Gå til innhold

2 skjermer samtidig!

dex|ikt

Anbefalte innlegg

Er det noen her som kan tipse meg om et billig kort som støtter 2 skjermer samtidig?

Jeg vet at slike kort som matrox g550 støtter dette, er det noen som har erfaring med disse matrox kortene?

Jeg spiller lite og ingenting, bruker kun PC-en til internet surfing irc film og mp3 og slikt.

Noen som har erfaringer med matrox g550?

er det bra? tenker ikke på ytelsen i 3d.

tenker på er det god 2d?

er det fint bilde på dvd avspilling?

Er kortet støttet i linux?

Går det an å spille q3 1024x768x32 med en rimelig fps? på min duron 900?

Krever dette kortet noen god maskin?

Jeg sier takk til alle som kan komme med sine erfaringer med dette kortet og ser gjerne at noen komemr med forslag til noen alternativer som også støtter dualscreen funksjonen, pluss har rimelig god 2d.

- dexed @ #ikt, #hardware.no #hellvik #tg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Ati Radeon støtte for 2 skjermer?

Jeg hadde en gang et matrox g400 angrer veldig på at jeg solgte det. Jeg solgte det pga svak 3d ytelse og jeg ville spille mye. Men nå blir det ikke noe serlig spilling på meg.

Er 3d ytelsen til g550 på samme nivå som på g400?

Lenke til kommentar

Skaffer du deg ett PCI-skjermkort kan du koble skjerm til det og til AGP-skjermkortet ditt! Installer drivere for det nye skjermkortet og bytt instillinger på skjerm. Tror det er alt du behøver å gjøre.

Og ja, ATI Radeon har støtte til 2 skjermer! Har ett Radeon 8500 på vei i posten! Gler meg som ett barn.. :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Nostradamus på 2002-02-13 09:41 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-13 09:58, dex|ikt skrev:

tror jeg satser på et radeon 8500 da jeg... =)

takk skal dere ha...

Er ikke det overkill da? MAtrox kortene er jo endel billigere, helt OK til 2d bruk, enkel støtte for 2 skjermer, bra TV ut og hele den pakka, og ja, de har linux drivere.

Har Matrox G450 og er meget fornøyd.

Tror ikke G550 ligger på mer enn en drøy 1000-lapp nå?

Lenke til kommentar

ok. jeg får se hva jeg gjør. Radeon kortet er jo godt over dobbelt så dyrt som matrox g550 så tror nokk det blir matrox siden jeg ikke skal spille så mye. Men noe spilling blir det nokk innimellom men jeg leste it-avisen sin test av matrox kortet og der stod det at det gikk greit å spille men du måtte ikke regne med å få mest fps i vennegjengen...=)

Det er ikke fps jeg er ute etter, jeg er ute etter et godt 2d kort som fungerer noenlunde i 3d og har støtte for 2 skjermer..

Har til dags dato kyro 2 kort, er veldig godt fornøyd med både 2d og 3d. Dette kortet ga jeg ca 1k,- for og satser på å få et nytt som ikke koster så mye mer en dette.

Eneste grunnen til at jeg bytter ut kyroen er at det ikke er støtte for 2 skjermer.

Lenke til kommentar

Hvorfor gjør du ikke bare som Nostradamus sier og skaffer deg et PCI skjermkort. Da kan du bruke kyro kortet til spilling samt, sammen med pci kortet få støtte til dualskjerm i Linux/Windows. Dette er like enkelt som å sette opp et dual agp kort. Dessuten koster et pci kort ca200-300. Kyroèn gir mer 3d ytelse enn matrox kortet.

Lenke til kommentar

kan du ha 2 tilfeldige skjermkort i og få bilde på begge? jeg trodde du måtta ha et spesielt addon kort for å få bilde på begge?

ømm det er et problem til med kyroen den er ikke støttet i linux... jeg er veldig newbie innen linux. Det hadde derfor vært greit å kunne kjøre X... for jeg har veldig lyst å lære meg... alt blir på en måte mer liknende windows da...

men hvis du sier at du kan ta et helt vanlig pci skjermkort og sette i og få dualscreen... hmmm da gjør jeg det...da kan jeg jo kanskje bruke det skjermkortet i linux også da....

må du gjøre noen spesielle instillinger i windows for at det skal funke`?

Lenke til kommentar

Når du setter i Et PCI kort, så finner windows det automatisk. Hvis du da går på display properties, vil du få opp to skjermer der høyreklikker du og velger enable. Det er det hele ,da vil du få valg om hvor skjermen står i forhold til den andre+opløsning Hz o.s.v

Hvis du har en skjerm koblet til PCI kortet vil så vil det komme opp en "guide"hva du må gjøre for at det skal funke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...