Gå til innhold

Journey-utvikleren lengter etter storsuksessen (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håpar verkeleg vi får flerie spel i 1080p i neste generasjon. Kanskje ganske urelatert, men det slo meg veldig når eg såg desse bileta. Tenkte ikkje veldig over det då eg spelte Journey riktig nok, men kva om det hadde sett endå flottare ut?

Lenke til kommentar

Multi-plattform er utelukkende positivt det, men det forutsetter at utviklerne faktisk gjør en gjennomført jobb med optimalisering av produktet så man ikke ender opp med en middelmodige opplevelse over hele fjøla...

 

Potensielle fallgruver her er jo det at det ser ut som samtlige konsollprodusenter ønsker å ha sin egen lille spesielle nisjefeature som de vil fronte med sin konsoll:

 

Nintendo Wii:U : Har sin unike Wii U kontroller, og samtlige fjernkontrollere har motion sensor og jaggu meg har de nå også en egen pro kontroller (uten motion sensor?)

 

PlayStation 4 : Vil mest sannsynlig få noe ala touchbasert sensor på kontrolleren, slik som bakenden på PSP: Vita. Det er vell usikkert hvorvidt de vil videreføre og satse hardere på PlayStation Move.

 

Xbox 720 : Vil vell nesten helt garantert ha mye fokus på en ny, og forbedret Kinect løsning.

 

PC : Vil som alltid kunne skimte med uslåelig kraftig og fleksibel maskinvare, og har tilgang til mus og tastatur.

 

 

Med andre ord så ligger det mye press og ansvar på produsentene å klare å benytte potensiale til hver enkelt konsoll maksimalt, så vi ikke ender opp med samme problemet som vi har per dags dato hvor Kinect konseptet er veldig kult i teorien, men hvor kun Microsoft sin egne eksklusive spill er det eneste som er i nærheten av å klare å benytte det på en god måte i praksis. Har til gode å oppleve et eneste spill utenom type Kinect Sports 1 + 2, Kinect Adventures og Dance Central som klarer å optimalisere spillene sine mot Kinect. Spill som Fifa:13 osv har bare klistra "Kinect Supported" utenpå esken som en slags idiotisk markedsføring til tross for at implementeringer er så skrall og idiotisk at den har null verdi.

 

 

PlayStation Move har jo vært komplett fiasko fra starten av, her har vi vell til gode å se et eneste oppegående spill som faktisk benytter seg av teknologien på noe plan.

 

 

Nintendo Wii:U er fremdeles utrolig fersk, men de fleste multi-plattform spillene har jo ikke akkurat benyttet seg av den nye Wii:U Tablet kontrolleren på noen fornuftig måte.

 

 

PC lider mye av at både gameplay, AI og ikke minst grafikk blir begrenset langt under potensiale til plattformen på grunn av at spill i all hovedsak utvikles med tanke på konsoll og bare blir røsket sammen og konvertert over til PC. Det er en vannvittig sløseri av maskinvarekraft og potensiale, og det verste er at en hel haug med multi-plattform spill ikke engang klarer å optimalisere verken kontroller eller UI til å fungere optimalt med mus og tastatur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blir nok mindre å mindre exslusive spill på neste gen... Kostnaden blir høyere å høyere med å lage spill at de vil ha mest mulig igjen med å multiplatform spill..

 

Trenger ikke være synsk for å se hva som vil skje. Som alltid vil det være et flust av eksklusive spill de første årene. Det skjer selvfølgelig for å gi kunden gode grunner til å kjøpe en gitt konsoll. Det har vært slik siden NES-dagene, og det blir neppe noen endring med det første.

Lenke til kommentar

Generelt sett, så vil det beste for utviklerne uansett være å boikotte PC-plattformen. Lite å tjene når man tenker på risk/reward.

Fordi vi vet alle at spill som selges på PC ikke tjener noe penger i forhold til hva som er investert i dem... For eksempel har Minecraft solgt omtrent like mye som GT5 til PS3. Alle The Sims spillene har gått med dundrende overskudd. 2'ern solgte vel opp mot 20 millioner. Battlefield 2 brøt også over i titalls millioner. WoW koser seg vel og vipper rundt 10 + millioner betalende spillere etter 8 år.

 

Fellesnevneren for mange av suksessene er at de er utviklet med PC som mål, i stedet for at man får et konsollspill til PC. Hadde flere utgivere satset på å lage skikkelige PC-spill kunne de tjent i bøtter og spann.

 

PC får perler i ny og ne. Alt for ofte kommer derimot spill som lider av latskap mtp. grensesnitt, kontroller og utnyttelse av maskinvare. Av og til er det banale ting som trekker ned opplevelsen som kunne vært fikset med enkle grep. Toppen av kransekaka er når nevnte utgivere er freidige nok til å sutre om piratvirksomhet...

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...