356speedster Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Bygger en dedikert HTPC som skal erstatte video/dvd spiller. Skal KUN kobles til TV via S-video kabel (ingen PC skjerm) Jeg skal nå handle TV-kort, og har søkt/lest dette og andre forum (AVforum), samt tester på DinSide etc.., uten å finne et kort som skiller seg godt ut. Mine krav til kortet: - Enkel menystyring fra TV skjerm - Fungerende fjernkontroll - Raskt "kanalskifte" - Stero lyd - TimeShift/opptak i TV kvalitet (720x486?) - Pris: helst under 1000 lappen. Maskinen som bygges har foreløpig følgende spec: - Asus A7N266-VM - AMD Duron 1,3 eller XP 2000+ (har begge, men bruker Duron hvis den greier oppgaven) - 256 MB DDR PC2700 - Seagate 7200.7 80Gb - Pioneer DVD-rom (Slot in) - ATI rage128pro 32mb (blir byttet til Radeon7000 hvis det ikke klarer oppgaven) - Skal teste med inboard lyd, før jeg evt kjøper nytt lydkort. Planlagt OS er XP PRO eller Win2000 PRO med MyHTPC som frontend. Kort jeg vurderer (i prioritert rekkefølge): - TerraTec Cinergy 400/600 - Hercules Smart TV Stereo - Hauppauge! WinTV - Pinnacle PCTV Stereo - Pinnacle PCTV Pro - MSI TV @nywhere Master (har det kommet fungerende software til denne?) Noen som kan anbefale noen av disse kortene, evt har andre anbefalinger? Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Asus skal også ha gode TV kort. Noen som vet hvem som selger de i Norge? Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 jeg fikk endelig msi-kortet mitt til å funke, men ikke noe mer enn det... Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 16. september 2003 Forfatter Del Skrevet 16. september 2003 jeg fikk endelig msi-kortet mitt til å funke, men ikke noe mer enn det... Får du lyd (stereo) til å fungere? Lenke til kommentar
crusade Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Du kan jo også satse på eit bra skjermkort uten fjernkontroll, og kjøpe denne separat. Me har bra utvalg på http://www.vendur.no Fjernkotnrollene som følger med skjermkortene har ofte litt dårlige muspeker-styrings løsninger. mvh .runar [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå