banansplitt™ Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 For min del handlet ikke den kampen om selve bortemålsregelen, men noen skandaløse taktiske disposisjoner fra Fergusons side. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 5. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2013 I teorien er det vel ein ok regel, men som mykje anna så fungerer det ikkje alltid like godt i praksis. Joda, i teorien er den grei nok. Jeg skjønner at den er innført for at bortelagene ikke skal parkere bussen helt i 90 minutter. Men som du sier, den fungerer ikke helt optimalt i praksis. For min del handlet ikke den kampen om selve bortemålsregelen, men noen skandaløse taktiske disposisjoner fra Fergusons side. Jepp, utrolig at vi rotet bort en 3-0 ledelse. Men det var flere personlige feil som ødela i de to oppgjørene også da. Evra på overtid i Munchen, så får Rafael rødt på OT. Mye som ikke stemte. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 - Ronaldo. Verdens nest beste spiller. Endelig :-) Lenke til kommentar
Latias Skrevet 5. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2013 (endret) Endelig :-) Sånn annet enn i kampens hete har jeg aldri sagt at Ronaldo er verdens beste spiller. Poenget jeg alltid vil frem til er at Messi ikke er SÅ overlegen Ronaldo som folk skal ha det til, men jeg skjønner jo at folk liker å tolke ting slik det passer dem. Endret 5. mars 2013 av Latias Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Det er så til de grader latterlig at denne ikke vises på Viasat 4. 1 Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Joda, i teorien er den grei nok. Jeg skjønner at den er innført for at bortelagene ikke skal parkere bussen helt i 90 minutter. Men som du sier, den fungerer ikke helt optimalt i praksis. Jepp, utrolig at vi rotet bort en 3-0 ledelse. Men det var flere personlige feil som ødela i de to oppgjørene også da. Evra på overtid i Munchen, så får Rafael rødt på OT. Mye som ikke stemte. Rafael sitt røde kort var Fergusons skyld. Alle så at det ville komme og han skulle vært tatt av. Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Møtte i hvert fall på en god del sinte fjes da vi røk på bortemål mot Bayern i 2010. Sånn helt ærlig synes jeg det er en tullete regel. Fotball handler om å score flere mål enn motstanderen. Om målene kommer hjemme eller borte burde være irrelevant. Totalt uenig med deg her. Bortemålsregelen er vanvittig bra for turneringen, gjør kampene mye åpnere og underholdende imo. Og man skal ikke undervurdere fordelen av å være på hjemmebane. (Vel, kanskje ikke så mye i Utds tilfelle, hurr durr) Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Nei, det er det ikke. Tidligere har det vært ramaskrik blant slike som deg fordi kamper som United mot "østblokklag" har blitt prioritert på Viasat 4 til fordel for storkamper. Nå, når det er en megakamp av episke proporsjoner, så er det selvfølgelig helt riktig å sende den på betalkanal. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 (endret) Nervøs som faen. Og jeg skal liksom lese genetikk i 1 time nå før jeg stikker bort på pub her i Polen og får 0.5L øl til 10 kr. Hmmmmm.... går det folkens? PS: trenger kjapt svar om jeg skal lukke boken eller ikke DEVILS! Endret 5. mars 2013 av tc47 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 5. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2013 Nervøs som faen. Og jeg skal liksom lese genetikk i 1 time nå før jeg stikker bort på pub her i Polen og får 0.5L øl til 10 kr. Hmmmmm.... går det folkens? PS: trenger kjapt svar om jeg skal lukke boken eller ikke DEVILS! Bok?! Skjerp deg mann, det er United mot Real. Legg bort alt av bøker og gjør deg klar til en festkveld. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Prøve kl. 10 i morgen. Altså, jeg skal uansett drikke øl og være på puben 1 time før kampen, det er ikke snakk om det. Men den lille timen nå... hmmm Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Fuck it all. Tar et par Utd - Real kamper på FIFA nå for å varme opp. Skal starte med laget jeg tror stiller opp i kveld. DDG Rafael - Rio - Evans - Evra Rooney - Carrick - Giggs - Nani Welbeck RVP LETS GO YOU REDS! Lenke til kommentar
Latias Skrevet 5. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2013 Totalt uenig med deg her. Bortemålsregelen er vanvittig bra for turneringen, gjør kampene mye åpnere og underholdende imo. Og man skal ikke undervurdere fordelen av å være på hjemmebane. (Vel, kanskje ikke så mye i Utds tilfelle, hurr durr) Altså, det er ikke snakk om å undervurdere hjemmefordelen. Det er helt klart en fordel å spille hjemme, men dette er jo likt for begge lag. Begge lagene har hjemmefordel i løpet av de to kampene. At det er mer underholdende er heller ikke sant. Kamper som blir avgjort på bortemål hadde jo gått til ekstraomganger om bortemål ikke hadde eksistert. Eneste måten å få til ekstraomganger på er om begge resultatene er identiske, det synes jeg er kjipt. Mye mer underholdende og spenning om kampen går til ekstraomganger og eventuelt straffer enn at den blir avgjort på bortemål etter 90 min. Bortemål er like kjipt uansett hvilke lag det gjelder (United-Bayern eller mer nylig Liverpool-Zenit). Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Straffekonk på hjemmebane må jo være en veldig stor fordel i motsetning til bortebane. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 5. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2013 Straffekonk på hjemmebane må jo være en veldig stor fordel i motsetning til bortebane. Så er det jo meningen at gruppevinneren skal ha en liten fordel i neste runde. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Denne kampen skal sees. Tror det ender 2-2. Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 (endret) Altså, det er ikke snakk om å undervurdere hjemmefordelen. Det er helt klart en fordel å spille hjemme, men dette er jo likt for begge lag. Begge lagene har hjemmefordel i løpet av de to kampene. At det er mer underholdende er heller ikke sant. Kamper som blir avgjort på bortemål hadde jo gått til ekstraomganger om bortemål ikke hadde eksistert. Eneste måten å få til ekstraomganger på er om begge resultatene er identiske, det synes jeg er kjipt. Mye mer underholdende og spenning om kampen går til ekstraomganger og eventuelt straffer enn at den blir avgjort på bortemål etter 90 min. Bortemål er like kjipt uansett hvilke lag det gjelder (United-Bayern eller mer nylig Liverpool-Zenit). Bortemålsregelen skaper en dimensjon i form av at lag ikke utelukkende kan angripe på hjemmebane, men må være ekstra påpasselig for å ikke slippe inn bortemål. Dette gjør at begge lag i begge oppgjør får sin sjanse til å holde på ball og skape et trøkk. Jeg vil si det blir mer åpent hvem som går videre. Uten bortemålsregelen kunne enkelte lag effektivt vunnet første kamp 2-1 for så å parkere bussen i neste oppgjør uten store konsekvenser om så det andre laget skulle få et mål, da vil det feige laget som parkerte bussen allikevel få sjansen til å ta seg videre i form av ekstraomganger. Kampene og underholdningen vil bli drept overall... Ja, det ville kanskje blitt flere ekstraomganger, men det er ikke det som definerer underholdning for meg, at det blir ekstra spilletid og bingo i form av straffespark. Liverpool har bare seg selv å takke for at de røk mot Zenit, selv om det var bortemålsregelen som ble avgjørende. Endret 5. mars 2013 av 640509-040147 Lenke til kommentar
C.. Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Hva blir stillinga folkens? Jeg har faktisk trua på 2-1 til United! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå