indahla Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Trenger ny router og ønsker en med høy WAN-LAN throughput. WAN skal kobles mot et kabelmodem fra CD og trenger ikke være trådløs. Jeg vil koble flere AP'er på LAN-delen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Du kan jo starte med å se her: http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/view Siden CD ikke leverer mer enn 100/10, vil de fleste routere henge med. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 14. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2013 Du har helt rett. Sjekket med CD nå og max er 100Mbit. Oppsettet i huset ellers er at kabelmodem (og den nye routeren) står ca midt i huset, i kjelleren. I den ene enden av huset står TV med HTPC. Her skal jeg også sette opp et AP. I andre enden av huset har jeg kontor med flere NAS'er. Det er kablet med Cat5e fra der router skal stå til hver ende av huset. Er det andre ting jeg bør tenke på ved kjøp av router til dette formålet? Trenger som sagt ikke trådløst på denne så den biten betyr ikke noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå