Freddy-- Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Jeg drar i militæret på fredag, mor og far har tenkt å bruke min maskin mens jeg er borte, har laget en egen bruker for dem med begrenset tilgang. Har en hardisk jeg ikke vil de ska ha tilgang til (ja det er voksen filmer på den å) Hvordan får jeg til det? Haken er grå, får ikke til å endre noe selv om jeg er administrator Lenke til kommentar
Raider Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Altså det finnes progz som setter passor på mappen A security program. With LockBox you can leave your computer unattended at any time and not worry about anyone prowling through your files. http://www.msi.com.tw/program/support/soft...pt_swr_list.php se etter LockBox Lenke til kommentar
wil Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 hvis du bruker et tweake program f. eks Winconfig, så kan du bare trykke på disk så kan du sjule den partisjonen du vil. winconfig er gratis, så det er bare å late den ned. ellers har man jo Partition Magic da som er veldig grei til denne oprasjonen. dette programmet er IKKE gratis. Lenke til kommentar
NAmE Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Hvis du høyre-klikker på mappen og går på egenskaper, kan du huke på at du vil skjule mappen... Hvis du gjør dette som administrator, vil ikke andre brukere se denne mappen så lenge de ikke har aktivert "vis alle skjulte filer og mapper"... (Vet ikke om dette fungerer på en hel partisjon) Lenke til kommentar
wil Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 dette funker ikke på hele partisjonen, da må du bruke enten PM eller det andre progget som jeg sa, Winconfig. Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Hvis det er en hel fysisk disk du ikke vil de skal få tilgang til så kan du jo ganske enkelt koble den fra hele systemet... Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Hvis det er en hel harddisk kan du vel nappe ut kabelen eller fysisk fjerne disken. Sikrere enn en softwareløsning. Lenke til kommentar
tøs Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 hei og hopp.. Denne måten hjelper deg ikke å skjule disken. Men den gir kun deg tilgang som bruker. Dette gjelder seff kun hvis du kjører NTFS og ikke FAT32. Det du gjør for å hindre at andre mennesker kan se inne i mappa di, kopiere, lese, skrive, er at du høyre klikker på harddisken -> velger sikkerhet -> legger til brukere på maskinen -> sett rettighetene enhver bruker skal ha når det gjelder tilgang. Du må seff også legge til deg selv. Da setter du bare "alle tillatelser". Dette er en sikker å og lettvint måte å hindre at noen ser inn på harddisken din, men minuset er at de ser at noe er der. Det samme gjelder Mapper, hvis du skal sette rettigheter der... Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Hvorfor ikke bare nappe ut kabelen? Lenke til kommentar
delling81 Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 I dette programmet kan du velge hvilke drives som er synlige. Jeg har f.eks skjult min h drive, slik at den ikke vises i explorer. for aa komme inn paa den er det bare aa skrive h: i adressefeltet, men det er ikke saa lett aa gjette at det er en disk der. Ligger under My computer / drives Tweak Xp er gratis, tillegg til winXP Men hd kan dukke opp i en del andre filbrowsere enn explorer, merker at den dukker opp spess under installasjon av andre programmer, som bruker sin egen explorer for aa velge install-path. Alle programmer som baserer seg paa explorer fra ms, viser den dog ikke. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Du kan jo starte med å konvertere disken til NTFS, noe du sannsynligvis ikke har gjort enda Har du gjort det så skal det være mulig har du vært inne på brukere oversikten @ kontrollpanelet og kikket litt rundt? Lenke til kommentar
Freddy-- Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Du kan jo starte med å konvertere disken til NTFS, noe du sannsynligvis ikke har gjort enda Har du gjort det så skal det være mulig har du vært inne på brukere oversikten @ kontrollpanelet og kikket litt rundt? Hehe det er NTFS og jeg kan ikke plugge den ut, det var egentlig planen, men har så my programmer de trenger på den som jeg ikke orker å legge inn på min andre hardisk. Prøvde det tøs sa, men fant det faktisk ikke, har WinXp Hadde IT-B Vk2, der fant vi det ut, måtte skjule ting for lærern, men nå har jeg glemt det. Trur jeg prøver å legge inn en av programmene som ble nevnt over. Lenke til kommentar
eberland Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Hvis det er en hel fysisk disk du ikke vil de skal få tilgang til så kan du jo ganske enkelt koble den fra hele systemet... Pakke den i antistatisk pose, låse den inn i en safe og grave safen ned i hagen. Da får du nok ha voksenfilmene for deg selv..... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Løsningen er enkel, måtte bare teste litt selv :-) 1) Åpne Tools > Folder options i en mappe 2) gå til View 3) huk av simple file sharing på bunnen der. 4) høyreklikk på disken og velg advanced/securety Det har du alt som trengst Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Hehe det er NTFS og jeg kan ikke plugge den ut, det var egentlig planen, men har så my programmer de trenger på den som jeg ikke orker å legge inn på min andre hardisk. Da er det vel en partisjon du skal skjule? Lenke til kommentar
Freddy-- Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Hehe det er NTFS og jeg kan ikke plugge den ut, det var egentlig planen, men har så my programmer de trenger på den som jeg ikke orker å legge inn på min andre hardisk. Da er det vel en partisjon du skal skjule? Japp Løsningen er enkel, måtte bare teste litt selv :-) 1) Åpne Tools > Folder options i en mappe 2) gå til View 3) huk av simple file sharing på bunnen der. 4) høyreklikk på disken og velg advanced/securety Det har du alt som trengst Takk, fungerer nå Lenke til kommentar
DarkScorpion Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Jeg prøvde det greiene jeg ogås. Er liksom litt morsomt og prøve ut nye ting, for jeg har lurt på sånt før også. Men når jeg tok det av, kom jeg ikke inn på ting lenger. Så gikk jeg tilbake og huka av på "Alle Tilatelser" på alt jeg så og fant av brukere og sånt der. Gikk fint, kom inn i mapper. Men dritt mappa mi(D:/Temp) funker fortsatt ikke, og får ikke åpna filmer. Hva faan har skjedd a? Gikk ikke inn på noen mapper jeg. Og det er BARE temps om ikke funker. Og alle andre greier funker, bortsett fra filmene tror jeg. Noen som vet hvordan jeg kan få sett på mine kjære filmer igjen? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Sjekk at d ikke henger igjen noen deny'er på den temp-mappa di. Er d forresten noen som vet åssen d funker hvis man setter restriksjoner på mapper og legger inn windows på nytt, evt setter harddisken i en annen maskin. Er d bare å logge inn som administrator og så har man full tilgang som vanlig? (Antar egentlig d, vil bare være sikker) Lenke til kommentar
capy Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 disable disken i bios:) Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Er jo bare å bruke TweakUI, og skjule bosktaven H: tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå