kvaerk Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Hei, før jeg setter igang vil jeg gjerne høre med dere om dette går. Tenkte å bruke rester av en gammel spill pc for å sette inn i en mediapc kabinett, tenkte å bruke Fractal design node 605. Fra før har jeg: Hovedkort: MSI P965 NEO-F, P965, Socket-775, ATX, SATAII, GbLAN, DDR2, PCI-Ex16 CPU: . Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/vifte Strømforsyning: Hiper Type-R 580W Sort, 2 Vifter,Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin Minne: . Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's DVD: Sony DVD-brenner AWG170AB2 IDE OEM Black DVD+R/+RW/DVD-R/-RW/RAM(Dual Layer Gammelt kabinett: Cooler Master Centurion 534, Sort, Aluminium Front (Uten Strømforsyning GPU..ett nødløsningskort fra claseren...men fungerer nok til mitt bruk. HD tok nettopp kvelden..så der blir jeg å kjøre en liten SSD og så har jeg ett par disker liggende for lagring (hvis det er plass) Jeg tenkte å bruke de delene jeg har nå, til jeg en gang senere bytter ut så jeg får kjøpt ett mindre hovedkort med deler. Skal brukes til netflix, streaming av filmer (fra server) og andre småprogram som spotify o.l. Det er ikke plass til dvd brenneren, men det er greit for den vil ikke brukes da jeg ripper alle filmer og legger på server. Ka dere tror Lenke til kommentar
sirstirling Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Har ett lignende oppsett i HTPCen min. For det første kan du ikke bruke dvd-romen din, da det bare er plass til slim-dvd/bluray spiller. Om du skal bruke dvd-rom i Node 605 kabinettet kan du ikke ha større hovedkort enn m-atx. Har atx hovedkort i min, å har da selvsagt ikke dvd-rom. Har ikke hatt behov for det til nå. Du kan installere OS med den dvd-romen din ved at du lar den ligge løst oppå kabinettet. Vil anbefale å oppgradere RAMen til minimum 4Gb, går muligens uten men blir nok en flaskehals om du har en internet browser med noen faner åpne og i tillegg skal spille av 1080p film. Skjermkort til HTPC bruk er så billig nå at det burde du kunne ta deg råd til når du tenker på å kjøpe Node 605. Har dette kortet i min maskin. http://www.dustinhome.no/product/5010594311/sapphire-radeon-hd6450-1gb-ddr3-pci-e-vga-dvi-hdmi-silent/#intcmp=searchProvider_dacsa Lydløst, HDMI ut, DTS-HD og Dolby HD lyd støtte. Lenke til kommentar
kvaerk Skrevet 14. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2013 takker da går jeg for det. jeg har 4 eller 6 Gb ram, så det skal fungere. god ide om å innstallere med dvd romen midlertidig tilkoblet, hadde ikke tenkt så langt. for meg er dvd rom unødvendig utenom til innstallering av operativsystem. takker og for tips til skjermkort, tror det jeg har idag fungerer men det ser jeg når jeg tester. lyden er nok det som trigger nytt kort isåfall Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Eller du kan kopiere OSet inn på en USB pinne og boote fra den dersom hovedkortet ditt støtter det:) Har også bygd en HTPC med flere av de samme komponentene du har og det har fungert fint Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå