscore overalt. Sjekk hvilken strømforsyning og hovedkort som er i den fra Multicom. Ellers virker det ok :)

Lenke til kommentar

skal ærlig inrømme at jeg bare så prisen og kjapt over på det HK`et.. til den prisen trodde jeg ikke en kan få et dugenes HK.. men ser ut som jeg tok litt feil der ja :)

 

Den pcen du har satt opp virker midt i blinken.. tror nok jeg går for det billigste skjermkortet.

 

Hørrer med multicom om hvilken strømforsyning og hvilket HK som står i det..så ser jeg om det blir den du linka eller multicom pcen jeg kjøper.. Har mest lyst å bygge en selv så tipper det blir den fra komplett..

 

Takk for svar

 

Tar gjerne imot flere alternativer..gjerne fra andre butikker osv..

 

erfaring med : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=746655 ?

Endret av Emaldiom
Lenke til kommentar

skal ærlig inrømme at jeg bare så prisen og kjapt over på det HK`et.. til den prisen trodde jeg ikke en kan få et dugenes HK.. men ser ut som jeg tok litt feil der ja :)

 

Den pcen du har satt opp virker midt i blinken.. tror nok jeg går for det billigste skjermkortet.

 

Hørrer med multicom om hvilken strømforsyning og hvilket HK som står i det..så ser jeg om det blir den du linka eller multicom pcen jeg kjøper.. Har mest lyst å bygge en selv så tipper det blir den fra komplett..

 

Takk for svar

 

Tar gjerne imot flere alternativer..gjerne fra andre butikker osv..

 

erfaring med : http://www.komplett....aspx?sku=746655 ?

Vel, HD 7950 er jo et fantastisk kort du kommer til å ha mye glede med!

Lenke til kommentar

En liten grunn til at jeg kjøper maskin nå er for å bygge den selv :)

 

Jeg tror faktisk jeg går for litt annet setup .. en slags miks av den fra multicom og det du linka..

 

Hadde RoG hovedkort fra asus sist jeg hadde stasjonær..så tror jeg spytter i litt ekstra penger for å få et godt hovedkort med forskjellige funksjoner..

Tenkte etter hvert å kjøpe lydkort + et bra wifi kort.. men om dette er intrigert på hovedkortet og samtid er bra lydkort\wifi så blir det billigere å kjøpe et litt dyrere hovedkort med dette på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...