Gå til innhold

Vurderer å skaffe meg 55" LED 3D-TV, men med displayport eller duallink-DVI

Anbefalte innlegg

Jeg er en ihugga gamer, og har som sikkert veldig mange andre her på forumet koblet PCen til både data- og TV-skjerm fra før av.

Jeg har nylig fått meg en LED-dataskjerm med 120hz, og det er en fryd å spille med så jevne bevegelser som dette tilbyr. Jeg ser at det er et hav av TVer som kan kjøre alt fra 100- til 400hz, men ulempen med de fleste slike TVer er at de ikke har støtte for hverken duallink-DVI eller Displayport.

Grunnen til at jeg er så opptatt av en av disse tilkoblingene på en fremtidig TV, er at standard HDMI ikke kan kjøre stort mer enn 60hz. Da må det andre tilkoblinger til.

Noe som overrasker meg derimot er at i jungelen av TVer så har jeg funnet et TV-apparat med Displayport til nå, og det var på en utenlandsk nettside.

Er det noen av dere som har funnet TVer til salgs på norske nettsider med enten Displayport eller duallink-DVI?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om du finner en TV med displayport så er det jo ikke noen garanti for at den greier å behandle signaler med 120Hz refreshrate.

Når en TV skriver 400hz så er jo det kunstig siden den genererer de ekstra oppdateringene selv basert på et inngangs signal på 24-60 Hz.

Og selv 3DTV'r tar heller ikke imot bildene i dobbel hastighet, de får bildene i dobbel størrelse istedet.

Det vil kanskje være enklere å finne TV'n som støtter HDMI 1.4b, 'b' standarden innførte 1080p@120Hz.

Men da blir det jo et spørsmål hva HDMI-porten på PC'n din klarer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...