TheGoat Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Hei. jeg har et skolen prosjekt og lurer på om noen har litt kunnskap om hamas. følgene spørrsmål. - Hvor operer gruppen? - Hva er gruppens/bevegelsens mål? - Hva er gruppens/bevegelsens ideologien? - Hvorfor/hvordan oppstår gruppen? - Hvem er medlemmene? - Aktiviteter? Terror? Veldedighet? ”vanlig” politikk? - Særpreg som skiller dem fra andre lignende grupper? - Har de makt? takk for hjelpen så lenge. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Dette er ikke leksehjelp. Og fysj for et kjedelig tema. Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Ta deg to sekunder til å google og to minutter til å lese Wiki artikkelen... det er ikke meningen at andre skal gjøre leksene for deg. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Har lest at "Hamas" betyr "vold", men kan ikke arabisk, så jeg kan ikke bekrefte dette 100%. Hamas har mye makt nede hos palestinerne, ja. Jeg tror endatil at Hamas har mottatt støtte fra norske myndigheter. "Både USA og EU har klassifisert Hamas som en terror-organisasjon." http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/midtosten/stoere-har-hatt-hemmelige-samtaler-med-hamas-3400055.html "Støre har hatt hemmelige samtaler med Hamas" - Måten han tar avstand fra vold og terror på har satt en standard som Hamas må følge. Dette innebærer å respektere prinsippene om ikke-vold, å godta staten Israel og å leve opp til tidligere avtaler mellom partene. Dette er det viktig at også den nye Hamas-regjeringen gjør, sa Stoltenberg, http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=114118 Av det Stoltenberg uttalte der, kan man konkludere med at det skulle komme en Hamas-regjering i 2006. (artikkelen er fra 20.04.06. Selvfølgelig går det an å finne ut om de styrer palestinerne fortsatt, men det gidder jeg ikke nå. Det kan du sjekke selv.) Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Har lest at "Hamas" betyr "vold", men kan ikke arabisk, så jeg kan ikke bekrefte dette 100%. Høres ut som gjennomsnitlig israelvennlig kristenpropaganda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå