Gå til innhold

Luis Suarez-tråden


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Suarez har alltid hevded sin uskyld i den saken.

Hva har han å vinne på å begjære seg skyldig? Ikke en dritt. Selvfølgelig kan han ikke innrømme noe sånt, nå kan han iaf ta den "jeg ble dømt uskyldig"-greia, men det er vel ingen som tror på ham utenom LFC-supportere. Mannen er gjennomsyret av kvalmhet. At den mannen er i stand til å si og gjøre sånne ting i kampens hete behøver jeg vel ikke begrunne en gang, eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes ikke Evra er så mye bedre selv. Skjønner ikke hvorfor hans ord skal ha så mye mer troverdighet?

Tja, hvilke "skandaler" har Evra vært involvert i? Believe me, jeg er Utd-supporter og synes Evra er en FORFERDELIG fotballspiller. Absolutt ikke en sympatisk spiller heller, men i Suarez-målestokk er han Julenissen, Påskeharen og Paven samtidig.

 

Hvordan skal man seriøst bevise hva folk sier til hverandre på banen? Jeg skjønner ikke helt motivene til Evra om å komme med en såpass grov anklagelse (som det faktisk er) dersom de ikke stemmer. Når det gjelder troverdighet de to, mtp. hva de enkelte har gjort i kampens hete opp gjennom tidene, så har vel sånn ca. Suarez uansett 0 % troverdighet, og da spiller det ingen rolle om Evra har 70 eller 80 %.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Evra er en sånn spiller som er meget lett for motstandernes fans å hate. Lidenskapelig til tusen og ofte med på leken når fansen gjør narr av spillere og managere fra andre lag. Skjønner meget godt at han ikke er godt likt, men det er en enorm forskjell på uskyldig moro på bekostning av andre og rasistisk hets, biting og andre grove usportsligheter som Suarez har på rullebladet.

Lenke til kommentar

Men skal det være slik at enhver farget spiller kan komme med slike beskyldninger og bli hørt uansett hva? Trodde antirasisme var at ALLE skal respektere ALLE, og at det ikke bare går en vei.

 

Nå skal ikke jeg påstå at Evra ikke hadde rett, men slik jeg har sett det, synes jeg at det skurrer litt.

At Suarez kan finne på å si slike ting, er det ingen tvil om, dog.

Endret av Leaf
Lenke til kommentar

 

Synes ikke Evra er så mye bedre selv. Skjønner ikke hvorfor hans ord skal ha så mye mer troverdighet?

Tja, hvilke "skandaler" har Evra vært involvert i? Believe me, jeg er Utd-supporter og synes Evra er en FORFERDELIG fotballspiller. Absolutt ikke en sympatisk spiller heller, men i Suarez-målestokk er han Julenissen, Påskeharen og Paven samtidig.

 

Hvordan skal man seriøst bevise hva folk sier til hverandre på banen? Jeg skjønner ikke helt motivene til Evra om å komme med en såpass grov anklagelse (som det faktisk er) dersom de ikke stemmer. Når det gjelder troverdighet de to, mtp. hva de enkelte har gjort i kampens hete opp gjennom tidene, så har vel sånn ca. Suarez uansett 0 % troverdighet, og da spiller det ingen rolle om Evra har 70 eller 80 %.

 

Ledet han ikke nærmest opprøret på det franske Landslaget feks?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ble det ikke konkludert med at han kalte Evra "negrito", et ord man bruker for svarte venner i Latin-Amerika, men som ikke ble akseptert i den engelske kulturen? Det er en stor kulturforskjell fra Uruguay til Storbritannia.

 

Så kan man jo diskuterere hvor godt ladet dette ordet er i Uruguay også da.. og i England er det neppe det, for å si det sånn. Og i og med at han brukte dette ordet under en "hatkamp" mot en motspiller i en litt mer hetet situasjon er det liten grunn til å tro at ikke Suarez visste at dette ikke var rett å gjøre. I så fall er han bare dum, og fortjener karantenen uansett.

 

Hetsingen av Evra og støttingen at Suarez i etterkant er latterlig av flere grunner. Mest av alt for det budskapet det sender. Liverpool latterliggjør Evra for å si i fra når han mente at grensen var nådd. Så får det være opp til andre å mene om dette var over streken, og det var det jo. Hadde det vært hvilken som helst annen kamp, andre lag, andre spillere ville de aller fleste vært enig i at karantenen var helt grei. Hadde det vært Ryan Shawcross mot Christian Benteke eller hadde det vært Joey Barton mot Raheem Sterling. Like feil. Å spille offerrollen i denne saken er rett og slett dritflaut av Liverpool. Greit nok at Liverpool er en by med svært få innvandrere, men de har mange fans i andre deler av England, Europa og verden også som er mørke/svarte og jeg tror en god del reagerte på denne oppførselen.

Lenke til kommentar

Det Suarez sa var jo noe i retningen;

"Hvorfor ikke? - fordi du er neger"?

 

Her på forumet har det blitt skrevet; "Liverpool burde ha flere hann-negere i stallen". Det syntes forumet og moderatorer var helt greit.

 

Så bruken av ordet er ikke 10-kampers karantene verdig i den settingen det ble sagt.

 

Til alle Suarez hatere; (se vekk fra å falle lett som "alle" latinske (eur/amerika) spillere gjør",

Hva slags dårlige holdninger / ufyselige ting har Suarez gjort siden han kom tilbake i høst?

Lenke til kommentar

 

Ble det ikke konkludert med at han kalte Evra "negrito", et ord man bruker for svarte venner i Latin-Amerika, men som ikke ble akseptert i den engelske kulturen? Det er en stor kulturforskjell fra Uruguay til Storbritannia.

 

Greit nok at Liverpool er en by med svært få innvandrere, men de har mange fans i andre deler av England, Europa og verden også som er mørke/svarte og jeg tror en god del reagerte på denne oppførselen.

Jeg jobber med to gutter fra Afrika, (til info; de er begge mørke i huden). Da det kom ut hva Suarez hadde sagt synes de hele greia var latterlig og klart storm i vannglass. De er Arsenal og United fans.

 

PS! Hva mener du om Evra da han feiret "oppi" trynet til Suarez etter episoden? Og da Evra dro vekk hånden for å få det til å virke som Suarez ikke hilste?

Lenke til kommentar

 

 

Ble det ikke konkludert med at han kalte Evra "negrito", et ord man bruker for svarte venner i Latin-Amerika, men som ikke ble akseptert i den engelske kulturen? Det er en stor kulturforskjell fra Uruguay til Storbritannia.

Greit nok at Liverpool er en by med svært få innvandrere, men de har mange fans i andre deler av England, Europa og verden også som er mørke/svarte og jeg tror en god del reagerte på denne oppførselen.

Jeg jobber med to gutter fra Afrika, (til info; de er begge mørke i huden). Da det kom ut hva Suarez hadde sagt synes de hele greia var latterlig og klart storm i vannglass. De er Arsenal og United fans.

 

PS! Hva mener du om Evra da han feiret "oppi" trynet til Suarez etter episoden? Og da Evra dro vekk hånden for å få det til å virke som Suarez ikke hilste?

 

 

Det er klart at mange ikke synes det er noen big deal, og det er nok veldig inviduelt også. Selve kommentaren til Suarez er vel ikke det verste, men håndteringen til Liverpool i etterkant. En riktig måte å håndtere det på er å la det ligge. Det var flaut opptrådd av en stor klubb. Det er et diskuterbart tilfelle, men at man støtter Suarez går det an å gjøre innad. De t-skjortene og enkelte kommentarer i media i etterkant var rett og slett sjokkerende. Begrepet "allways the victims" om scousere kan pirke borti litt følsomme nerver, men det stemmer nok ganske bra. Believe me, jeg kjenner mange scousere, kjempeghyggelige mennesker, men jeg skjønner jo hvor det stammer fra. Hele England, hele verden er mot Liverpool. Det er denne mentaliteten som slår inn her.

 

Den andre kommentaren der vet jeg ikke hva jeg skal svare på. Husker ikke i den første episoden du sikter til og den andre bærer preg av et par tykke Liverpool-briller :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er vell heller ikke i etterkant lagt skjul på at det skulle vert håndtert annerledes.

 

Du kaller det pinlig på bildet, men sjokkerende lengre nede. Pinlig er når 2 spillere på forskjellige lag har høvlet over hverandres koner og må hilse før kamp.

 

Det var faktisk ikke veldig mye klage på Liverpools støtte til Suarez før han fikk straffen, og selv i etterkant er det vell rimelig usikkert hva som egentlig ble sagt og om dommen var rett. Til tross for dette skulle det vert håndtert annerledes, dette har Daglish også sagt.

 

Forstår ikke helt hvorfor du drar frem Liverpool som by osv. John Barnes som spilte for Liverpool i en årrekke og har nær tilknytning til klubben har kjempet mot rasismen like lenge. Han var på mange måter en Pioner for utenlandske spillere med en annen hudfarge enn de Engelske. Du trenger ikke prøve å fremstille Liverpool som noen rasisme by. Heldigvis er banankast tiden forbi.

 

Hva med Terry og Ferdiand, er dere like opptatt av den saken? Eller er det bare denne siden det er Suarez?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ble det ikke konkludert med at han kalte Evra "negrito", et ord man bruker for svarte venner i Latin-Amerika, men som ikke ble akseptert i den engelske kulturen? Det er en stor kulturforskjell fra Uruguay til Storbritannia.

 

Så kan man jo diskuterere hvor godt ladet dette ordet er i Uruguay også da.. og i England er det neppe det, for å si det sånn. Og i og med at han brukte dette ordet under en "hatkamp" mot en motspiller i en litt mer hetet situasjon er det liten grunn til å tro at ikke Suarez visste at dette ikke var rett å gjøre. I så fall er han bare dum, og fortjener karantenen uansett.

 

Hetsingen av Evra og støttingen at Suarez i etterkant er latterlig av flere grunner. Mest av alt for det budskapet det sender. Liverpool latterliggjør Evra for å si i fra når han mente at grensen var nådd. Så får det være opp til andre å mene om dette var over streken, og det var det jo. Hadde det vært hvilken som helst annen kamp, andre lag, andre spillere ville de aller fleste vært enig i at karantenen var helt grei. Hadde det vært Ryan Shawcross mot Christian Benteke eller hadde det vært Joey Barton mot Raheem Sterling. Like feil. Å spille offerrollen i denne saken er rett og slett dritflaut av Liverpool. Greit nok at Liverpool er en by med svært få innvandrere, men de har mange fans i andre deler av England, Europa og verden også som er mørke/svarte og jeg tror en god del reagerte på denne oppførselen.

 

Er ikke noe å diskutere det, er jo avklart at det ordet ikke er negativ ladet i det hele tatt der nede. Av både eksperter og andre spillere på Uruguay.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...