Gå til innhold

BK: Humle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DAGENS BILDE:

Jeg liker måten fotografen har tenkt her, men gjennomføringen mangler litt for å bli perfekt, synes jeg. Bakgrunnen, og spesielt himmelen, bærer preg av å være overprosessert, og det er en lys halo rundt blomsten med humlen, som avslører at prosesseringen er holdt tilbake akkurat her.

Plasseringen av humle og blomst i bildeflaten er heller ikke optimal, fordi de(n) drukner litt mot bakgrunnen, og ender opp med å kjempe om oppmerksomheten.

Når det er sagt så ser jeg helt klart potensiale for motivet og fotografen. Blomsten og humlen er fint plassert sånn bortsett fra bakgrunnen, og den lille uskarpheten på landskapet bak gir bildet med en gang en dybde som man ser i alt for få landskapsbilder. her har fotografen tenkt, i stedet for bare å reagere på et vakkert landskap.

Jeg ser gjerne mer fra den kanten!

Lenke til kommentar

Baggrunden burde måske have været lidt mere blury og blomsten placeret i dalen med overkanten sådan at den øverste kant af blomsten havde flugtet med højderyggene af fjeldene.

Endnu mere catchy hvis blomst og bi havde været i farger mens det andet i s/h :-)

Lenke til kommentar

Ser den flotte dybden og den flotte speilingen i bildet. Blir litt forvirret av å se på bildet, klarer ikke helt å feste øynene og finne roen. Har litt på følelsen av å ha tatt på meg briller med feil styrke. Skulle kanskje ønske mer ro i bakgrunn. Vet ikke helt hvordan, kanskje med mer dempede farger, eller mindre skarphet i bakgrunn for å øke forskjellen mot blomsten. Synes også det er uheldig at blomsten er plassert i fjellkanten. Ville ønsket blomsten enten mer dominant i bildet, kanskje ved å gå nærmere, evt ved en annen plassering i bildet som feks. nedenifra så den står i himmelen.

En annen løsning kan være skarpere bakgrunn, full dybdeskarphet hele veien, at blomsten fikk en inngang i bildet f.eks. fra venstre. Skjønner jeg er kjerringa mot strømmen her, men er allkevel mitt bidrag til et bildet som også jeg ser på som spennende og med et stort potensiale :) Må legge til at jeg klarer ikke å ta så gode bilder som det her er :)

Endret av Jentungen 1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...