Prusk Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 En i3 kan du neppe overklokke allverden, så der har du nok et poeng. Om TS kjøper ny PSU, antar jeg han kjøper en 37X0K, med mulighet for overklokking. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Irb8P5GEaM Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 (endret) Snill overklokk du har. i5-760 bør kunne tas til 4,0 GHz med en ny kjøler. Akkurat RAM gir ikke store utslaget i antall FPS. Har du overklokket skjermkortet? Hmm, så heller investere i kjøler og overklokke istedenfor å kjøpe ny prosessor da? Vil det forbedre FPSen min godt? Har du en kjøler du kan anbefale? Vet ikke hvor mye en bra en koster jeg, som gjør at jeg kan overklokke den til 4? 500-600kr? Nope, har ikke overklokket skjermkortet! Endret 16. februar 2013 av Slettet-Irb8P5GEaM Lenke til kommentar
C64C Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Man tjener normalt noen FPS på å overklokke skjermkortet. Hvor mye avhenger av hvilke innstillinger du kjører på. Ikke så mye å hente på CPU-overklokk, kun om den blir en flaskehals for skjermkortet. Lenke til kommentar
kanskje1 Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Man tjener normalt noen FPS på å overklokke skjermkortet. Hvor mye avhenger av hvilke innstillinger du kjører på. Ikke så mye å hente på CPU-overklokk, kun om den blir en flaskehals for skjermkortet. Kommer ann på spillet. I Natural Selection 2 får du fordeler med badass CPU. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Arma 2 er også sulten på CPU. En grei billig kjøler til CPU CM 212 - http://www.prisjakt.no/product.php?p=1008748 *Dyrt alternativ* Noctua NH-D14 - http://www.prisjakt.no/product.php?p=516316 Begge alternativene kan du ta med deg om du oppgraderer CPU. Det er lett å anbefale det dyreste, men du klarer deg nok fint med CM 212 på en 3,5GHz overklokk. Lenke til kommentar
kanskje1 Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Noctua NH-D14 er billig med tanke på hvor awesome den er. Men den er svær, og du kan trolig bare ha low-profile ram med den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå