Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Real Madrid

Latias

Anbefalte innlegg

Har Viasat Fotball gjennom denne prøveperioden for CD kunder, og Viasat Fotball er helt ødelagt. Restena v kanalene er fine. Sender inn spm på CD sin facebook side, og får beskjed om at det er signalrelatert og at jeg må sende inn feilmeldingsrapport sånn at en tekniker kan se på saken. dette tar 1-3 dager. Rimelig glad for at jeg ikke betaler for det makkverket nå hvertfall. Hadde jeg vært betalkunde hadde jeg flydd i taket.

Endret av Hansoen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bortemålsregelen skaper en dimensjon i form av at lag ikke utelukkende kan angripe på hjemmebane, men må være ekstra påpasselig for å ikke slippe inn bortemål. Dette gjør at begge lag i begge oppgjør får sin sjanse til å holde på ball og skape et trøkk. Jeg vil si det blir mer åpent hvem som går videre. Uten bortemålsregelen kunne enkelte lag effektivt vunnet første kamp 2-1 for så å parkere bussen i neste oppgjør uten store konsekvenser om så det andre laget skulle få et mål, da vil det feige laget som parkerte bussen allikevel få sjansen til å ta seg videre i form av ekstraomganger. Kampene og underholdningen vil bli drept overall... Ja, det ville kanskje blitt flere ekstraomganger, men det er ikke det som definerer underholdning for meg, at det blir ekstra spilletid og bingo i form av straffespark.

Liverpool har bare seg selv å takke for at de røk mot Zenit, selv om det var bortemålsregelen som ble avgjørende.

Jeg føler ikke at det blir mer åpent, jeg føler at det blir mer bingo hvem som går videre. I kveld f.eks. er Real videre med 2-2, mens United er videre om det ender 0-0. Altså, da har jo lagene vært jevngode over to kamper. Hvor riktig er det da å sende et lag videre basert på to uavgjortresultater?

At folk parkerer bussen skjer jo overalt uansett om bortemål er involvert eller ikke. Det eksemplet du nevner skjedde jo i fjor (Barca-Chelsea). Se bort ifra kontringen til Torres på overtid, det stod lenge 2-2 og Chelsea var videre på bortemål. Hadde ikke bortemål vært i spill så hadde Barca dratt kampen til ekstraomganger og faktisk avgjort der. Så i dette tilfellet var det det feige laget som parkerte bussen (Chelsea) som tjente på bortemålsregelen.

Lenke til kommentar

Chelsea gamblet og gikk seirende ut. De levde farlig hele tiden og det var et under at Barcelona ikke klarte å få et mål. Den kampen var forøvrig veldig underholdende, selv om det ene laget parkerte bussen, fordi det var alltid nerve i kampen. Og det er det viktigste. Tar man bort bortemålsregelen tar man også bort noe av sjarmen. Turneringer skal bære preg av at det beste laget ikke alltid når opp, men at underdogen faktisk kan klare det umulige.

Men vi har rett og slett forskjellige oppfatninger virker det som. Jeg mener bortemålsregelen er positivt for turneringen. Men tenker vi lar det ligge nå. :)

OT: Håper Real Madrid får et tidlig mål slik at det blir litt fyr i kampen.

Lenke til kommentar

ITV commentator Clive Tyldesley says this is the team:

de Gea

Rafael

Ferdinand

Vidic

Evra

Carrick

Cleverley

Nani

Welbeck

Giggs

van Persie

Daniel Taylor ‏@DTguardian

That's a huge call from Sir Alex Ferguson. These were meant to be the games that were made for Rooney. #mufc

Ben Hibbs ‏@BenHibbs

Sir Alex loves a surprise. Not had UEFA confirmation of teams as yet, but a couple of big calls there if that team is accurate

Endret av archanios
Lenke til kommentar

Daniel Taylor ‏@DTguardian

That's a huge call from Sir Alex Ferguson. These were meant to be the games that were made for Rooney. #mufc

Ben Hibbs ‏@BenHibbs

Sir Alex loves a surprise. Not had UEFA confirmation of teams as yet, but a couple of big calls there if that team is accurate

"Rumour is Rooney isn't even on the bench."

Må vel være skadet da?

Lenke til kommentar

Rooney er på benk

Subs Lindegaard, Evans, Valencia, Young, Kagawa, Rooney Chicha

Saf har nok ein plan og det er derfor laget ser ut som det gjer, spørsmålet blir berre om det fungerer. Benken har greit med offensive krefter om det trengs.

Endret av archanios
Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg liker dette. Ingen Rooney. hm. Enten er dette helt genialt, eller helt på jordet. Jeg tror det fort kan bli det siste, men jeg håper selvfølgelig på det første.

Sannsynligvis det siste. Vi husker jo alle hva som skjedde sist gang Giggs startet mot et spansk lag i CL. Ble totalt eid av Barcelona.

Lenke til kommentar

Blir Nani valgt foran Valencia pga at han kjenner Ronaldo bedre i fra landslaget? Selv om Valencia er i dårlig form er han vel langt bedre defensivt enn Nani?

Nani blir valgt fordi han på alle mulige måter er en bedre fotballspiller enn Valencia. Trist for klubben at sistnevnte får bære nr. 7 på drakta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...