Gå til innhold

Ny prosessor+gfx-kort, hvor lenge bør jeg vente med å kjøpe?

Anbefalte innlegg

Ca. når ville den optimale pris/ytelse -tiden å kjøpe ny prosessor/grafikkort på?

Er vel vanskelig å si akkurat optimalt, men kanskje heller det litt over på ytelse for min del. Men er altså ikke rik.

Jeg tenker på at det kommer jo alltid ut nye ting, feks nye prosessorer fra amd, men jeg har ikke så mye peiling.

Tenker også på at det kommer jo ut en del nye spill til jul, og da hadde vært et bra tidspunkt å kjøpe ny pc på, eller kanskje vente littegrann?

Forslag er hjertelig velkomne :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke driter penger er det ikkeno vits å vente på Athlon64. Når den blir langsert er blir den både dyr og vanskelig og få tak i. Slik kommer det til å være fram til ut på nyåret. Så mitt råd er kjøp nå.

Kjøper du En XP2500+, et radeon 9600pro, Abit NF7, og 512 mb twinmos ram skal jeg love deg du får mye pc for penga. Og i tilleg kan du klokke den til ville helv3te

Lenke til kommentar
Hvis du ikke driter penger er det ikkeno vits å vente på Athlon64. Når den blir langsert er blir den både dyr og vanskelig og få tak i. Slik kommer det til å være fram til ut på nyåret. Så mitt råd er kjøp nå.

Kjøper du En XP2500+, et radeon 9600pro, Abit NF7, og 512 mb twinmos ram skal jeg love deg du får mye pc for penga. Og i tilleg kan du klokke den til ville helv3te

helt enig, og dette anbefaler jeg alle som skal ha ny pc. opgrader heller hovedkortet og cpu'n til athlon 64 senere ;)

MEN, jeg ville heller valgt et Geil Golden Dragon pc3200/pc3500 fra psdata :yes:

Lenke til kommentar

Takk for svar. Flere forslag til hovedkort er velkomne, lurer mye på hvilket jeg skal kjøpe.

Og foresten, hvordan PSU burde man ha (2 hardisker, 1 dvd, 1 brenner, diskett + oppsettet som er nevnt)? Gjerne forslag til nytt kabinett.

PS: Jeg er ikke så mye inne i overklokking, så hvis dette kommer til å kreve mye ekstra kjøling osv er jeg ikke så interessert. Hvis det derimot holder med en annen vifte eller no så er jeg interesert.

Lenke til kommentar
Og foresten, hvordan PSU burde man ha (2 hardisker, 1 dvd, 1 brenner, diskett + oppsettet som er nevnt)? Gjerne forslag til nytt kabinett.
Det burde holde med 300W PSU, men hold deg unna Q-Tec psuene, di er ikkeno særli. Av kabinett kan du egentlig ta det du og lommeboka di liker best. Hvis du vil ha et billig kan jeg anbefale dette, hvis du derimot vil legge mer penger inn det kan du bare svippe innom microplex og se på for eks. LianLi

PS: Jeg er ikke så mye inne i overklokking, så hvis dette kommer til å kreve mye ekstra kjøling osv er jeg ikke så interessert. Hvis det derimot holder med en annen vifte eller no så er jeg interesert.
Du trenger ikke så mye annent en en annen vifte nei. Her er det igjen spm om hvor mye $ du vil legge i det.
Lenke til kommentar

Så jo ganske stilig ut men det er ikke det jeg er ute etter. Holder at det fungerer ;) Og det var for dyrt med den strømforsyninga :(

Men trenger fortsatt vifte-anbefalinger.

Og nok et spørsmål: Følger det en vifte med XP2500 prosessoren? Eller er alle bulk? Mange butikker som ikke skriver om det er bulk eller boxed.

Lenke til kommentar
Men trenger fortsatt vifte-anbefalinger.

Og nok et spørsmål: Følger det en vifte med XP2500 prosessoren? Eller er alle bulk? Mange butikker som ikke skriver om det er bulk eller boxed.

Hvis det ikke står noe er det ikke boxed.

Hvis du kjøper en SLK900 og en 92mm 23db papst får du en kombinasjon som bråker relativft lite og kan klokkes en del. Men så koster det en del å da... Men jeg vil tro det er værdt det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...