Gå til innhold

Ny dress 3k, usikker på farge


Gjest Slettet+5132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Hei,

tenkte jeg skulle finne meg en dress. Den skal brukes hele året, spesielt til konfirmasjonen til høsten. Aner ikke hvilken farge jeg skal velge. Har en halvlang enkeltspendt frakk i grå, jeg tenkte å bruke, men kan godt legge igjen frakken hjemme. Jeg har en hvit skjorte, kommer til å kjøpe flere skjorter, men det er det jeg har nå. Har svart hår, hvis det har noe å si. Tenker enten grå eller navy, svart skal man helst unngå? Tenker jeg legger 3k i dress, mulig jeg kan gå over det, men der er budsjettet foreløpig. Hvilke merker skal jeg se etter, Strømmen har jo mange butikker. Skal brukes på vinteren og sommeren. Er vest noe å se etter?

 

Mvh

SuperSaxy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ha charcoal eller navy dress. Vest ender stort sett opp med å se teit ut, så det bør du i mine øyne droppe.

 

Strømmen storsenter, som jeg forstår du har tenkt til å handle på, har ikke særlig mange gode alternativer. Det beste de har der er vel Canali hos Høyer, men de koster vel tett opp under 10000 kr og er vel dermed noe utenfor ditt budsjett. Ellers har Follestad en del dresser fra f. eks Tiger of Sweden, Hugo Boss og Oscar Jacobsson som ligger rundt 4-5000 kr, men av disse er det vel bare OJ som gir noe særlig mening til den prisen.

 

Til 3000 vil jeg tro at det beste alternativet er Bruuns Bazar, hvis de fører det på Volt. Anbefaler deg egentlig å ta en tur til Oslo og stikke innom f. eks Menswear.no eller House of Singles, de burde ha dresser i den prisklassen som gir helt grei valuta for pengene.

Lenke til kommentar

Vest er knallfint om det gjøres rett, men neppe i denne prisklassen her, pluss at trådstarter kanskje er litt ung til å "pull it off" høres det ut som. En three piece må også være slim fit for å funke.

 

Om du har tid til å vente en måneds tid får du skreddersydd dress fra nett for godt under 3.000. Sjekk ut f.eks iTailor.com (har handlet masse derfra, både skjorter og dress, og kvaliteten er langt over det man får til samme pris i butikken).

 

Gå for noe nøytralt om det er den eneste dressen du skal ha. Passform er mye viktigere enn stoff og sånt, en dress som sitter bra ser bra ut nesten uansett. Husk også på at enhver dress er bortkastet om du ikke har skikkelige sko og belte (i samme farge - som matcher dresseN). Klokke og slips teller også kraftig med.

Endret av kvasbo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Tror jeg går for navy, hvordan går hvit skjorte sammen med navy? Tror jeg dropper vest denne gangen. En måned er litt for lenge, tror jeg stikker i en butikk og finner en som passer meg. Har lyst på 100% ull, noen ulemper med dette, blir det nupper.

Lenke til kommentar

Vest er knallfint om det gjøres rett, men neppe i denne prisklassen her, pluss at trådstarter kanskje er litt ung til å "pull it off" høres det ut som. En three piece må også være slim fit for å funke.

 

Om du har tid til å vente en måneds tid får du skreddersydd dress fra nett for godt under 3.000. Sjekk ut f.eks iTailor.com (har handlet masse derfra, både skjorter og dress, og kvaliteten er langt over det man får til samme pris i butikken).

 

Gå for noe nøytralt om det er den eneste dressen du skal ha. Passform er mye viktigere enn stoff og sånt, en dress som sitter bra ser bra ut nesten uansett. Husk også på at enhver dress er bortkastet om du ikke har skikkelige sko og belte (i samme farge - som matcher dresseN). Klokke og slips teller også kraftig med.

 

Online mtm er en fryktelig dårlig idé, og det er dømt til å mislykkes. Første gang man bruker en sånn tjeneste vil man stort sett alltid bomme på målene og dermed ende opp med et dårligere resultat. Vet at mange her på forumet gjør det samme med skjorter, ettersom det stort sett ikke er noen krise å få få en skjorte som sitter litt dårlig for så endre målene på neste bestilling. Hvis du skal holde på på samme måten med dresser blir det bare helt håpløst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...