Fx21 Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Årene har gått, og det nærmer seg nå 6 år siden dropbox kom på markedet. Siden den tid, har det kommet også andre store og billige skylagre, men hva regnes som den beste, foruten personlige preferanser? Skylagrene jeg allerede kjenner til er: Dropbox Google disk Skydrive Jotta Er det andre tjeneste som er verdt å kjenne til, i tilfelle; hvilke? Hvilken er best, gjerne legg ved en liten kommentar på hva du liker med tjenesten over andre tjeneste, og hva du bruker den til (backup, fildeling, mulighet til å ha med seg filer overalt etc.) På forhånd takk! Mvh. Werchio Lenke til kommentar
C.. Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 (endret) En som absolutt er verdt å kjenne til er Mega som ble lansert 19. januar hvor du får hele 50GB gratis, har brukt den en god del å må si jeg er veldig fornøyd! Eneste jeg savner er en app til iOS og Andorid så er det helt komplett Jeg bruker også Dropbox veldig mye da jeg elsker funskjonen de har i appen sin til telefoner hvor bilder man tar automatisk blir syncet slik at man har det tilgjengelig på for eksempel PCen uten å måtte gjøre noe! Det jeg synes det er dumt er at man kun har 2GB gratis, Skydrive stiller opp med 25GB og Mega med 50GB som jeg nevnte over. Men jeg bruker faktisk alle tre, men uten tvil så er det Dropbox og Mega som er mest brukt! Edit: Er vel ikke alle som har 25GB tilgjengelig på Skydrive, de hadde en liten periode i fjord hvor de som var raske fikk dette hvis jeg husker riktig. Endret 14. februar 2013 av ChristofferRudi Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Eg føretrekkje SSH/SFTP basert lagring. Brukar idag både Cloudshards(SSH) og BackupBay (SFTP/RSYNC, 100GB gratis idag sidan det er i beta.) Fordelene er: Rsync som er det synceprogrammet eg stoler mest på. SSHFS, mounting av lagringsplass som nettverksdisk, enten det er Mac, Windows, Linux eller root'a Android. Eg kan velja det programmet eg vil til filoverføring. Enkelt å programmere backup/synkronisering. Kryptering har eg gjort både med Truecrypt og EncFS. Truecrypt er litt kult, då eg først mounter nettverksdisken frå clouden. Også mounter eg Truecrypt volumet frå nettverksdisken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå