knosemjau Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Jeg har kjøpt en ny harddisk til min kontormaskin, og Win 8 oppgradering. Jeg vil nødig innstallere XP på den nye harddisken og gå gjennom strevet med å finne alle driverne. Kan jeg lage en .iso av innstallasjonen på den gamle harddisken og få den over på den nye? Tips til programvare? På forhånd tusen takk! Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Du kan ta en såkalt "clean install" av Windows 8 direkte på den nye harddisken. Alt står forklart i denne tråden: Hvordan bruke oppgraderingsnøkkelen til Windows 8? Anbefaler å kun ha den nye harddisken tilkoblet under installasjon for minst problemer. 1 Lenke til kommentar
knosemjau Skrevet 13. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2013 Mener du nr1? Der stå jo at det er umulig å få Windows aktivert...? Hvordan installerer jeg en .iso på en tom disk helt fri for operativsystemer? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Du brenner ISO til DVD eller overfører til en minnepenn med dette programmet fra Microsoft (fungerer også med Windows 8 ISO): Windows 7 USB/DVD Download Tool. Så starter du maskina fra DVD/USB og installerer Windows 8 på den blanke disken. Hvis du ikke får aktivert etterpå, gjør du registertrikset. Det er ikke vanskelig. Lykke til 2 Lenke til kommentar
knosemjau Skrevet 13. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2013 Ok, skal prøve. Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå