Gå til innhold

Problemer med passordbeskyttet minnepenn

vickers

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel minnepenn av typen InnoDisk. Denne minnepinnen er på 1GB totalt. Det spesielle er at den har et lite program hvor man kunne lage 2 partisjoner på minnepinnen hvor den ene var passord beskyttet. Når du stikker minnepinnen inn i USB porten får du tilgang til det åpne området. Dersom du starter dette lille programmet, fikk du opp spørsmål om pin kode og tilgangen ble byttet til det beskyttede området.

Problemet mitt nå er at dette lille programmet ikke registrerer det beskyttede området. Jeg får dermed ikke spørsmål om pin kode. Jeg ser fortsatt at det åpne området er 500mb så det beskyttede området ligger på minnepinnen. Spørsmålet er om noen vet hvordan jeg kan få ut dataene som ligger på det beskyttede området?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

koble til minnepinnen, åpne CMD (Windows 7: start -> skriv CMD i søkfeltet, XP: start->kjør-> skriv cmd) og trykk enter / åpne det

Nå, skriv diskpart og trykk enter. Du vil ha et vindu som ser slikt ut omtrent:

post-97221-0-99617200-1360764062_thumb.png

Skriv List Disk og trykk enter, du vil få en oversikt over disker / minnepenner:

post-97221-0-44677800-1360764063_thumb.png

Du skal så skrive: Select disk (tall-her)Butt

Bytt ut tallet med det tallet som står ved siden av disken som har minst plass.

F.eks i mitt bilde har jeg en som har 149GB, her ville jeg da brukt: select disk 0 for å velge den.

Neste steg, skriv list partition

Du vil nå få en liste over partisjoner, prøv følgende steg for alle partisjoner tilgjenglig:

select partition (tall-her)

assign letter=U

Sjekk om det er er den riktige partisjonene med filene du vil ha taki, hvis ikke gå i CMD-vinduet igjen (der diskpart kjører) og skriv:

remove letter=U

Håper dette hjelper deg :)

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...