dex|ikt Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Er det noen her som kan tipse meg om et billig kort som støtter 2 skjermer samtidig? Jeg vet at slike kort som matrox g550 støtter dette, er det noen som har erfaring med disse matrox kortene? Jeg spiller lite og ingenting, bruker kun PC-en til internet surfing irc film og mp3 og slikt. Noen som har erfaringer med matrox g550? er det bra? tenker ikke på ytelsen i 3d. tenker på er det god 2d? er det fint bilde på dvd avspilling? Er kortet støttet i linux? Går det an å spille q3 1024x768x32 med en rimelig fps? på min duron 900? Krever dette kortet noen god maskin? Jeg sier takk til alle som kan komme med sine erfaringer med dette kortet og ser gjerne at noen komemr med forslag til noen alternativer som også støtter dualscreen funksjonen, pluss har rimelig god 2d. - dexed @ #ikt, #hardware.no #hellvik #tg Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Vel, Matrox sine kort er berømt for god 2D-ytelse, men heller laber 3D-ytelse. Det eg har hørt om desse korta er berre positiv, sjølvsagt når det gjeld bruk på 2D. Siden du ikkje har tenkt å nytta PC-en til spel, vil vel Matrox vera eit bra alternativ. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 KJøp et ati radeon i stedet for matrox kortet. De har bra 3d og bra 2d. Lenke til kommentar
TRAM Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Har brukt et G400 max i 3 år, og er godt fornøyd. De har vært rimelig flinke med oppdaterte drivere, og har et aktivt forum. Kan jo være en idè og sjekke om noen har problemer med hardware/ OS/ oppsett som likner ditt i FAQ-delen eller på forumet ( m.t.p. spill i Q3 o.l.): http://matrox.com/mga/support/forum/agree.cfm Lenke til kommentar
dex|ikt Skrevet 13. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2002 Har Ati Radeon støtte for 2 skjermer? Jeg hadde en gang et matrox g400 angrer veldig på at jeg solgte det. Jeg solgte det pga svak 3d ytelse og jeg ville spille mye. Men nå blir det ikke noe serlig spilling på meg. Er 3d ytelsen til g550 på samme nivå som på g400? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Skaffer du deg ett PCI-skjermkort kan du koble skjerm til det og til AGP-skjermkortet ditt! Installer drivere for det nye skjermkortet og bytt instillinger på skjerm. Tror det er alt du behøver å gjøre. Og ja, ATI Radeon har støtte til 2 skjermer! Har ett Radeon 8500 på vei i posten! Gler meg som ett barn.. :smile: [ Denne Melding var redigert av: Nostradamus på 2002-02-13 09:41 ] Lenke til kommentar
dex|ikt Skrevet 13. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2002 tror jeg satser på et radeon 8500 da jeg... =) takk skal dere ha... Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Quote: On 2002-02-13 09:58, dex|ikt skrev:tror jeg satser på et radeon 8500 da jeg... =)takk skal dere ha... Er ikke det overkill da? MAtrox kortene er jo endel billigere, helt OK til 2d bruk, enkel støtte for 2 skjermer, bra TV ut og hele den pakka, og ja, de har linux drivere. Har Matrox G450 og er meget fornøyd. Tror ikke G550 ligger på mer enn en drøy 1000-lapp nå? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Quote: On 2002-02-13 09:58, dex|ikt skrev:tror jeg satser på et radeon 8500 da jeg... =)takk skal dere ha... Du kan kjøpe Radeon 7500 i stedn for 8500, det støtter også 2 skjermer (viss jeg ikke husker helt feil). Skal du kjøpe 8500 tror jeg den billigste plassen er på http://www.topline.no der du får det for 2390,- Lenke til kommentar
dex|ikt Skrevet 14. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2002 ok. jeg får se hva jeg gjør. Radeon kortet er jo godt over dobbelt så dyrt som matrox g550 så tror nokk det blir matrox siden jeg ikke skal spille så mye. Men noe spilling blir det nokk innimellom men jeg leste it-avisen sin test av matrox kortet og der stod det at det gikk greit å spille men du måtte ikke regne med å få mest fps i vennegjengen...=) Det er ikke fps jeg er ute etter, jeg er ute etter et godt 2d kort som fungerer noenlunde i 3d og har støtte for 2 skjermer.. Har til dags dato kyro 2 kort, er veldig godt fornøyd med både 2d og 3d. Dette kortet ga jeg ca 1k,- for og satser på å få et nytt som ikke koster så mye mer en dette. Eneste grunnen til at jeg bytter ut kyroen er at det ikke er støtte for 2 skjermer. Lenke til kommentar
Lego Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Hvorfor gjør du ikke bare som Nostradamus sier og skaffer deg et PCI skjermkort. Da kan du bruke kyro kortet til spilling samt, sammen med pci kortet få støtte til dualskjerm i Linux/Windows. Dette er like enkelt som å sette opp et dual agp kort. Dessuten koster et pci kort ca200-300. Kyroèn gir mer 3d ytelse enn matrox kortet. Lenke til kommentar
haakon_d Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Hallo?? Legg inn Windows 2000, og hiv inn et hvilket-som-helst skjermkort, dualscreen, uten at det koster en øre.. Det er aldri vanskelig å skaffe et skjermkort som er litt utdatert. Funker på samme måte som et Matrox kort eller lignenende... Lenke til kommentar
dex|ikt Skrevet 14. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2002 kan du ha 2 tilfeldige skjermkort i og få bilde på begge? jeg trodde du måtta ha et spesielt addon kort for å få bilde på begge? ømm det er et problem til med kyroen den er ikke støttet i linux... jeg er veldig newbie innen linux. Det hadde derfor vært greit å kunne kjøre X... for jeg har veldig lyst å lære meg... alt blir på en måte mer liknende windows da... men hvis du sier at du kan ta et helt vanlig pci skjermkort og sette i og få dualscreen... hmmm da gjør jeg det...da kan jeg jo kanskje bruke det skjermkortet i linux også da.... må du gjøre noen spesielle instillinger i windows for at det skal funke`? Lenke til kommentar
dex|ikt Skrevet 14. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2002 finnes det noe program for å gjøre slik som matrox kortene gjør med å utvide dektoppen over begge skjermene da? vil dette være mulig? elle vil du bare få det samme på begge skjermene? Lenke til kommentar
Lego Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Når du setter i Et PCI kort, så finner windows det automatisk. Hvis du da går på display properties, vil du få opp to skjermer der høyreklikker du og velger enable. Det er det hele ,da vil du få valg om hvor skjermen står i forhold til den andre+opløsning Hz o.s.v Hvis du har en skjerm koblet til PCI kortet vil så vil det komme opp en "guide"hva du må gjøre for at det skal funke. Lenke til kommentar
dex|ikt Skrevet 14. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2002 rått... =) tusen takk skal dere ha.... *hjem og lokke bror min til å gi meg hans pci kort mot at han får et agp kort* weeee Lenke til kommentar
Dr. Høietun Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Kan du kjøre dualcreen i XP?.. ..eller gå bare dette i win 2000? :?: da kan man jo bare hive inn et ræva pci kort jo.. har to elendige 2mb kort.. hmm.. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Noen som vet om det går an å kjøre med ett agp-kort og 2-3 pci-kort? Tviler på det går, men det hadde vært rått da! Sittet inne i en ring av skjermer... Lenke til kommentar
Lego Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 I 2000 og xp, kan du ha opp til 8 skjermer. Og ja du kan ha så mange PCI skjermkort du vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå