Gå til innhold

BK: Monica

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

En fin modell som har blitt ødelagt i etterbehandlingen! Ansiktet ser helt plastikk ut, og øyene ser forferdelig ut.. Og sammenligner man huden i ansiktet med halsen og amene, ble dette helt feil.. Jeg synes at du ikke skulle ha «pyntet» på henne, da hun er mere enn pen nok i utgangspunktet!! Du kan ikke få en «pluss» i fra meg denne gangen iallefall!

Lenke til kommentar

En fin modell som har blitt ødelagt i etterbehandlingen! Ansiktet ser helt plastikk ut, og øyene ser forferdelig ut.. Og sammenligner man huden i ansiktet med halsen og amene, ble dette helt feil.. Jeg synes at du ikke skulle ha «pyntet» på henne, da hun er mere enn pen nok i utgangspunktet!! Du kan ikke få en «pluss» i fra meg denne gangen iallefall!

Det gjør ingen ting,så lenge modell var så fornøyd..så her følger jeg kunden og ikke hva andre synes er rett og galt;)

Endret av Jan Erik Engan
Lenke til kommentar

Det gjør ingen ting,så lenge modell var så fornøyd att hun ville ha meg flere ganger..så her følger jeg kunden og ikke hva andre synes er rett og galt;)

Det er greit nok Jan Erik. Fint at kunden er fornøyd.

Men når det legges ut bildet her for kritikk så bør fotografen ta den seriøst og svare kritikeren på en ordentlig måte.

Her er det blitt gitt grundig kritikk, rett eller galt, og det bør taes seriøst.

Ellers blir dette enda en "spiker i kista" for seriøs kritikk på dette nettstedet.

Lenke til kommentar
Det gjør ingen ting,så lenge modell var så fornøyd att hun ville ha meg flere ganger..så her følger jeg kunden og ikke hva andre synes er rett og galt;)
Det er greit nok Jan Erik. Fint at kunden er fornøyd. Men når det legges ut bildet her for kritikk så bør fotografen ta den seriøst og svare kritikeren på en ordentlig måte. Her er det blitt gitt grundig kritikk, rett eller galt, og det bør taes seriøst. Ellers blir dette enda en "spiker i kista" for seriøs kritikk på dette nettstedet.

Vel nå var det ikke ment som drit svar...forteller bare hva modell mente...og det må vel være lov?

Lenke til kommentar

Bevares.. :) Gjør akkurat som du vil, det er ingen som nekter deg noe her.. :) Men i alle dager har du gjort med øyene hennes??

Bevares.. :) Gjør akkurat som du vil, det er ingen som nekter deg noe her.. :) Men i alle dager har du gjort med øyene hennes??

;)...ikke ta det galt opp...kritkk tåler jeg..på alle måter.Øynene?..har ikke gjort noe ting..hun har veldig spesielle farger på de,og kommer fler som viser bedre hvordan de er;)

Lenke til kommentar
Det er greit nok Jan Erik. Fint at kunden er fornøyd. Men når det legges ut bildet her for kritikk så bør fotografen ta den seriøst og svare kritikeren på en ordentlig måte. Her er det blitt gitt grundig kritikk, rett eller galt, og det bør taes seriøst. Ellers blir dette enda en "spiker i kista" for seriøs kritikk på dette nettstedet.
Vel nå var det ikke ment som drit svar...forteller bare hva modell mente...og det må vel være lov?

Ja, absolut Jan Erik.

Les hva jeg skrev: "Det er greit nok..."

Min kommentar gikk på at vi bør svare på seriøs kritikk.

(Og det ser jeg at du er iferd med å gjøre nå.....)

Lenke til kommentar

Jeg tør driste meg til å mene at alt ikke er velstand selv om kunden er fornøyd. Man oppsøker proffe jurister, fotografer og tannleger fordi dette er emner en selv ikke behersker; en del av jobben er å stille med god smak og de praktiske evnene som skal til for å uttrykke denne gode smaken. Her skorter det tilsynelatende på begge fronter.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Øynene ser ut som om de er laget på nytt, med større iris og skjev pupille. I bildet iStereo poster ser man antydningene til originalpupillen i bakgrunnen. Artifakter i overgangen fra øyehviten til øyelokk.

Ansiktet er stygt på grunn av etterbehandlingen. Alt for hardhendt, og spesielt dårlig arbeid på panneluggen. Å etterbehandle hud handler ikke om å få 40-åringer til å se ut som de er 16 igjen, det handler mer om å glatte ut rynker og annet småplukk. Kopier bildet som et nytt lag, glatt ut det som trengs og bruk opacity slik at rynkene skinner gjennom. Det skal være troverdig.

Om rynkete damer er kundegruppen, så kan det være greit å se på andre typer lyssetting for å minimere tid i photoshop. Clamshell funker fint for å glatte ut furet og værbitt hud.

Ellers er høyre arm (venstre på bildet) litt vel lys/blank. En liten gradent-tool med -1ev fikser det. De små.. humpene under armen er heller ikke så flatterende.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg synes forøvrig det er ett bra portrett. Har ikke mye egenerfaring vedr dette så min kritikk blir på det nivået.Kanskje ett lite kutt oppe? Og så er jeg noe usikker vedr øyekontakt eller ikke.

Ingen erfaring jeg heller når det kommer til dette.Men hadde satt pris på att slike debatter hadde vært tatt opp i forumet og ikke under mitt bilde.....;)Ikke vondt ment altså;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...