Gå til innhold

Luis Suarez-tråden


Old Game

Anbefalte innlegg

Det er vell heller ikke i etterkant lagt skjul på at det skulle vert håndtert annerledes.

 

Du kaller det pinlig på bildet, men sjokkerende lengre nede. Pinlig er når 2 spillere på forskjellige lag har høvlet over hverandres koner og må hilse før kamp.

 

Det var faktisk ikke veldig mye klage på Liverpools støtte til Suarez før han fikk straffen, og selv i etterkant er det vell rimelig usikkert hva som egentlig ble sagt og om dommen var rett. Til tross for dette skulle det vert håndtert annerledes, dette har Daglish også sagt.

 

Forstår ikke helt hvorfor du drar frem Liverpool som by osv. John Barnes som spilte for Liverpool i en årrekke og har nær tilknytning til klubben har kjempet mot rasismen like lenge. Han var på mange måter en Pioner for utenlandske spillere med en annen hudfarge enn de Engelske. Du trenger ikke prøve å fremstille Liverpool som noen rasisme by. Heldigvis er banankast tiden forbi.

 

Hva med Terry og Ferdiand, er dere like opptatt av den saken? Eller er det bare denne siden det er Suarez?

 

Når ble pinlig og sjokkerende to store forskjeller? La oss si det på annen måte, det var sjokkerende pinlig :)

 

Jeg prøver ikke å framstille Liverpool by som en rasistisk by, men jeg nevner med rette at de fleste innbyggerne i Liverpool ikke er svarte. Jeg har nok vært mer i Liverpool enn de fleste her på forumet i og med at jeg har bodd der, og har sett grov rasisme på nært hold der. At de er mer rasistiske enn andre briter har jeg ingen formening om, men klubben viste en total feil holdning i denne saken.

 

Jeg tror også Liverpool FC har fortstått sine feil i denne saken, og selv om det er klare sportslige grunner til managerbyttet etc. så tror jeg også det var viktig for Liverpool å vise at det var viktig med et bytte. Jeg tviler sterkt på at Rodgers ville håndtert denne saken på samme måte som ble gjort den gang.

 

Dette temaet er følsomt for en del Liverpool-supportere, og innerst inne tror jeg de fleste innseer at det å forsvare Suarez i denne saken er helt feil. Det å legge skylda på Evra i denne saken enda er tåpelig.

 

Hvem med hånden på hjertet tror at "negrito" er positivt ladet ord? Spesielt brukt i en sammenheng mellom to motspillere på to rivaliserende lag, hvorav brukeren av ordet har tre-fire andre stygge saker på rullebladet sitt.

 

Personlig tror jeg Liverpool har lært av dette, og at håndteringer av liknende saker vil bli gjort annerledes i fremtiden. Det er dårlig business å bli framstillt som en klubb som tar lett på rasisme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Ble det ikke konkludert med at han kalte Evra "negrito", et ord man bruker for svarte venner i Latin-Amerika, men som ikke ble akseptert i den engelske kulturen? Det er en stor kulturforskjell fra Uruguay til Storbritannia.

 

Så kan man jo diskuterere hvor godt ladet dette ordet er i Uruguay også da.. og i England er det neppe det, for å si det sånn. Og i og med at han brukte dette ordet under en "hatkamp" mot en motspiller i en litt mer hetet situasjon er det liten grunn til å tro at ikke Suarez visste at dette ikke var rett å gjøre. I så fall er han bare dum, og fortjener karantenen uansett.

 

Hetsingen av Evra og støttingen at Suarez i etterkant er latterlig av flere grunner. Mest av alt for det budskapet det sender. Liverpool latterliggjør Evra for å si i fra når han mente at grensen var nådd. Så får det være opp til andre å mene om dette var over streken, og det var det jo. Hadde det vært hvilken som helst annen kamp, andre lag, andre spillere ville de aller fleste vært enig i at karantenen var helt grei. Hadde det vært Ryan Shawcross mot Christian Benteke eller hadde det vært Joey Barton mot Raheem Sterling. Like feil. Å spille offerrollen i denne saken er rett og slett dritflaut av Liverpool. Greit nok at Liverpool er en by med svært få innvandrere, men de har mange fans i andre deler av England, Europa og verden også som er mørke/svarte og jeg tror en god del reagerte på denne oppførselen.

 

Er ikke noe å diskutere det, er jo avklart at det ordet ikke er negativ ladet i det hele tatt der nede. Av både eksperter og andre spillere på Uruguay.

 

 

Regner med du sier det samme dersom en russisk spiller hetser en motspiller for å være homofil i England. Det er jo tross alt aksept for dette i Russland. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Ble det ikke konkludert med at han kalte Evra "negrito", et ord man bruker for svarte venner i Latin-Amerika, men som ikke ble akseptert i den engelske kulturen? Det er en stor kulturforskjell fra Uruguay til Storbritannia.

 

Så kan man jo diskuterere hvor godt ladet dette ordet er i Uruguay også da.. og i England er det neppe det, for å si det sånn. Og i og med at han brukte dette ordet under en "hatkamp" mot en motspiller i en litt mer hetet situasjon er det liten grunn til å tro at ikke Suarez visste at dette ikke var rett å gjøre. I så fall er han bare dum, og fortjener karantenen uansett.

 

Hetsingen av Evra og støttingen at Suarez i etterkant er latterlig av flere grunner. Mest av alt for det budskapet det sender. Liverpool latterliggjør Evra for å si i fra når han mente at grensen var nådd. Så får det være opp til andre å mene om dette var over streken, og det var det jo. Hadde det vært hvilken som helst annen kamp, andre lag, andre spillere ville de aller fleste vært enig i at karantenen var helt grei. Hadde det vært Ryan Shawcross mot Christian Benteke eller hadde det vært Joey Barton mot Raheem Sterling. Like feil. Å spille offerrollen i denne saken er rett og slett dritflaut av Liverpool. Greit nok at Liverpool er en by med svært få innvandrere, men de har mange fans i andre deler av England, Europa og verden også som er mørke/svarte og jeg tror en god del reagerte på denne oppførselen.

 

Er ikke noe å diskutere det, er jo avklart at det ordet ikke er negativ ladet i det hele tatt der nede. Av både eksperter og andre spillere på Uruguay.

 

 

Regner med du sier det samme dersom en russisk spiller hetser en motspiller for å være homofil i England. Det er jo tross alt aksept for dette i Russland. :)

 

Det er jo ikke aksept for det hverken i England eller Russland, så veldig dårlig sammenlikning.. Men er jo gjeldene lands kultur som gjelder. Derfor ble Suarez straffet.

Lenke til kommentar

Man U fans;

 

Suarez svarte Evra med en setning alla denne; -Hvorfor, fordi du er svart?

 

Hadde Suarez kalt Evra en nigger, blacky, kauffer eller noe annet, da hadde han fortjent straff. Det er liksom helt greit å kalle folk for hvite, men ikke svarte.

 

Hadde Evra kalt Suarez for hvit så er det innafor og ingen bryr seg

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ble det ikke konkludert med at han kalte Evra "negrito", et ord man bruker for svarte venner i Latin-Amerika, men som ikke ble akseptert i den engelske kulturen? Det er en stor kulturforskjell fra Uruguay til Storbritannia.

 

Så kan man jo diskuterere hvor godt ladet dette ordet er i Uruguay også da.. og i England er det neppe det, for å si det sånn. Og i og med at han brukte dette ordet under en "hatkamp" mot en motspiller i en litt mer hetet situasjon er det liten grunn til å tro at ikke Suarez visste at dette ikke var rett å gjøre. I så fall er han bare dum, og fortjener karantenen uansett.

 

Hetsingen av Evra og støttingen at Suarez i etterkant er latterlig av flere grunner. Mest av alt for det budskapet det sender. Liverpool latterliggjør Evra for å si i fra når han mente at grensen var nådd. Så får det være opp til andre å mene om dette var over streken, og det var det jo. Hadde det vært hvilken som helst annen kamp, andre lag, andre spillere ville de aller fleste vært enig i at karantenen var helt grei. Hadde det vært Ryan Shawcross mot Christian Benteke eller hadde det vært Joey Barton mot Raheem Sterling. Like feil. Å spille offerrollen i denne saken er rett og slett dritflaut av Liverpool. Greit nok at Liverpool er en by med svært få innvandrere, men de har mange fans i andre deler av England, Europa og verden også som er mørke/svarte og jeg tror en god del reagerte på denne oppførselen.

 

Er ikke noe å diskutere det, er jo avklart at det ordet ikke er negativ ladet i det hele tatt der nede. Av både eksperter og andre spillere på Uruguay.

 

 

Regner med du sier det samme dersom en russisk spiller hetser en motspiller for å være homofil i England. Det er jo tross alt aksept for dette i Russland. :)

 

Det er jo ikke aksept for det hverken i England eller Russland, så veldig dårlig sammenlikning.. Men er jo gjeldene lands kultur som gjelder. Derfor ble Suarez straffet.

 

 

Nei, det er ikke en dårlig sammenlikning.

 

Og det siste er helt rett. Han ble straffet fordi han sa det i England. Tror også han hadde blitt straffet i de fleste store europeiske ligaene.

 

Gang på gang bagatelliserer Liverpool-fansen denne saken.

Lenke til kommentar

Tror at FA ga Terry mindre straff fordi de innså at straffen Suarez fikk var way overboard.

Det er enten det, eller at Terry slapp billigere unna fordi han er brite. Noe som hadde vært mye verre konklusjon og komme til.

 

Enkelte spillere har en tendens til å slippe billigere unna, og det er ikke utenkelig. Husker jeg ofte irriterte meg over hvor billig Terry slapp unna til tider før, da han var kaptein for England og noen av disse skandalene ikke hadde rullet opp enda.

Lenke til kommentar

Værste med den saken er vel at Suarez er dømt kun ut fra anklagende til Evra. (Så fremt ikke Suarez kom med en tilståelse som vi ikke vet om.)

 

‘I admitted to the commission that I said a word in Spanish once and only once. I told the panel members that I will not use it again on a football pitch in England.

‘I never, ever used this word in a derogatory way and if it offends anyone then I want to apologise for that.’ The Liverpool striker had initially published a statement on Tuesday evening, saying he would serve his eight-match ban ‘with the resignation of someone who has done nothing wrong’.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...