Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Real Madrid

Latias

Anbefalte innlegg

Ser at folk reagerer på at Nani filmer, men han treffer jo faktisk en motstander i fart helt uten å være forberedt. Jeg har gjort det flere ganger, det kan gjøre ganske vondt. Hvis det er rødt, så burde jo også Diego Lopez få rødt for å bokse Vidic i hodet. Det kan jo være kjempefarlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.dagbladet...adrid/26086373/

- Det er fire hovedregler som jeg vurderer Nani-situasjonen etter, sier Sørø, og fortsetter:

- Muligheten for å nå ballen, fart og intensitet, fotens posisjon, spillerens overlegg og intensjon, sier Sørø.

Tv-bildene viste at Nani så seg over skuldra rett før han traff Real Madrid-spiller Alvaro Arbeloa i brystet.

Blant annet dommerprofilen Graham Poll sier at Nani burde sluppet unna med et gult kort.

- Jeg mener foten kommer alt for høyt. Det er nesten strakt bein og knottene først. Derfor mener jeg det er rødt kort og at den tyrkiske dommeren gjør rett, sier Sørø.

Endret av AllFather
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Persie var ikke med i spillet. Og nei, Madrid skulle ikke hatt straffe på "handsen". Rafael hopper og da er armene i naturlig posisjon. Klassisk eksempel på at ball søker hånd. At Graham Poll mener han kunne vært utvist for det er ikke noe anna enn latterlig. Fyren må virkelig oppdatere seg på reglene.

Jo, han avfyrte skuddet som endte opp hos Nani. Umulig for meg å si om det var offside da jeg kun har sett det på cornete youtube filmer på mobilen.

Lenke til kommentar

Jeg er flere millioner i pluss på tipping, så jeg er uten tvil den med mest kunnskap på fotball i denne tråden. Bare en gjeng fjortisunger som heier på sin store helt Ronaldo her.

Ja du som sitter på diskusjon.no for å skryte av tippegevinsten din, bruker ordet "fjortisunger", og mener du har mest kunnskap om fotball fordi du har vunnet "flere millioner" i tipping, du er nok den suksessfulle av oss her inne :rofl:

Lenke til kommentar

Ja du som sitter på diskusjon.no for å skryte av tippegevinsten din, bruker ordet "fjortisunger", og mener du har mest kunnskap om fotball fordi du har vunnet "flere millioner" i tipping, du er nok den suksessfulle av oss her inne :rofl:

Hvor ble det nevnt noe om å være suksessfull?

At dere gidder å sitte her å diskutere på et slikt nivå i det hele tatt fatter jeg ikke. Det ender bare med at tråden dør ut uten konklusjon, slik som alle andre tråder.

Dere er sikkert oppegående og sitter sikkert med mye kunnskap om fotball, men dette er bare en latterlig måte å bruke den på.

Minner meg om diskusjonene på barneskolen om hvem sin samling med lommemonsterkort som var mest verdt. Er jo søren meg ikke noe høyere nivå på diskusjonene her enn på VG og Dagbladet, jo.

Dere er uenige og kommer ikke til å bli noe mer enige av slikt tull.

Endret av thormario
Lenke til kommentar

Hvor ble det nevnt noe om å være suksessfull?

At dere gidder å sitte her å diskutere på et slikt nivå i det hele tatt fatter jeg ikke. Det ender bare med at tråden dør ut uten konklusjon, slik som alle andre tråder.

Dere er sikkert oppegående og sitter sikkert med mye kunnskap om fotball, men dette er bare en latterlig måte å bruke den på.

Minner meg om diskusjonene på barneskolen om hvem sin samling med lommemonsterkort som var mest verdt. Er jo søren meg ikke noe høyere nivå på diskusjonene het enn på VG og Dagbladet, jo.

Dere er uenige og kommer ikke til å bli noe mer enige av slikt tull.

Jeg har ikke tatt del i noe av denne "diskusjonen", jeg bare kom over det han hadde skrevet, og følte for å kommentere det, da jeg så på det som fullstendig latterlige innlegg.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tatt del i noe av denne "diskusjonen", jeg bare kom over det han hadde skrevet, og følte for å kommentere det, da jeg så på det som fullstendig latterlige innlegg.

Det første jeg skrev var en respons på ditt sitat.

I neste avsnitt siktet jeg til diskusjonen generelt.

Lenke til kommentar

Synes ikke nanis røde kort er noen stor sak. Det er svært klart gult, og jeg har sett mange ganger at det er gitt rødt kort når gult hadde vært passe. United ble bortdømt, skjer ikke det med alle (andre) lag innimellom?

Men reaksjonen fra spillere og spesielt manager. Skal dette være standard for hvordan et lag får lov til å reagere? Er ikke dette å sette fotball i vanry? Vil ikke utvalget av dommere, (og dermed kvalitet på dømmingen) gå ned, hvis slik behandling aksepteres? Jeg håper at det ikke aksepteres. Men dette er Manchester United.

• Liker 2
Lenke til kommentar

I Nanis situasjon går han inn med foten for å dempe ballen. Dette skjer hovedsaklig flere ganger i hver eneste fotballkamp, og vanligvis går det jo helt fint. I Ebous situasjon hopper han inn med beinet til siden når han går inn i en hodeduell. Førstnevnte er "Careless" eller "Reckless". Sistnevnte er å forstå som "using excessive force". Det første er i verste fall et gult, det siste er alltid et rødt kort.

Det tar antageligvis ikke mer enn et drøyt kvarter å lese igjennom FIFAs regelverk.

Lenke til kommentar

Fergie sa etter dette at det var 100% rødt kort.

Synes United-leiren må roe ned litt på dommerslakten. Strengt ja, men ingen brøler på linje med f.eks Øvrebø.

Dette er en hodeduell hvor Eboue går inn med strakt bein. Unødvending og unaturlig.

Nani skal dempe ballen med beinet, ser slike situasjoner mange ganger i løpet av en sesong. Og jeg tror jammen meg det er første gang jeg ser noen bli utvist for noe sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...