Gå til innhold

Forskjeller på SE t610 og Siemens ST55?

Stoller

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

her har du en side der du kan skjekke det meste for deg selv... med obs: siemens har 5mb minne ikke 1.3 som det står....

Siemens ST55: http://www.gsmarena.com/phone.php3?idPhone=480

T610: http://www.gsmarena.com/phone.php3?idPhone=405

og hvis du vil se begge samtidig trykker du bare på compare under bildet av mobilen og velger den mobilen du vil... men bare maks 2 samtidig :shrug:

Selv synes jeg st55 er mye penere å se på og den har jo trots alt MYE bedre skjerm, bare gå til en butikk og spør om å få se en ST55 og t610 påslått.... da trenger du ca. 2 sec før du skjønner vem som er best :D

St55 mangler Bluetooth og Java (Java kommer på ST55i)

Men til gjengjeld har ST55 mye bedre kamera..

St55 har nåk så dårlig bateri tid, dette skyldes skjermen... 140 timer er målt med skjermen på.... det skal gå an å slå skjermen på og av..

molna har siemens st55 spør om erfaring med st55 vs t610...

men selv synes jeg at man ærlig talt ikke trenger bluetooth og bateri tiden på 6 dager med påslått skjerm går absolutt å leve med... (med mindre man drar på ekspedisjoner og er uten strøm i over 6 dager :p, men da kan man jo ha ett ekstra bateri :smile: )

du får jo bestemme deg selv.... t610 selger jo som varmt hvetebrød, men det kommer sansynlighvis også st55 å gjøre... vent å se st55 kommer iløpet av denne eller neste uke... :woot:

Lenke til kommentar

Gå for en T610.

En kamerat av meg har hatt en Siemens SL55 i et par uker nå, og har aldri vært så misfornøyd med en mobiltelefon før. Masse problemer med at den henger, kræsjer, er treg, VELDIG dårlig dekning, osv. Han droppa SL55'en og fikk tak i seg en T610 nylig, og er kjempefornøyd. Betydelig mye bedre telefon ifølge han (og han er ikke en telefon nerd, liker bare og bruke telefonen for det den er ment til - ringing/sms og noe spilling).

Siemens er oppskrytt.

Lenke til kommentar
Dessuten liker jeg ikke tanken på at siemens har kopiert designet til t68i på st55 til de grader.

Enig der, ST55 ser ut som en luguber syden-kopi av T68i. Noen burde blitt naglet til veggen for å stjele design slik. Når det er sagt så ser T68i fortsatt langt råere ut.. Jeg ville definitivt valgt T610.

Lenke til kommentar

holder med molna...

st55 ser langt lekrere ut, tilog med på bilder og video...

t610 har en alt for dårlig skjerm...

SL55 er nesten 3 år gammel og kan ikke sammenlignes med en telefon som er 3 år nyere...

det blir som å sammenligne en 80 talls bil med en ny en (biler er i salgs lengre derfor brukte jeg 20 år :D )

Lenke til kommentar
Har du sett ST55 in real da?

Nei, akkurat...  :wink:

ST55 funker i allefall bra som blikkfang på gata. Har blitt tilbydt å selge den også, til en ansatt i en mobil-sjappe som hadde lest om ST55 på nettet :D

Hjelper lite hvor fin du synes den er; at den minner mistenkelig om T68i er udiskutabelt (men T68i er i mine øyne en langt lekrere telefon, henger jo stort sett med hva teknologi angår (mer avansert på et par punkter faktisk) også, selv om den er et par år eldre). Nei, har ikke sett den IRL, men har sett en god del bilder/videoer av den. Synes det er "umoralsk" å "blåkopiere" andre modeller slik. *argh*

ST55 er riktignok litt billigere enn T610, men ikke nok til at jeg i det hele tatt ville vurdert den.

Lenke til kommentar

SL55 er nesten  3 år gammel og kan ikke sammenlignes med en telefon som er 3 år nyere...

det blir som å sammenligne en 80 talls bil med en ny en (biler er i salgs lengre derfor brukte jeg 20 år  :D )

Que? SL55 er da slettes ikke 3 år, sikker på at du ikke blander litt nå? Dessuten beviser vel T68i at det er mulig å holde seg på topp lenge også i mobilbransjen. To år og fortsatt bedre enn mye annet som slippes nå. Den har jo for eksempel Bluetooth og HSCSD, noe som er mangelvare på ST55.

Lenke til kommentar
holder med molna...

st55 ser langt lekrere ut, tilog med på bilder og video...

t610 har en alt for dårlig skjerm...

SL55 er nesten  3 år gammel og kan ikke sammenlignes med en telefon som er 3 år nyere...

det blir som å sammenligne en 80 talls bil med en ny en (biler er i salgs lengre derfor brukte jeg 20 år  :D )

Ehrr? SL55 3 år gammel? Molna drev jo og skrøt så stort om SL55 for et par måneder siden her på forumet, så da kan vel neppe telefonen være 3 år gammel, eller hur? At det er 3 år gammel teknologi kan vel hende.. Men det er jo Siemens som velger og selge utdatert teknologi som nye varer isåfall.

Lenke til kommentar
Den har jo for eksempel Bluetooth og HSCSD, noe som er mangelvare på ST55.

Blir helt feil å sammenligne en toppmobil mot en middelklassemobil ;)

Hvis du mener ST55 har "stjålet" formen fra T68, kan vi også konkludere med at T68 har stjålet formen fra Siemens S40 (som kom 4 måneder før T68...) :wink:

Isåfall blir det riktigere å si at ST55 er en "kopi" av S40. Og det må jo være greit, at et selskap holder på sin tidligere design.

bidz: SL55 er er 4 måneder gammel :)

Lenke til kommentar
Hvis du mener ST55 har "stjålet" formen fra T68, kan vi også konkludere med at T68 har stjålet formen fra Siemens S40 (som kom 4 måneder før T68...) :wink:

Isåfall blir det riktigere å si at ST55 er en "kopi" av S40. Og det må jo være greit, at et selskap holder på sin tidligere design.

Det der hadde hengt på greip hvis T68 hadde lignet på S40, noe den definitivt ikke gjør. ST55 har til og med samme "høtaler-firkat-greie-ting" ;) som T68i. Ikke bare fasongen, men også opplegget med egen farge rundt skjermen.

Lenke til kommentar

De fleste eldre Siemens har annen farge rundt displayet enn ellers (S25, M35, C35, bare for å nevne noen av dem som kom før T68...)

Høyttaler-åpningene ligner ikke litt engang. På T68 er det bare hull, mens det på ST55 er et slags gitter og det er dessuten endel bredere. Det vil du i allefall se når du får sammenligne dem in real :wink:

Lenke til kommentar
synes bergetun fikk det sagt ganske bra... kan du leve uten java... så er dette noe for deg (ps: et av spillene er inget mindre enn tetris klassikkeren! :yes: )

ellers så kan du kjøpe deg t610 og leve med en dritt skjerm.... :)

Nå har jeg aldri sett en st55 i virkeligheten, men du får det til å høres som om skjermen er totalt ubukelig. Når jeg får sammenlignet de to mobilene og hvis jeg ikke blir grønn forbanna for at min skjerm er nå forbanna dritt, så kommer jeg og klager til deg her. For det er et stort sprang fra en dritt skjerm, til guds gave til menneskeheten, som visstnok siemens'en er ;)

Jeg tror, min personlige mening, at en vanlig person, som er helt vanlig, ikke noen mobilfantast, ikke vil legge merke til at det er noen drittskjerm når han/hun får se et bilde på telefonen. Greitnok, det er vanskelig å se skjermen fra 60 graders vinkel, men hvem er det som ser på mobilen fra den vinkelen. Og kanskje er det likså greit, når man skriver litt private meldinger, eller gjør noe annet som ikke andre bør se.. det er jo bare å vri mobilen hvis noen skal se et bilde, noe som tar et hundredels sekund, og går som en automatikk, uansett om vedkommende greier å se skjermen eller ikke..

Lenke til kommentar
De fleste eldre Siemens har annen farge rundt displayet enn ellers (S25, M35, C35, bare for å nevne noen av dem som kom før T68...)

Sier ikke noe annet heller, men på ST55 er det _veldig_ likt slik det er på T68i. Skjønner ikke helt argumentasjonen din, tror du virkelig det er en ren tilfeldighet at ST55 ligner så gjennomført på kjempesuksessen T68i?

Høyttaler-åpningene ligner ikke litt engang. På T68 er det bare hull, mens det på ST55 er et slags gitter og det er dessuten endel bredere. Det vil du i allefall se når du får sammenligne dem in real :wink:

Jobber du i Siemens eller? Du må være litt mer enn gjennomsnittlig tilknyttet Siemens for å ikke se at telefonene ligner veldig. Høyttaleråpningen ligner absolutt, om det er et slags "gitter" der har ikke så mye med saken å gjøre, jeg sa ikke at de hadde gjort det identisk heller, men designen er veldig lik. Firkantet åpning, lignende egen farge rundt skjerm, en fasong som er mer enn lik. Det er da hevet over all tvil at de ligner!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...