Gå til innhold

drupal 8 samt noen drupal nyheter.

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

1. Når kommer drupal 8?

Noen av dere som bruker drupal lurer gjerne på når versjon 8 kommer. Les mer her:

Drupal 8 preview and release date

2. Drupal Command Line Shell.

Du er kanskje ikke klar over at det er et eget drupal command line shell: Drush Det kan nok øke produktiviteten din om du behersker det. Undersøk om hosteren din har det. Hvis ikke

If your hosing provider does not pre-install Drush, you can install it yourself as described in the README.txt file, using the git instructions, or follow these instructions to install Pear and Drush on a shared host. Note also that Drush requires that json support be enabled in php; you can turn it on without root access if you need to, though.

Relevant bok:

Drush User’s Guide

3. UIB velger drupal.

Kilde: Drupal Norge

4. Aktuell litteratur.

Legg spesielt merke til disse tre bøkene:

Drupal 7 Multi Sites Configuration

Drupal 7 Mobile Web Development Beginner’s Guide

Drupal Search Engine Optimization

5. Ytterligere litteratur.

http://www.packtpub.com/books/drupal

http://www.apress.com/9781430228592

http://www.apress.com/9781430228387

http://definitivedrupal.org/

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+9871234

Hvis du først skal spamme forumet med linker til eget forum så må du jo iallefall ha noe reklame slik at du tjener penger på det...

1. Kan du begrunne den påstanden, eller er det nok en post der du fyller opp forumets servere med useriøst tøv, jfr for eksempel?
  2. Hvordan definerer du spam?
  3. Er du selvoppnevnt moderator?

Han er alene på forumet ja, men har til gjengjeld godt over 100 poster der.

Forstår du forskjellen på et forum og en oppslagstavle, eller trenger du et kurs? Jeg tar 1000 kroner timen for privatundervisning til sure guttunger, da man ikke bare må være lærer, men også psykolog.

Lenke til kommentar

Man trenger pedagogikk, ikke psykologi for å lære vekk. Litt beslektet, men ikke helt det samme :)

Oppslagstavle ja. Det virker ikke helt slik med tanke på at du har det åpent for registrering, og det faktum at du bruker en diskusjonsapplikasjon til det.

Ikke ta dette ille opp, men vet ikke om jeg ville brukt phpBB hvis det er det som er hensikten. Tror en blogg med gode innlegg ville vært mye mer matnyttig for folk flest enn et enmannsforum. I tillegg er omtrent alle postene dine stort sett bare linker til andre nettsider. I det minste skrive artiklene selv istedetfor å bare ha 20 linker i hver post du lager. Om du likevel insisterer å bruke phpBB, ville jeg absolutt gjort noe med stylen din. Er lett å se at du bare har smekket opp en standard installasjon der alle defaultinstillinger er ivaretatt, uten å gjøre noe som helst med hverken theme, template eller andre ting. Det virker litt uprofft. Det blir som han som lager en hjemmeside med Wordpress eller Joomla, og ikke gjør noe som helst med standardstilen, og istedet bare begynner å legge ut masse masse bra linker til alle mulige andre steder. Selv tror han at nettstedet hans er en gullgruve av gode linker og et naturlig startpunkt for de som søker informasjon innen temaene han presenterer, og med litt Google Ads, så ruller pengene inn, tenker han. Men for folk flest er siden hans like spennende som en åpen gjestebok uten spamprotection.

Endret av MikkelRev
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Man trenger pedagogikk, ikke psykologi for å lære vekk. Litt beslektet, men ikke helt det samme :)

Jeg hadde topp resultater som lærer på vidergående uten et minutt pedagogikk. Det var den gang elevene var opptatt av å lære og ikke belære læreren.

Oppslagstavle ja. Det virker ikke helt slik med tanke på at du har det åpent for registrering, og det faktum at du bruker en diskusjonsapplikasjon til det.

Det heter phpBB der BB står for Bulletin Board (Oppslagstavle).

Ikke ta dette ille opp, men vet ikke om jeg ville brukt phpBB hvis det er det som er hensikten. Tror en blogg med gode innlegg ville vært mye mer matnyttig for folk flest enn et enmannsforum.

Jeg bruker WP til andre ting.

I tillegg er omtrent alle postene dine stort sett bare linker til andre nettsider. I det minste skrive artiklene selv istedetfor å bare ha 20 linker i hver post du lager. Om du likevel insisterer å bruke phpBB, ville jeg absolutt gjort noe med stylen din.

Har hørt det før. Google liker nok ikke det forumet på grunn av denne

The true face of a global monopoly finally shows up.

lenken i denne http://www.oopschool...c.php?f=9&t=261 svært så omdiskuterte posten her på forumet.

Stort firma som reduserer seg selv til lommetyver. Jeg er langt fra ferdig med å slette AdSense kode.

Er lett å se at du bare har smekket opp en standard installasjon der alle defaultinstillinger er ivaretatt, uten å gjøre noe som helst med hverken theme, template eller andre ting. Det virker litt uprofft. Det blir som han som lager en hjemmeside med Wordpress eller Joomla, og ikke gjør noe som helst med standardstilen, og istedet bare begynner å legge ut masse masse bra linker til alle mulige andre steder.

Ha Ha. Hvorfor skal jeg bruke tid på dette, da dette foreløpig er et marginalt prosjekt. Jeg kunne jo brukt forum funksjonen i Drupal hvor man innstallerer andre temaer på et par minutter. Det er nesten like lett på phpBB. Jeg brukte en gang subsilver som jeg likte svært godt. Den finnes ikke til phpBB 3.+. Det er lett å lage temaer i phpBB og drupal selv, men det tar tid. Jeg vet hvordan jeg skal lage subsilver temaet for phpBB 3.+, men det tar tid. Jeg er ikke designer. Boter som registrerer mine nettsteder bryr seg lite om design. Desitn er en menneskleig svakhet eller styrke alt ette hvordan du ser det.

Selv tror han at nettstedet hans er en gullgruve av gode linker og et naturlig startpunkt for de som søker informasjon innen temaene han presenterer, og med litt Google Ads, så ruller pengene inn, tenker han. Men for folk flest er siden hans like spennende som en åpen gjestebok uten spamprotection.

Hadde det vært en gullgruve ville jeg har oppdaget det for lenge siden. Får jeg tid skal jeg åpne ett underforum for kommentarer (for eksempel drupal underforumet) og se hvordan det går. Nå som spambotene er stengt ute, er oppslagstavlen lite besøkt, men det blir noen hundre / tusen besøkened ettersom tiden går. Så tjente jeg noen tusener på å hjelpe tannlevenettverket i Østfold med phpBB. Det regner jeg med ligningsetaten er rask med å registrere som lønn, selv om jeg vil føre det som inntekter på mitt lille firma. Da kommer jo utgifter til fradrag.

Har du flere gode råd eller kunne du tenke deg åpne forumet og moderere det mot gratis sematiske stabile reklame lenker for eget firma?

Jeg har et annet forum som jeg ble spurt om å selge. Jeg svarte ikke, da seriøse personer kommer med et tilbud om pris og ikke at jeg skal kontakte dem.

Jeg kan desverre ikke gi deg er postitivt rep punkt, da du kommer med lite konstruktiv kritikk. :tease:

Lenke til kommentar

Ha Ha. Hvorfor skal jeg bruke tid på dette, da dette foreløpig er et marginalt prosjekt. Jeg kunne jo brukt forum funksjonen i Drupal hvor man innstallerer andre temaer på et par minutter. Det er nesten like lett på phpBB. Jeg brukte en gang subsilver som jeg likte svært godt. Den finnes ikke til phpBB 3.+. Det er lett å lage temaer i phpBB og drupal selv, men det tar tid. Jeg vet hvordan jeg skal lage subsilver temaet for phpBB 3.+, men det tar tid. Jeg er ikke designer. Boter som registrerer mine nettsteder bryr seg lite om design. Desitn er en menneskleig svakhet eller styrke alt ette hvordan du ser det.

Det er ikke sant. Subsilver2 følger med i en standard phpBB-installasjonspakke for 3.0.11.

Værsågod, her har du demoer for fullt av både prosilver og subsilver-baserte styles som er lett å laste ned og installere: https://www.phpbb.co...bsolution/demo/

Tar ikke mer enn 5 min å installere en av disse stylene. Uansett bør du i det minste redigere overall_header.html og fjerne winamp-faviconet ditt.

Endret av MikkelRev
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det er ikke sant. Subsilver2 følger med i en standard phpBB-installasjonspakke for 3.0.11.

Værsågod, her har du demoer for fullt av både prosilver og subsilver-baserte styles som er lett å laste ned og installere: https://www.phpbb.co...bsolution/demo/

Jeg husket nok feil. Det var et i aluminium gråfarge når jeg tenker meg om. Har koden et eller annet sted på den gamle stasjonære. Det er lavt på prioriteringslisten og lage det for phpBB 3.+.

Slik

http://web.archive.o...orumnorway.com/

så det sånn noenlunde ut, men fargen er ikke helt god på The Wayback Machine

http://archive.org/web/web.php

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+9871234

UiBs nettside kunne forøvrig vært oppgradert betraktelig!

Det kan vel skje om de nå velger å gå over til å bruke drupal.

Lenke til kommentar

Det kan vel skje om de nå velger å gå over til å bruke drupal.

Ah, trodde du mente at de brukte det akkurat nå.

Har aldri vært borti Drupal før, men har en del års erfaring med WordPress. Kan du kanskje gi meg noen objektive fordeler med Drupal vs. WordPress? Sånn funksjonsmessig, og gjerne om hvordan det er å lage moduler osv til det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ah, trodde du mente at de brukte det akkurat nå.

Har aldri vært borti Drupal før, men har en del års erfaring med WordPress. Kan du kanskje gi meg noen objektive fordeler med Drupal vs. WordPress? Sånn funksjonsmessig, og gjerne om hvordan det er å lage moduler osv til det?

Har ikke tid til å gi et mer presist svar enn dette:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1501924&view=findpost&p=20456291

- veldig mye brattere læringskurve enn WP

+ mer fleksibelt

Enig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...