Sheldon C Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Gjensidige, terra og if. Tror jeg ingenting på. Hvorfor skal man da betale for delkasko hvis tyveri og brann dekkes av ansvar http://www.if.no/web/no/privat/forsikringer/bil/pages/oversikt.aspx?WT.ac=startside_bilforsikring_hoyre Du har nok misforstått litt. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 (endret) Tror jeg ingenting på. Hvorfor skal man da betale for delkasko hvis tyveri og brann dekkes av ansvar http://www.if.no/web...orsikring_hoyre Du har nok misforstått litt. Merkelig at når jeg har ringt å spurt om tyveri og brann-forsikring på banebiler/biler uten skilt så har jeg alltid fått beskjed om at; "Ja, det er ansvarforsikring du skal ha da." Muligens det er noe eget rundt det å forsikre biler uten skilt uten at jeg gidder å legge meg mer opp i den saken. Om ikke det, så har sikkert ting endret seg med årene, da det er et par år siden jeg hadde banebil nå. Så nei, jeg har ikke missforstått noe som helst. Endret 13. februar 2013 av Hansien Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Merkelig at når jeg har ringt å spurt om tyveri og brann-forsikring på banebiler/biler uten skilt så har jeg alltid fått beskjed om at; "Ja, det er ansvarforsikring du skal ha da." Muligens det er noe eget rundt det å forsikre biler uten skilt uten at jeg gidder å legge meg mer opp i den saken. Om ikke det, så har sikkert ting endret seg med årene, da det er et par år siden jeg hadde banebil nå. Så nei, jeg har ikke missforstått noe som helst. Det går vel ganske klart frem av tråden at det ikke er snakk om banebil og du hevdet at ansvarsforsikring ville dekke tyveri. Så jo, du har definitivt misforstått noe her. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 (endret) Det er jeg klar over, men i utgangspunktet så kan jeg ikke påstå at jeg har lest, eller blitt informert om, at det er egne forsikringer på biler uten skilt eller banebiler som det er på en registrert bil. Dog ble jeg av samtlige forsikringselgere informert om at det var ansvarforsikring jeg ønsket når jeg ringte for å høre/bestille tyveri og brannforsikring på disse bilene jeg nevner om. Så om det er noen som har missforstått her så må det nok være forsikringsselgerene som har feilinformert meg. Men der igjen så skriver jeg og at det er et par år siden sist jeg hadde banebil/bil uten skilt og at polisen kan ha endret seg siden den tid. Forøvrig, om jeg skulle slumpe over de forsikringspapirene jeg fikk på de bilene skal jeg med største glede sende deg en PM med bildebevis på dette. Endret 13. februar 2013 av Hansien Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 13. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2013 Når jeg meldte inn skaden til gjensidige, så spurte hun dama om jeg hadde alarm i bilen. Er det slik at hvis det ikke er alarm, så må jeg betale egenandel? Prøvde å ringe dem istad, men de folka som hadde peiling hadde gått for dagen. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Det er jeg klar over, men i utgangspunktet så kan jeg ikke påstå at jeg har lest, eller blitt informert om, at det er egne forsikringer på biler uten skilt eller banebiler som det er på en registrert bil. Dog ble jeg av samtlige forsikringselgere informert om at det var ansvarforsikring jeg ønsket når jeg ringte for å høre/bestille tyveri og brannforsikring på disse bilene jeg nevner om. Så om det er noen som har missforstått her så må det nok være forsikringsselgerene som har feilinformert meg. At ikke ansvarsforsikring dekker tyveri/brann ligger vel i begrepet? Er ikke dette barnelærdom i trafikkopplæringen? At det er egne regler for uregistrerte biler som kjører på lukket bane er vel heller ikke helt ulogisk Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Det var en grunn til at jeg skrev banebiler og biler uten skilt. Sistnevnte er gjerne biler jeg har kjøpt for å fikse litt på før så å selge igjen så disse er jo akkurat det samme som biler med skilt. Skulle det være egne regler for disse og? Tror neppe jeg hadde dette i "barnelærdommen" under trafikkopplæringen min, men om så det skal ligge i begrepet så bør vel de som sitter på kontoret hos de forskjellige forsikringselskap faktisk kunne dette selv. Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Ansvarsforsikring dekker ifølge et familiemedlem som har vært konsulent hos et av de store selskapene hele sin yrkesaktive alder skade på annet kjøretøy & eiendom, samt personskade. Lenke til kommentar
The_Saint Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Da jeg og en kompis så på bilen idag, kom naboen min og så på problemet. Han har en bror som var bilmekaniker og bodde i 4.etasje. Han mekanikeren titta på tenningslåsen, og spurte etter nøkkelen min. Etter 2 min med litt knoting så startet bilen min. Tenningslåsen er litt ødelagt, men nå får jeg iallfall liv i bilen Nå må jeg bare se om jeg kan finne låser på hoggeriene, og han sa at han kunne hjelpe meg å montere når jeg fikk tak i låsene. Plutselig ble det mye billigere enn antatt. Men fortsatt har de brukt brekkjern på dørene, så slipper ikke så billig unna når ting må rettes ut og lakeres. Viktigste er at jeg får kjørt bilen. Fant en ødelagt saks og en rull med gaffateip under bilen min. Virker som de har brukt saks på bilen min også... Alt i alt så endte det bedre enn jeg hadde fortventet. @The_Saint: Hva er passiv tyverisperre? Aktiv tyveri sperre er sperre som slår seg på når kodet nøkkel eller brikke ikke er i nærheten av bilen når man prøver å starte den. Passiv tyverisperre er sperre som slår seg på uavhengig av nøkkel / brikke. Er ett noe enklere system. Lenke til kommentar
The_Saint Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Det var en grunn til at jeg skrev banebiler og biler uten skilt. Sistnevnte er gjerne biler jeg har kjøpt for å fikse litt på før så å selge igjen så disse er jo akkurat det samme som biler med skilt. Skulle det være egne regler for disse og? Tror neppe jeg hadde dette i "barnelærdommen" under trafikkopplæringen min, men om så det skal ligge i begrepet så bør vel de som sitter på kontoret hos de forskjellige forsikringselskap faktisk kunne dette selv. Er faktisk STOR forskjell på forsikringen på en uregistrert bil / bane bil og en vanlig bil. Du har ingen ansvars forsikring på en uregistrert bil. Er faktisk bare ditt eget tap du forsikrer deg mot. Disse forsikringene gjelder dog ikke løps kjøring. Engangs prøveskilt er forsikringen du bruker for ansvar etter vei. Disse gjelder heller ikke for løpskjøring. (Står bak på vognkortet for prøveskilltet om jeg ikke husker feil.) Har du bedrifts prøveskillt kan du faktisk ha kasko på dem. Men det gjelder heller ikke løps / banekjøring. Reglene for ansvarsforsikring står faktisk i pensum for kjøre opplæringen. Gjorde det når jeg tok førerkortet for bil tidlig på nittitallet også. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 13. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2013 Det jeg vet om bilen er at hvis jeg bruker reservenøkkelen min, så får jeg ikke startet den. Må bruke hovednøkkelen med chip i seg før bilen våkner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå