Audiosun Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Ble oppringt av min far om at han hadde problemer med å få lagret en excel fil fra e-posten på harddisken fordi den var full. Jeg mente dette virket merkelig, men jeg logget meg på datamaskinen hans med et fjernstyringsprogram. Joda, det var fullt på stasjon E:. (skjermdumpen er riktignok etter jeg tømte papirkurven for ca 180 mb) Men hvorfor er det fullt? Jeg trykker meg inn på E: og sjekker hvor mye plass disse mappene tar til sammen, jo rundt 500mb.. Hvor er resten som opptar så mye plass? Skjønner ikke at det skal være så fullt, når alt han gjør er å legge kabal, ordne med vaktlister og leser aviser på nettet. Nettleseren er innstilt på å lagre filene på skrivebordet for at det skal være lett for han å finne de. Skrivebordet tildeles plass på E:, derav at han ikke fikk plass. Er vel noen skjulte filer her, hvordan finner jeg de? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 (endret) Gjetter på at det er Windows sikkerhetskopiering som har "stjålet" plassen. Sjekk Kontrollpanel -> Sikkerhetskopiering og gjenoppretting -> Administrer plass Endret 13. februar 2013 av Mr D Lenke til kommentar
Admiral-K Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Tror Windows Backup er synderen. Jeg brukte en hd før kun til backup, slettet den pga ny bruk og hadde da fortsatt 15GB brukt plass. Lenke til kommentar
Audiosun Skrevet 13. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2013 (endret) Ok, takker for tips. Jeg skal sjekke dette i morgen. Edit: Maskinen stod på enda, er nok sikkerhetskopieringen som er synderen ja. Takk for hjelpen. Endret 13. februar 2013 av Audiosun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå