qazzie Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Hei. Jeg har et spørsmål. Håper det er noen som vet noe angående dette. Jeg tok lappen for noen måneder siden. Da fikk jeg beskjed av kjøreskolen at jeg måtte da mørkekjøring før "slutten av februar, mars engang". Når jeg ser på førerkortet er det ikke gyldig til lenger enn 1 februar 2013. Dvs ca 12 dager siden. På vegvesenets hjemmesider ser jeg at det står "husk å ta mørkekjøring før 31 januar". Så dette stemmer og jeg er altså feilinformert fra kjøreskolen. Idag tok jeg mørkekjøringsdemonstrasjon. Men opplysningene blir nok ikke sendt til vegvesenet før mandag. Spørsmålene mine er da; Kan jeg kjøre i mellomtiden? Vil jeg motta nytt førerkort automatisk? Er jeg på noen måte "diskvalifisert" fra opplæringen? Noen som vet noe om dette? Mvh P Lenke til kommentar
Skismøring Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) Er det ikke gyldig mer så kan du dessverre ikke kjøre. Du må få et nytt sertifikat av trafikkstasjonen når mørkekjøringen er godkjent. Forklar trafikkstasjonen at du fikk feil informasjon, så går det nok bra. Endret 15. februar 2013 av Skismøring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå