Axxa Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 (endret) Hvilket nettbrett er riktig for meg? Jeg har eid (iphone 3gs) lenge, og bruker nå en (Samsung galaxy s2), så har god erfaring med begge plattformer. Er spennende å kunne forandre og skreddersy apps/utseende i android OS, men erfaringen hadde vært bedre om jeg ikke opplevde at så mange apps i Android føles som en uferdig betaversjon. Jeg savner ofte den stabile plattformen til apple OS, hvor apps/OS ofte er mer skreddersydd opp mot maskinvaren den kjøres på. I mitt tilfelle så har jeg kanskje opplevd unødig mye bugs med min Samsung s2, da oppdateringer av OS er supertregt i forhold til Apple... Fikk endelig oppdatert til Android 4.1 her om dagen, som er bra, men det kom også 9 mnd for sent! Merk: Når det gjelder mobil tlf, så vil jeg nok fortsette med Android, men neste gang vil jeg nok prøve Google sin egen plattform, og Nexus 4, da alt av nye oppdateringer kommer først i køen. Elsker å se at Apple får litt konkurranse, men de har et stykke igjen før innholdet kan måle seg med appstore, ihvertfall slik jeg føler det. Mange spill føles som dårlige kopier/versjoner enn orginalen du får via Appstore... Jeg er svak for det som ser bra ut, hva kan jeg si Nettbrett Valget står nå mellom IPAD 4 eller NEXUS 10, og kriteriet er først og fremst mulighet til visning av filmer (mkv format). Hvordan fungerer dette på Ipad 4? Jeg har lest om en app man kan installere som kalles for AVplayerHD, hvor man slipper å konvertere filer og kan føre over og spille av på samme måte som Android sine enheter. Hvordan er kvaliteten. Blir den nedskalert, eller er dette et verdig alternativ til Android sitt åpne system? Nexus 10 er åpent og fritt, men skjermen blir gjerne strukket ut, da applikasjoner er ikke enda er tilpasset den ekstreme oppløsningen på (2560-1600). Jeg har høyt verdsatte serier slik som (babylon 5 & star trek Voyager) som MÅ kunne vises på nettbrettet jeg har tenkt til å kjøpe. Det er IKKE et alternativ å kjøpe det jeg skal se via I-tunes... Jeg vet man har applikasjoner slik som Netflix som kan streame filmer/serier, men da er jeg avhengig av et nettverk, og det er ikke gitt at man alltid har det alternativet der man er. Føler det er vanskelig å velge her. Om jeg går for Ipad 4 så vil jeg kanskje savne litt det å tilpasse OS, men i gjengjeld er det apps og en mer stabil platform jeg vil sitte igjen med? Om noen har noen brukererfaringer for/imot som kan hjelpe meg å avgjøre hva jeg burde velge, så setter jeg stor pris på det. Endret 13. februar 2013 av Axxa Lenke til kommentar
Remedy76 Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Hvilket nettbrett er riktig for meg? Jeg har eid (iphone 3gs) lenge, og bruker nå en (Samsung galaxy s2), så har god erfaring med begge plattformer. Er spennende å kunne forandre og skreddersy apps/utseende i android OS, men erfaringen hadde vært bedre om jeg ikke opplevde at så mange apps i Android føles som en uferdig betaversjon. Jeg savner ofte den stabile plattformen til apple OS, hvor apps/OS ofte er mer skreddersydd opp mot maskinvaren den kjøres på. I mitt tilfelle så har jeg kanskje opplevd unødig mye bugs med min Samsung s2, da oppdateringer av OS er supertregt i forhold til Apple... Fikk endelig oppdatert til Android 4.1 her om dagen, som er bra, men det kom også 9 mnd for sent! Merk: Når det gjelder mobil tlf, så vil jeg nok fortsette med Android, men neste gang vil jeg nok prøve Google sin egen plattform, og Nexus 4, da alt av nye oppdateringer kommer først i køen. Elsker å se at Apple får litt konkurranse, men de har et stykke igjen før innholdet kan måle seg med appstore, ihvertfall slik jeg føler det. Mange spill føles som dårlige kopier/versjoner enn orginalen du får via Appstore... Jeg er svak for det som ser bra ut, hva kan jeg si Nettbrett Valget står nå mellom IPAD 4 eller NEXUS 10, og kriteriet er først og fremst mulighet til visning av filmer (mkv format). Hvordan fungerer dette på Ipad 4? Jeg har lest om en app man kan installere som kalles for AVplayerHD, hvor man slipper å konvertere filer og kan føre over og spille av på samme måte som Android sine enheter. Hvordan er kvaliteten. Blir den nedskalert, eller er dette et verdig alternativ til Android sitt åpne system? Nexus 10 er åpent og fritt, men skjermen blir gjerne strukket ut, da applikasjoner er ikke enda er tilpasset den ekstreme oppløsningen på (2560-1600). Jeg har høyt verdsatte serier slik som (babylon 5 & star trek Voyager) som MÅ kunne vises på nettbrettet jeg har tenkt til å kjøpe. Det er IKKE et alternativ å kjøpe det jeg skal se via I-tunes... Føler det er vanskelig å velge her. Om jeg går for Ipad 4 så vil jeg kanskje savne litt det å tilpasse OS, men i gjengjeld er det apps og en mer stabil platform jeg vil sitte igjen med? Om noen har noen brukererfaringer for/imot som kan hjelpe meg å avgjøre hva jeg burde velge, så setter jeg stor pris på det. Uten at eg kan gi deg svar på dine spørsmål, så kan eg iallefall sei at etter noen dager med litt reesearch, er min Nexus 10 på vei i posten Eg har aldri hatt et Apple produkt, så eg holder meg til Android. Det er mange tester på utube, som du sikkert kan bli klokere av å sjå, så finn fram popcornet Skjermen til Nexus har jo høgare oppløsning enn ipad4, og har fått skryt for bildekvalitet. Nexus er også breiere enn ipad, og er i 16:9 format, så til film går eg ut fra at den er best.. Multicom fikk inn Nexus 10 16GB i dag, og det er fremdeles 10+ i lagerstatus, men det varer nok ikkje lenge før det er tomt. Løp og kjøp! Lenke til kommentar
YAAS Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 iPad har jo App Store, lett valg! Og, du kan installere VLC om du jailbreaker siden du har krav om .mkv Lenke til kommentar
Axxa Skrevet 13. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2013 Uten at eg kan gi deg svar på dine spørsmål, så kan eg iallefall sei at etter noen dager med litt reesearch, er min Nexus 10 på vei i posten Eg har aldri hatt et Apple produkt, så eg holder meg til Android. Det er mange tester på utube, som du sikkert kan bli klokere av å sjå, så finn fram popcornet Skjermen til Nexus har jo høgare oppløsning enn ipad4, og har fått skryt for bildekvalitet. Nexus er også breiere enn ipad, og er i 16:9 format, så til film går eg ut fra at den er best.. Multicom fikk inn Nexus 10 16GB i dag, og det er fremdeles 10+ i lagerstatus, men det varer nok ikkje lenge før det er tomt. Løp og kjøp! Før jeg skrev dette innlegget, så bestilte jeg en Nexus selv i 32gb... 16gb føler jeg blir for smått. Synd at det ikke er internt SD brikke. Alikevel føler jeg at det er det beste alternativet, mot f.eks Samsung galaxy note 10.1 Lenke til kommentar
Axxa Skrevet 13. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2013 iPad har jo App Store, lett valg! Og, du kan installere VLC om du jailbreaker siden du har krav om .mkv Min Nexus er ikke ventet på lager før om 29 dager, så jeg har lang tid på å avbestille, og har sørget for å betale via postoppkrav så ingenting er bestemt riktig enda. Ipad 4 er noe jeg vurderer sterkt. Om min filmsamling og store MKV filer trygt kan overføres og avspilles med sine 4-12 gb i filstørrelse, så spørs det om ikke apple blir min venn! Lenke til kommentar
Remedy76 Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Før jeg skrev dette innlegget, så bestilte jeg en Nexus selv i 32gb... 16gb føler jeg blir for smått. Synd at det ikke er internt SD brikke. Alikevel føler jeg at det er det beste alternativet, mot f.eks Samsung galaxy note 10.1 Tja.. Eg skal hovedsakelig bruke min som tillegg til kartplotter i båten, og til surfing, netflix og slikt. 32GB er tomt nesten like raskt om planen er å fylle den med film og musikk. Det eg tenker, er at eg har kart og apps og favorittmusikken lagret på brettet.. eventueller filmer og resten av musikken har eg i såfall på en minnepenn, som man kobler til via mini-usb tilkoblingen. Bottom line; 32gb er nesten like lite som 16gb Lenke til kommentar
Axxa Skrevet 13. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2013 (endret) Min Nexus er ikke ventet på lager før om 29 dager, så jeg har lang tid på å avbestille, og har sørget for å betale via postoppkrav så ingenting er bestemt riktig enda. Ipad 4 er noe jeg vurderer sterkt. Om min filmsamling og store MKV filer trygt kan overføres og avspilles med sine 4-12 gb i filstørrelse, så spørs det om ikke apple blir min venn! Nå trenger jeg selvsagt ikke å føre over de største filene og spille av i full HD (1080p). Klarer meg nok lenge med 720p, og da blir det større muligheter for å lagre mer. Er bare Apple sitt OS og tilbudet som ligger ute på appstore som gjør at jeg ikke enda får bestemt meg. Endret 13. februar 2013 av Axxa Lenke til kommentar
Axxa Skrevet 13. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2013 (endret) iPad har jo App Store, lett valg! Og, du kan installere VLC om du jailbreaker siden du har krav om .mkv Å Jailbreake er ikke et alternativ for min del. Gidder ikke å tukle med sånt. Da kan jeg likegreit velge Nexus som er en åpen platform til å begynne med. Skulle gjerne visst at det er trygt å bruke AVplayerHD, som mange har anbefalt. Da vil jeg i så fall kunne nyte både apps og mkv slik jeg ønsker... Endret 13. februar 2013 av Axxa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå