Gå til innhold

Stråling fra PSU (deksel mod) og Sunbeam acryl?

Anbefalte innlegg

Min lille drøm har alltid vært å få maskinen inn i stuen! Integrere den som et slags møbel. Har et hyggelig akvarium i stuen, og det gjør seg godt :) Maskinen idag står i gangen med forlenger kabler inn i rommet jeg jobber i.

Jeg ble derfor merkelig imponert av Sunbeam Miditower acryl. Aldri sett noe liknende, og jeg falt fullstendig for det! Et gjennomsiktig kabinett med litt lys, en PSU mod med plexi deksel, vannkjølt og stillegående. Derimot ble jeg litt bekymret for mulig bestråling og liknende "støyforurensning" PCen skaper som vanligvis / muligens blir holdt tilbake i et tradisjonelt kabinett som f.eks. Chieftec Maxitower jeg har nå, samt vanlig PSU lokk? Har jeg noe å bekymre meg for? For meg virker det sannsynlig at strålingen går rett igjennom og spres i hele rommet (muligens påvirke TV og radio signal f.eks.), spesielt ifra PSU.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg støtter langt på vei dine bekymringer. Dessuten kan jeg si at jeg bygget et slikt kabinett på fredag. Mye arbeid, og resultatet kan jeg rett og slett styre min begeistring for.

Hvis du skal ha et stuerent kabinett, så ikke velg dette! Ta heller et lepont eller kanskje et "desktop" kabinett som ligner litt på en forsterker eller lignende. Jeg vet det finnes en god del slike på markedet nå.

DrErling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...