Gå til innhold

Problemer med hk??...

[CyB]girl

Anbefalte innlegg

Store problemer med og få installert XP...

Etter og ha bekreftet hvor filene ligger, altså på cd'n, så begynner den og kopiere filer til harddisken, men etter en stund så stopper den, og den grå linja som filnavnene som kopieres står på, blir bare grå uten tekst...

Har prøvd og tatt ut alle pci&agp kort unntatt pci skjermkort, skifta minnebrikke, og skifta DIMM-spor...

Endte opp med at jeg installerte win98 og oppgraderte, og det gikk bra...

Men får opp en feilmelding og en sånn gul advarselstrekant på startlinja, også står d noe med virtuelt minne eller sidevekslingsfil.... At den windows øker på noe....

Også får jeg feilmelding om runtime error 62 nesten hver gang jeg starter opp...

Nyeste VIA driver er installert...

Maskina er også generelt ustabil, har en AMD Athlon XP1800+, og et MSI KT2 Combo hk...

Cpu hopper ofte opp på 16 og 32 prosent sånn helt uten videre...

T.o.m "Min Datamaskin" og irc lagger noen ganger uten at noe spesielt står på....

Noen som vet hva som kan være feil?..

Hovedkort det kan være noe feil med?...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja det var et problem jeg aldri har vært borti. Det høres ikke ut som om hovedkortet har problemer siden du kan installere andre OS. Jeg skal slenge ut noen teorier som sikkert ikke har mål og mening, men jeg tenkte på det når jeg så posten din.

Jeg har hørt om hovedkort som må BIOS oppdateres for å kunne bruke XP. Dersom det ikke er gjort så kan det være en ide.

Når du installerer XP så vil du ganske tidlig få spørsmål om å trykke F6 for å installere IDE/RAID drivere. Har dette blitt gjort? (Kun dersom du har satt opp raid). Med det tenker jeg på om du faktisk installerer på minne istedenfor harddisken siden det stopper opp under installasjonen.

Håper dette kan hjelpe deg litt på vei......kanskje :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...