Gå til innhold

NDL-aktivist utløste bombealarm mot Stortinget

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke lenge siden det stod horder av skjeggete skrullinger utenfor USA og Israel sine ambassader og lovsang Osama bin Laden og hans gjerninger - uten at de ble oppsøkt av politiet i etterkant.

Det virker som om den fulle "NDL-aktivisten" ofres for å gjenopprette den ødelagte tilliten til det norske politiet etter 22. juli.. "Se på oss, så handlekraftige vi er!"

Endret av NothingForever
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ganske "artig" type denne 27-åringen. Bl.a. kommer han med ville påstander om at muslimene har tenkt å ta Nidarosdomen domkirke

VG "I et innlegg på Facebook skriver mannen om Olav den Hellige:

Han er begravet i Nidarosdomen som muslimene vil ha omgjort til multikulturelt senter. DRA TIL HELVETE DER DERE HØRER HJEMME! Selv om Olav den Hellige var en Karl den Stores lakei ideologisk og spredde kristendommen gjennom landet som en pest i sin tid, er det en vanskammelse over norsk kultur, de kristnes største helligdom i Norge og en vanære av et av de viktigste norrøne hovene (som i sin tid ble tatt over av kvitekristene som gjorde det om til kirke, slik muslimer vil ha det til å bli til moskè/multikulturelt senter i dag."

Hvor er de får alt tingen fra? Nyhetsspeilet? Sionistene?

Lenke til kommentar

Litt artig om man legger merke til en del tilnærminger rundt dette. For en stund siden ble det stående en koffert på bussterminalen og politiet rykket ut. En bruker her inne slo fast at dette ble gjort av politiet for å spre frykt og sikre "deres" grep på befolkningen. Ironisk nok mener samme bruker at politiets manglende handlinger 22. Juli beviser at de var en del av konspirasjonen.

Politiet hadde åpenbart ett situasjonsbilde som tilsa at trusselen var tilstrekkelig stor til at det tilsa handling. Denne gangen viste det seg i ettertid at det ikke var nødvendig likevell. Det er deilig å kunne sitte i ettertid med all verdens info og rakke ned på de dumme beslutningstakere.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg ingenting imot at politi rykker ut mot mistenkelig bagasje og jeg vet ingenting om bakgrunnen til nevnte 27 åring. Likefullt fremstår hele saken som rimelig absurd når det allerede helt siden saken startet var klart at personen "slengte med kjeften i fylla" og ble anmeldt av en tilfeldig bussjåfør. Når det så tidlig var klart at personen befant seg i tung rus så fremstår hele saken som en massiv overreaksjon preget av hysteri og panikk. Men jeg kjenner ikke til saken mer enn det som har kommet fram i media.

Kontrastene blir så vanvittige: En kar plasserer og detonerer ett tonn med dynamitt rett utenfor statsministerens kontor uten nevneverdige problemer/reaksjoner.

En annen kar vrøvler i fylla og dermed blir hele Oslo sentrum sperret av..

Endret av Vice
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Når det så tidlig var klart at personen befant seg i tung rus så fremstår hele saken som en massiv overreaksjon preget av hysteri og panikk. Men jeg kjenner ikke til saken mer enn det som har kommet fram i media.

Det spørs vell også kva type trussel dei frykta at denne 27-åringen utgjorde.

Medan muslimske selvmordsbombere er kjent for å bruke mykje tid på bønn før dei sprenger seg sjølv så vil eg tru at ein eventuell norsk selvmordsbomber hadde valgt å drikke seg snydens full (dette er eit mønster som ein også ser igjen når folk tar sjølvmord på meir alminnelige måtar, svært mange av dei har rusmiddler i blodet når dei tar sjølvmord).

Så det at personen var full treng ikkje å bety at han var ute av stand til å utgjere ein trussel.

Ein anna ting er at det er enkelte ting du skal være forsiktig med å seie i det offentlige rom og under spesielle omstendigheiter.

Eksempler: "motorsykkler er for homser" på det lokale vannhullet til Hells Angels. Eller "bomba ligger i den innsjekka bagasjen" i sikkerheitskontrollen på ein flyplass.

Det er mange gode spøker og ting du kan tøyse med, men alt på sin plass og til sitt publikum.

Lenke til kommentar

27 åringen har nå blitt løslatt av politiet. Han var nok en voldsom fare, ja ;)

Vel, han har vel senere tid kommet med andre generelle "trussler" også, i diverse sosiale medier?

Men vi kan kanskje konkludere med at det foregår forskjellsbehandling? Ikke lenge siden en 21-åring fra Skien ble varetektsfengslet i 2 uker for angivelig å ha "truet" kongen og statsministeren med en youtube-video om Norge og Natos krigføring i Afghanistan

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Mann-pagrepet-etter-trusselvideo-6745628.html

ps. skal forøvrig bli interessant å se (hvis saken havner i retten) om hvorvidt det å påkalle Guds Vrede over jensemann eller andre, i heletatt kan straffes?

Lenke til kommentar

Gjentatte trusler? Er det noe jeg har misforstått? - Uten å ha fått med meg for mye, forstår jeg at han har snakket i fylla på bussen.

Ja, altså, han er del av dette NDL-miljøet, og har gjentatte ganger kommet med trussler i sosiale medier.

Og det er grunn i min oppfatning til å titte på om vedkommende har f.eks våpenløyve eller adgang på eksplosiver eller kjemikalier.

Men det var ikke på bakgrunn av dette de aksjonerte, men pga. én fyllesamtale på en buss, og det er jo regelrett komisk ;)

Lenke til kommentar

[....]Politiet hadde åpenbart ett situasjonsbilde som tilsa at trusselen var tilstrekkelig stor til at det tilsa handling. Denne gangen viste det seg i ettertid at det ikke var nødvendig likevell. Det er deilig å kunne sitte i ettertid med all verdens info og rakke ned på de dumme beslutningstakere.

Er det "åpenbart" at politiet anså dette som nødvendig og riktig basert på den informasjon de hadde? Er det utenkelig at politiet gjør direkte feil? Kanskje til og med med vilje? Eller er utgangspunktet at om staten/politiet gjør noe må det nødvendighvis ha vært den eneste mulige handling?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er det "åpenbart" at politiet anså dette som nødvendig og riktig basert på den informasjon de hadde? Er det utenkelig at politiet gjør direkte feil? Kanskje til og med med vilje? Eller er utgangspunktet at om staten/politiet gjør noe må det nødvendighvis ha vært den eneste mulige handling?

Det er ikke utenkelig at de gjør feil, mye tyder trossalt på at de har gjort det her

har jeg skrevet noe annet sted?

Poenget er att de antagelig satt med ett situasjonsbilde som tilsa at dette var den riktige handlemåten, selv om det senere viste seg å ikke være så alvorlig.

Eller er utgangspunktet at om staten/politiet gjør noe må det nødvendighvis ha vært den eneste mulige handling?

Ikke mitt utgangspunkt i allefall men du må gjerne vise hvor noe slikt blir skrevet

Lenke til kommentar

Ja, altså, han er del av dette NDL-miljøet

Har sett påstanden, men ikke akkurat noen bevis. Og hva om han er medlem der, i Hells Angels, eller i Regjeringen?
, og har gjentatte ganger kommet med trussler i sosiale medier.
Har han? Hvilke da? Mot hvem?
Og det er grunn i min oppfatning til å titte på om vedkommende har f.eks våpenløyve eller adgang på eksplosiver eller kjemikalier.
Du tror at tilgang til våpen/kjemikalier er noe som Staten kan begrense til lovlydige borgere om de vil? Trodde ABB eksploderte den myten for en tid siden. Endret av Skatteflyktning
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Han er løslatt fordi vilkårene for varetektsfengsling ikke anses å foreligge, men siktelsen mot ham opprettholdes. Den siktede er ilagt forbud mot å oppholde seg nærmere Stortinget enn 300 meter i seks måneder, tvitret PST fredag ettermiddag.

http://www.aftenpost...et-7123188.html

Hmm, tydeligvis kan Politiet bestemme helt på egen hånd hva folk får lov til å gjøre, eller ikke.

Stortinget har visst delegert lovgivende myndighet til PolitiStaten som igjen kan lage "individuelle lover" :)

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...