Bergtora Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Sikkert et dumt spørsmål... men er det vanlig at lcd-skjermer generer varme? Trodde de var kjent for å _ikke_ gjøre det... Merka når jeg skrudde av skjermen i stad etter ca en times bruk at det strålte varme fra bildeflaten. Baksida og sidene på skjermen er relativt kjølige, men merker nå at både underkanten og overkanten av skjermen er merkelig varm, sammenlikna med kroppstemperaturen min vil jeg tippe ca 40-45 grader på oversiden, og kanskje 25-30 på undersiden rett under kontrollknappene. (Selve skjermflaten har jeg ikke tatt direkte på, så greier ikke å estimere noe der, annet enn at det er godt over romtemperatur). Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Er normalt det ja. De produserer derimot mindre varme enn en CRT skjerm. Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 Takk Ble bare litt bekymra her... syntes den kjentes en god del varmere ut enn min gamle crt, men det er jo selvfølgelig mye mindre volum å fordele varmen på, og varmen kommer ut "feil vei" i forhold til det jeg er vant til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå