Stefanus Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 (endret) Er det noen som har peiling på dette rundt bærbare pc'er og hvordan vifte kontrollen utføres? De fleste/alle jeg har vært borti har ingen måte å kontrollere dette på. Jeg regner med det foregår i bios eller maskinvare. Problemet mitt er at jeg ønsker å gjøre noe med hvordan viften slår inn på en laptop jeg har. Jeg har modifisert kjølesystemet slik at den skal takle mye mer varme før viften trenger å slå inn. Dette er mulig fordi hovedkortet ikke sitter i et bærbart kabinett lenger. Slik den er nå går viften på selv om kjøleblokken ikke er lunken engang, noe som får meg til å tro den blir regulert av cpu-belastning. Har søkt ganske grundig på google om dette, men det eneste jeg finner er ubrukelige speedfan / bios fancontrol noob greier. Endret 13. februar 2013 av Stefanus Lenke til kommentar
Admiral-K Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Mulig brukeren er ubrukelig...... http://www.silentpcreview.com/SpeedFan Lenke til kommentar
thomit Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Software-styring a la Speedfan av viftene på laptoper er så vidt jeg vet ikke et alternativ. Alle thresholds for viftestyring til laptoper sitter i BIOS, slik at man må modifisere BIOS for å få en egendefinert styring på dette. Mulig at en og annen laptopprodusent har en egen løsning, men jeg har ikke hørt om tredjeparts software som fungerer, i hvert fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå