Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Real Madrid

Latias

Anbefalte innlegg

Han sa da ikke det var flott? Han sa bare at den åpnet kampen. Dessuten, det er ingen som har "rett" i en slik situasjon så hvorfor mener du at de som er uenig med han da har rett?

Er du bare en av de som "hater" Viasat fordi det er kult å hate dem?

Hvor har jeg sagt jeg hater Viasat? Rune sa rett ut at det var flott for kampen(om flott var det nøyaktige ordvalget husker jeg ikke i forbifarten). Jeg liker ikke Bratseth og Fjørtoft fordi de sier mye piss.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:cry:

Vi kommer tilbake, laget viste hvorfor de er minst like gode som RM i dag og at de kunne ha vunnet CL med en annen dommer.

Vi kommer alltid tilbake, og denne gangen skal Chelsea få smake. I April skal et viss drittlag få bank og mulighetene for The Double er ganske store nå og faen om vi skal ta med 2 trofeer hjem til OT i år.

:cry::realmad:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Helt riktig. Enig med dommeren.

da er du faen ute å kjøre , haha finnes grenser.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Reaksjonen til stort sett absolutt alle som så kampen (inkludert spillerne) var sjokkert over det røde kortet. Alle eksperter har så langt støttet Nani, med unntakt av en Roy Keane som støtter alt som går disfavør United.

Du kan jo forklare hvorfor Nani skal ha rødt kort, men ikke Lopez?

Som nevnt tidligere har jeg ikke sett kampen så jeg baserer meg kun på denne enkelthendelsen. At du da drar inn andre situasjoner er irrelevant. Du har ennå ikke kommet med en grunn til at det ikke skulle være rødt kort. Om du ikke klarer å komme med en fornuftig grunn, tolker jeg det som om du egentlig er enig med meg, men vil ikke være enig.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er hva dommeren hadde dømt på nani hvis arbeloa ikke hadde kommet der han gjorde. Hvis ingenting da er det ikke rødt. Hvis det er gult kort å ta ned en høy ball med foten, da er vel rødt greit da? For nani har ingen planer mulighet til å se at arbeloa kommer bak fra.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er hva dommeren hadde dømt på nani hvis arbeloa ikke hadde kommet der han gjorde. Hvis ingenting da er det ikke rødt. Hvis det er gult kort å ta ned en høy ball med foten, da er vel rødt greit da? For nani har ingen planer mulighet til å se at arbeloa kommer bak fra.

Reglene sier, ganske uklart, at om det er fare for andre spilleres sikkerhet så må dommeren ta hensyn til det. Problemet med argumentet at Nani ikke visste at han var der, er at Nani BURDE vite om det er noen der, før han hopper med foten halvannen meter opp i lufta og knottene først. Farlig spill - rødt kort.

Lenke til kommentar

Reglene sier, ganske uklart, at om det er fare for andre spilleres sikkerhet så må dommeren ta hensyn til det. Problemet med argumentet at Nani ikke visste at han var der, er at Nani BURDE vite om det er noen der, før han hopper med foten halvannen meter opp i lufta og knottene først. Farlig spill - rødt kort.

Les deg opp, mann. Farlig spill = gult kort.

Er det voldelig oppførsel?

Er det overdreven/unødvendig bruk av kraft i "taklingen"?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere har jeg ikke sett kampen så jeg baserer meg kun på denne enkelthendelsen. At du da drar inn andre situasjoner er irrelevant. Du har ennå ikke kommet med en grunn til at det ikke skulle være rødt kort. Om du ikke klarer å komme med en fornuftig grunn, tolker jeg det som om du egentlig er enig med meg, men vil ikke være enig.

Nani ser på ball og ser ikke motspiller. Slike situasjoner ser man flere av i løpet av en sesong uten at det blir noe mer enn frispark og kanskje gult kort. Kraften er ikke så stor som det man kan få inntrykk av fordi Nani skal dempe ballen, ser tydelig at Nani ikke tar i med foten da den er "slapp" for å dempe ballen.

En kollektiv presse, spillere i andre klubber, samt eksperter mener utvisningen var helt feil.

De eneste jeg ser som mener utvisningen er riktig er folk som har noe personlig mot United.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Les deg opp, mann. Farlig spill = gult kort.

Er det voldelig oppførsel?

Er det overdreven/unødvendig bruk av kraft i "taklingen"?

Ops, sorry. Farlig spill = gult kort. Farlig spill som ender i kontakt = rødt kort.

Lenke til kommentar

Farlig spill = gult kort. At du tolker det videre får du stå for selv.

http://www.fifa.com/...id=1290868.html

Sending-off offences

A player, substitute or substituted player is sent off if he commits any of the following seven offences:

serious foul play

violent conduct

Resten er ikke relevant. Antar du ikke mener det er voldelig oppførsel. Ser da videre på hva som er serious foul play:

http://www.fifa.com/mm/document/worldfootball/clubfootball/01/37/04/28/law12-en.pdf

Careless” means that the player has shown a lack of attention or

consideration when making a challenge or that he acted without precaution.

• No further disciplinary sanction is needed if a foul is judged to be careless

Reckless” means that the player has acted with complete disregard to the

danger to, or consequences for, his opponent.

• A player who plays in a reckless manner must be cautioned

Using excessive force” means that the player has far exceeded the necessary

use of force and is in danger of injuring his opponent.

• A player who uses excessive force must be sent off

Du argumenterer for Reckless, men vil ha straffen for excessive force. Du har for lengst avslørt at du ikke er objektiv.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Som United-supporter heller jeg mer mot Careless, men jeg hadde ikke blitt sur for et gult kort. Jeg tror dommeren blir litt provosert av at Nani ligger å spreller. Det irriterer iallefall meg når spillere kaster seg etter en takling for selv å unngå gult kort. Det fungerer kanskje på guttelaget, men i CL bør ikke dommere la seg "lure" til å ikke gi gult fordi den som takler også "får vondt".

• Liker 3
Lenke til kommentar

“Reckless” means that the player has acted with complete disregard to the

danger to, or consequences for, his opponent.

• A player who plays in a reckless manner must be cautioned

Fantastisk. En kompis av meg som brukte denne i går, som argument på at det skulle være rødt kort. Kanskje litt flaut at han "glemte" den siste setningen der.

Men ja, mener det er mer careless enn reckless, selv om et gult kort hadde vært greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...