Gå til innhold

Kritikk for oppsett til ny gamingpc

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg tenkte å kjøpe meg ny gamingpc til årets TG, og har satt sammen et oppsett jeg synes ser bra ut. Før jeg klikker kjøpknappen (fra Dustin eller Proshop) så vil jeg gjerne høre deres meninger.

Budsjett: 14000kr (så er innenfor atm)

Vil gjerne ha svar på om alle deler ser ut til å være kompatibelt med hverandre, og om delene fysisk vil passe i kabinettet, da skjermkortet er ekstra stort og CPU-kjøler er ekstra stor.

Listen finner du her: http://www.prisjakt....ist.php?l=40537

(se bort ifra at det er unødvendig mye ram jeg kjøper - 2x8GB x2)

Jeg planlegger å bruke denne maskinen til gaming og ønsker å spille det meste av de nyeste spillene med full kvalitet. Jeg tenker å kjøpe meg en 27" IPS-skjerm (2560x1440) som hovedskjerm pluss en vanlig BenQ skjerm som skjerm nr. 2 (1920x1080). Multitasking er derfor også viktig, da jeg gjerne vil ha mulighet til å blant annet ha oppe et spill og samtidig vise en film i høy kvalitet på skjerm 2.

Jeg vurderer også å sette opp SSD'en i RAID0 med en annen SSD jeg har liggende. Lurer også på om dette er et oppsett som egner seg for noe overklokking av prosessoren. Jeg har ingen planer om å overklokke RAM da 1600MHz CL9 er godt nok for meg!

Hva synes dere? Hva burde jeg evt legge mer/mindre vekt på? :)

Lurer også på om noen av dere har hatt positiv erfaring med Proshop? Dustin blir noe dyrere, men de har jeg til gjengjeld veldig god erfaring med.

Takk for alle svar! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo et stort budsjett, så det jeg ville fokusert på var kvalitets-vifter, kvalitets PSU, det har du valgt, kvalitets gpu - tror jeg ville valgt top i stedet for matrix. Kvalitets kabinett, et som er lettere enn det du har sett på maks. 8kg i mid tower klassen og maks 15kg i big tower. Høyere klokket ram ville jeg gått for.

Alle komponentene du har valgt er kompatible og du vil ikke få plassproblemer ettersom du har valgt lav profil ram til den kjøleren, det vil være mulig å bruke ram med høyere kjøle ribs - se på youtube.

Har en liknende liste, men dersom ramen ikke skal "kollidere" med cpu-kjøleren må det plasseres litt annerledes, altså den viften som kommer mot rammen må monteres litt lenger ute eller så må hele kjøleren monteres oppover i stedet for bakover

Se kommentar på psu for sleevede kabler. - http://www.komplett....aspx?sku=757023

Da var den oppdatert.

http://www.prisjakt....?l=40571&view=o

Dette oppsettet matcher - rød hovedkort, røde kabler, rødt grafikk kort - står fint til den hvite kassen med sort innside ;P

Endret av Vebb
Lenke til kommentar

Ville gått ned til i5-3570k mtp at de er en gamingmaskin, du vil ikke få noen ytelsesøkning på i7. Greit nok at du har penger å bruke, men da får enda mer til Red Bull og Grandis på TG.

Ellers synes jeg det ser fint ut, bortsett fra overkill på ram (som du er klar over selv).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Okai. Takk for respons :) Vil ikke i7'en fungere bedre om jeg multitasker en del? Tenker å se film, ha et spill oppe samtidig som jeg har noen titals faner oppe i nettleseren mens jeg kanskje driver litt i Photoshop og Dreamweaver :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...