Gå til innhold

Oppdatere androidtelefon

Cooky

Anbefalte innlegg

Jeg har en Huawei U8800 androidtelefon som jeg nå har hatt i ca. 1 år, da jeg kjøpte den ny med et Telenor abonnement.

Jeg har nylig byttet til TalkMore, men når jeg hadde Telenor hadde jeg en del problemer med styrken på nettet.

Jeg kunne f.eks sitte inne i en offentlig bygning midt i sentrum her hvor jeg bor, surfe på nettet, og i det ene sekundet var nettstyrken på det høyeste. for så å umiddelbart ned på null styrke igjen. Og dette er noe som skjer ofte.

- Vil jeg mest sannsynlig ha det samme problemet nå også, nå som jeg har byttet til TalkMore?

På instillingene "Om telefonen" står det at jeg har "Android-versjon 2.2.1".

Er dette for dårlig, og kan skyldes at jeg har problemer med styrken på nettet?

I så fall... hvordan oppdaterer jeg?

Endret av Cooky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Talkmore benytter telenor sitt nett så du vil ha samme dekningsforhold som tidligere. Tror ikke at "dårlig dekning" skyldes android 2.2.1

Har sjekket hjemmesiden til huawei og ser at de tilbyr 2.3 gingerbread, men klarte ikke å finne ut om denne gjelder norske tlf..

Kjenner ikke til disse huawei telefonene, men antar at du kan laste ned evnt oppdateringer via wifi. innstillinger>om tlf>programvareoppdatering

Lenke til kommentar

Hvis du har en "brandet" telefon vil du ikke få oppdateringer fra Huawei, men fra Telenor. Med brandet mener jeg om det lå inne ting fra Telenor på den når du fikk den.

Hva gjelder dekning har det lite med Android versjonsnummeret å gjøre, det kan derimot ha noe med radio/modem-software i telefonen som kan være oppdatert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...