Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Diclocil 500 mg og bivirkninger

Cooky

Anbefalte innlegg

Jeg fikk for 1-2 uker siden utskrevet medikamentet Diclocil 500 mg, som jeg skal bruke mot infeksjon i 1-2 uker (om jeg husker rett).

Men jeg har ikke begynt med medikamentet enda, pga. at jeg er litt småredd for visse bivirkninger som skal være vanlige ved bruk av antibiotika (kvalme, brekninger, oppkast).

Legen min skrev ut det kvalmedempende medikamentet Afipran i tilfelle disse bivirkningene skulle oppstå. Men samtidig vet jeg av flere tidligere erfaringer, at Afipran ikke har noen kvalmedempende effekt på meg personlig.

Jeg spurte derfor om et annet kvalmedempende medikament.

Men da ville han heller anbefale at jeg inntar Biola mens jeg går på medikamentet.

- Er dere enige i dette om å heller bruke biola enn et annet kvalmedempende medikament?

- Og har dere selv personlig hatt god effekt av biola mens dere har brukt dette medikamentet, (eller et annet antibiotika, for den sakens skyld), for å unngå disse bivirkningene?

Endret av Cooky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt akkurat dette medikamentet (husker ikke helt til hva).

Min regel er å alltid drikke biola, eller kjøpe tilskudd hos apoteket som kan erstatte biolaen. Det hele handler om å tilføre gode bakterier.

Det som hender når man tar antibiotika er at den tar livet av alle bakteriene i magen din, og dette kan føre til ganske heftige magesmerter, diaree o.l. Biola er med på å tilføre magen din ''de gode'' bakteriene som holder alt normalt og i gang.

Sist jeg tok antibiotika, som var en ganske heftig kur på ett kraftig antibiotikum med 500 mg 4 ganger daglig, så drakk jeg bare ett lite melkeglass biola etter å ha tatt en pille. Dette funket strålende, hadde litt myk avføring og tidvis diaree, men ingen magesmerter og ikke i nærheten av den type diaree jeg fikk da jeg tok antibiotika for første gang for noen år siden og ikke tenkte på at jeg måtte tilføre gode bakterier.

Spør de på apoteket. De er veldig behjelpelige når det gjelder slikt og piller som skal erstatte biola er like gode og funker like bra, har prøvd dem også, de er gode til å gjenopprette balansen i magen hvis du har diaree eller lignende.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...