SIcario Skrevet 14. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2013 Så lenge dressen er mørk nok ser jeg ikke noe problem med bruke en mørkeblå dress til begravelser. Sorte sko går også helt greit til mørkeblå dress, selv om brune selvfølgelig er å foretrekke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 14. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2013 Har et brunt belte, men ikke brune sko. Men jeg har svarte sko og belte, kan jeg bruke svart mot navy? Lenke til kommentar
Coffee Break Skrevet 14. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2013 Jeg synes svart til mørk marineblå er like fint som brunt. Det er ikke noe problem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 14. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2013 Okei Skal stikke på Follestad og Menswear, og se hva de har der. Noen andre tips, Oslo eller Lillestrøm? Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 14. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2013 Som nevnt tidligere, House of Singles. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 14. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2013 Takker, skal stikke innom der. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 14. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2013 Jeg ville valgt kullgrå. Kan brukes til begravelser også. Så vil du ha muligheten til både sorte og mørkebrune sko. Akkurat det samme kan jo sies om en mørkeblå dress... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 15. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2013 Tips til farge på slips, med navy dress og hvit skjorte? Trenger jeg tørkle, eventuelt hvilken farge? Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 16. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2013 Mørkeblått slips blir aldri feil. Hvitt lommetørkle i lin er vel det klassiske. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 16. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2013 Got it Bør slipset være i samme farge, som jakken? Når er det riktig å bruke tørkle, formelt, uformelt? Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 16. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2013 Merk at mørkeblå dress, mørkeblått slips, hvit skjorte og hvitt tørkle er støkent sammen, men også veldig pent. Kan fort bli i overkant formelt i enkelte sammenhenger der f.eks en mørk skjorte hadde gjort seg bedre. Strengt tatt anbefaler jeg å ha (minst) to dresser siden de har forskjellige bruksområder. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 16. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2013 Dette er den første ordentlige dressen min. Skal nok ha meg en til, men det kommer nok først senere For å være helt sikker, skal/kan slipset ha den samme blåfargen som dressen? Bør jeg ha prikker eller mønster? Sorry for mange spørsmål, men er ny i gamet Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 16. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2013 Slipset skal aldri ha samme farge som dressen. Det blir flatt og uten variasjon. Slipset skal passe til skjorte og dress uten å ha for stor kontrast til resten av antrekket. Det skal heller ikke ta for mye oppmerksomhet vekk fra ansiktet ditt. Da må du tenke litt på hva slags farger du kler; varme vs kalde farger. Du kan ha mønster på slipset, men regelen er selvsagt at jo mindre mønster jo mer formelt uttrykk. Hva slags mønster du kan ha avhenger av hvor opptatt du er av å følge moten. De siste årene har det vært mye ruter, men både striper, prikker og paisley er vanlig å bruke. Det er også ganske vanlig med ensfarget slips med ulike former for struktur i stoffet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 16. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2013 Okei, skal huske på det. Takker for svar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 16. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2013 Ble navy fra Ødegaard, pluss hvitt tørkle og blått slips. Bilde kommer i kveld eller i morgen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 16. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2013 Dressen sitter veldig bra, så først på en fra Volt, men den var litt for stor og litt for lang. Fant denne på Ødegaard, og er fornøyd med den Mangler bare klokke nå, men det tar vi senere. Tenker jeg handler meg en blå skjorte, for litt mer uformelle anledninger. Tusen takk til alle som har svart! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå