GK Explozive Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 hei igjen. Når du har et program som begynner som dette : public class skrivUt { public static void main(String args) { } } altså uten " [] " (mellom String og args), og skal skrive ut en linje eller to, så får jeg compileringsfeil når jeg bruker System.out.println("......."); Hvordan skal jeg klare å skrive informasjon ut ? Lenke til kommentar
zulo Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 (endret) Du må vel ha String[] args, String args[] eller (String... args) tror jeg.. Endret 14. februar 2013 av zulo Lenke til kommentar
jevli Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 args skal være en matrise, og headeren på main-metoden din må da være: public static void main (String args[]) Lenke til kommentar
GK Explozive Skrevet 14. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2013 Det skal være : public class SannhetsTabell { public static void main(String[] args) { men et kjapt spørsmål. Har fått oppgave i å skrive ut de morgans lover. jeg skal bruke : // Skriver sannhetsverdier for de boolske uttrykkene // for alle permutasjoner av a og b. skrivUtRad(false,false); skrivUtRad(true,false); skrivUtRad(false,true); skrivUtRad(true,true); * Programmet skriver ut sannhetstabellen for de boolske uttrykkene: * !(a || b) * !a && !b * !(a && b) * !a || !b noen som kan komme med tips til hvordan/hvor jeg begynner ? Lenke til kommentar
Kiff Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 (endret) noen som kan komme med tips til hvordan/hvor jeg begynner ? I skrivUtRad(boolean a, boolean b): Skriv ut hvilket uttrykk du validerer og resultatet av det. Gjør det for alle fire testene. I main: De fire kallene til skrivUtRad du allerede har listet. Endret 14. februar 2013 av Kiff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå