crazylazyboy Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Den kjente kortdistanceløperen fra Sør Afrika skal ha skutt kjæresten med et "uhell" fordi han trodde det var en innbruddstyv. "Blade Runner" er 400m ekspert. http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/02/14/pistorius-i-politiavhoer-etter-skyting?autoplay=1 Hva synes dere om dette? Det er selvfølgelig forferdelig men fortjener han straff? Jeg er utrolig imponert over det han presterer med tanke på handicapet, men lurer på hva jeg skal tro nå, håper ikke han blir dømt og mister resten av sportskarrieren. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Dette her er jo nærmest latterlig. For det første, skyter man ikke en innbruddstyv med en gang man ser en. I hvertfall ikke et skudd som dreper. Og han må da jo kunne se at det var kjæresten. Om ikke, må det ha vært noe galt. Jeg synes nå at han fortjener straff. Både for å drepe et uskyldig menneske, og for å skyte mot en ukjent person nesten uten videre. 2 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Jeg har lenge vært en fan av Pistorius og han har utvilsomt inspirert en hel sportsverden, men dette er sannsynligvis slutten på karrieren hans dersom han er den skyldige. Lenke til kommentar
JAYZ Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Han bør behandles som alle andre drapsmenn. Ingen unntak fordi han er flink til å løpe på pinner. Han håndtere situasjonen maksimalt galt og bør ta konsekvensene deretter. Lenke til kommentar
mariant Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Har noen av dere bodd i SørAfrika?? Man skal selvfølgelig ikke skyte kjæresten sin fordi man tror hun er en innbruddstyv!! Men - terskelen for å skyte innbruddstyver er veldig lav i dette landet. I motsetning til i Norge, hvor det står "Innbruddsalarm - Securitas" eller noe sånt på et skilt, så står det "Armed response". Og det er ett privat sikkerhetsselskap som rykker ut hvis alarmen går, og de 3-4 personene som rykker ut er væpnet til tennene. Jeg synes fremdeles ikke at det er ok å skyte innbruddstyver, men de som kommenterer bør vite litt om sikkerhetssituasjonen i dette voldsherjede landet. 1 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 At de har et annet forhold til kriminalitet enn f.eks. Norge er jo greit nok, men rettferdiggjør det at uskyldige mennesker blir drept? Hvert uskyldige menneskeliv som blir tatt er ett for mye, uansett om passet er norsk, amerikansk eller sørafrikansk. Lenke til kommentar
mariant Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Har jeg prøvd å rettferdiggjøre det i mitt innlegg?? Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Man må bare la etterforskerne gjøre jobben sin. Det er klart at Sør-Afrika ikke er Norge, men automatisk ekstrajuridisk henrettelse for innbruddstyver er vel litt i hardeste laget, særlig når man ikke engang har sett ansiktene deres. Det vil også foreligge en umiddelbar mistanke om at det f.eks kan dreie seg om et sjalusidrama. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Ryktene om at det var et uhell har vel blitt avkreftet av politiet? Stygg sak for Oscar det her. Lenke til kommentar
MK_ Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Syns alle sportshelter burde slippe straff, hvis de foretar kriminelle handlinger! Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Noen som kan forklare "Premeditated murder" ? Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Premeditated murder is the crime of wrongfully causing the death of another human being (also known as murder) after rationally considering the timing or method of doing so, in order to either increase the likelihood of success, or to evade detection or apprehension. ... Lenke til kommentar
Latias Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Premeditaded betyr at noe var planlagt på forhånd. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Rettsaken holder på nå, tror jeg. Ikke kjekt. andrew harding @BBCAndrewH Pistorius head in hands crying Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Hvorfor er denne tråden opprettet i "utendørsidretter"? Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 19. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2013 Hvorfor er denne tråden opprettet i "utendørsidretter"? Jeg slet litt med å finne kategori, men han er jo en utendørsidrettsmann så det burde funke Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Jeg slet litt med å finne kategori, men han er jo en utendørsidrettsmann så det burde funke Ok - trodde et øyeblikk at det var et anfall av ekstrem ironi, serru Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 20. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2013 Nå ser det ikke bra ut http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/02/20/testosteron-og-sproeytespisser-funnet-hos-pistorius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå